Citat:
Ursprungligen postat av
Glossus
Tajming är verkligen skitsvårt, fast jag är bättre på att köpa nära botten än att sälja nära toppen.
Nästan komplett oduglig på det senare.. Har t ex ingen som helst aning om huruvida jag ska sälja eller behålla Cameco och TWD (ja, jag köpte dem igen) tills på måndag..
I know the feeling, har bränt vinster på björnar i år för jag har blivit för girig. Det är fan ett under att man ligger såpass mycket plus på skiten. Jag sålde klockrent vid rasen efter årsskiftet, nu vete fasiken vad som hänt. Vet inte om det är för att jag spelar med vinstpengar, så tar mer risker nu. Tror det, här finns att jobba på. Nu är nämligen vinstpengarna från tidigare björnar slut. Allt är i spel. Så vill jag skjuta in batch nr 3 så blir det av "nya" likvider och det är jag inte alls sugen på. Det är så pengarna flyger. Omvänd FOMO. Fatta jaga fallande kniv fast tvärtom med dyra björnar haha

Nä, nu är det köpstopp med det där, och lagt kort ligger. Lycka till och håller tummarna för bra beslut å dina/våra vägnar!