2022-05-27, 23:14
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Äger du både Industrivärden och Lundbergs?

Jo det blev så
Citera
2022-05-27, 23:15
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Jo det blev så

Väldigt onödigt. Sälj Industrivärden och köp Lundbergs istället.
Citera
2022-05-27, 23:20
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Väldigt onödigt. Sälj Industrivärden och köp Lundbergs istället.

Nämen såhär är det faktiskt, industrivärlden var den första aktien jag köpte och det är en otroligt liten post. Jag varken köper eller säljer den, utan den är mer symbolisk. Lundbergföretagen köper jag kontinuerligt och älskar!
Citera
2022-05-27, 23:22
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Nämen såhär är det faktiskt, industrivärlden var den första aktien jag köpte och det är en otroligt liten post. Jag varken köper eller säljer den, utan den är mer symbolisk. Lundbergföretagen köper jag kontinuerligt och älskar!

Då förstår jag. Inget fel med nostalgiaktier. Kul att det finns fler Lundbergare här. Min favoritaktie.
Citera
2022-05-27, 23:28
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Då förstår jag. Inget fel med nostalgiaktier. Kul att det finns fler Lundbergare här. Min favoritaktie.

Men visst! Den och volvo ( ) rör jag ej!

Lundberg är ju ett för jävla fint bolag. Näst stört i portföljen!
Citera
2022-05-28, 00:45
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Tajming är verkligen skitsvårt, fast jag är bättre på att köpa nära botten än att sälja nära toppen.
Nästan komplett oduglig på det senare.. Har t ex ingen som helst aning om huruvida jag ska sälja eller behålla Cameco och TWD (ja, jag köpte dem igen) tills på måndag..

I know the feeling, har bränt vinster på björnar i år för jag har blivit för girig. Det är fan ett under att man ligger såpass mycket plus på skiten. Jag sålde klockrent vid rasen efter årsskiftet, nu vete fasiken vad som hänt. Vet inte om det är för att jag spelar med vinstpengar, så tar mer risker nu. Tror det, här finns att jobba på. Nu är nämligen vinstpengarna från tidigare björnar slut. Allt är i spel. Så vill jag skjuta in batch nr 3 så blir det av "nya" likvider och det är jag inte alls sugen på. Det är så pengarna flyger. Omvänd FOMO. Fatta jaga fallande kniv fast tvärtom med dyra björnar haha Nä, nu är det köpstopp med det där, och lagt kort ligger. Lycka till och håller tummarna för bra beslut å dina/våra vägnar!
Citera
2022-05-28, 01:30
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
I know the feeling, har bränt vinster på björnar i år för jag har blivit för girig. Det är fan ett under att man ligger såpass mycket plus på skiten. Jag sålde klockrent vid rasen efter årsskiftet, nu vete fasiken vad som hänt. Vet inte om det är för att jag spelar med vinstpengar, så tar mer risker nu. Tror det, här finns att jobba på. Nu är nämligen vinstpengarna från tidigare björnar slut. Allt är i spel. Så vill jag skjuta in batch nr 3 så blir det av "nya" likvider och det är jag inte alls sugen på. Det är så pengarna flyger. Omvänd FOMO. Fatta jaga fallande kniv fast tvärtom med dyra björnar haha Nä, nu är det köpstopp med det där, och lagt kort ligger. Lycka till och håller tummarna för bra beslut å dina/våra vägnar!

..Det eviga dilemmat, säkra en måttlig vinst eller stanna kvar vid spelbordet och fiska efter mera.
I dagsläget tror jag det är klokast att positionera sig på ett sådant sätt att man kan stå ut med att det går både upp och ned.
Citera
2022-05-28, 02:17
Medlem
Black.Panthers avatar
Har gått nedåt de senaste dagarna men idag gick det bättre, genomsnittet blev 5,78% plus, där den bästa aktiern gick plus 8.46 och den sämsta gick med 1.04% plus.

Håller på och samlar på mig en aktieportfölj så kommer fortsätta att köpa, men kul o se att det kanske börjar vända lite.

Har svenska och norska aktier.
Citera
2022-05-30, 18:49
Avstängd
Glossuss avatar
Liite plus, skulle vart mer om inte dollar-dippen snodde ca 6000 spänn.
Citera
2022-05-30, 18:52
Medlem
Bra dag idag, hoppas SBB klättrar över 28 imorgon,

Hela Maj har varit fin har kammat hem hela 12% ökning på start kapitalet.
Citera
2022-05-30, 22:26
Medlem
Swingexpertens avatar
IG-CFD-portföljen +1,1% idag 🥉 Jämför med OMXS30 +0,8%.

Min bästa fond idag blev ”AMF Aktiefond Småbolag” som steg med +2,2%.
Citera
2022-05-31, 15:23
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
..Det eviga dilemmat, säkra en måttlig vinst eller stanna kvar vid spelbordet och fiska efter mera.
I dagsläget tror jag det är klokast att positionera sig på ett sådant sätt att man kan stå ut med att det går både upp och ned.

Ja. Nu har FED gått ut och dragit en slägga i huvudet på marknaden bau, (läs: ge fan i race era idioter vi har skenande inflation) och EUs inflationssiffror kom in hot as a thot. Vore väl själva fan om inte t ex tyska DAX åker på en ordentlig smäll snart. Känns som man ligger och lurar i vassen som en gammal snuskgubbe fluktandes på DAX

Sammanfattning:
https://m.investing.com/news/stock-m...focus-2831895#

Edit: Det går bra idag. Råvaror upp, Bears go brum.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-05-31 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in