Inte för att jag vet om han har rätt eller fel, men det kan vara intressant att få veta vad han själv skriver om artikeln.
Citat:
Äh. Fan vad fel det blev. Så många sårade människor på så kort tid - för det vill jag be om en stor ursäkt. (Det gäller alltså en artikel i Aftonbladet som jag uttalade mig i.) Till de som känner sig helt felaktigt utpekade som slöfockar, till alla i restaurangbranschen som sliter och i synnerhet för alla mina egna anställda som gör just mina restauranger till det de är.
Dessutom, när jag pratade med journalisten var det mina klassiska restauranger jag utgick i från. Inte snabbmatskedjan som bär mitt namn. Olyckligt nog blev det otydlig. En sammanblandning som lett till många idiotförklaringar i sociala medier, men i värsta fall besvikna anställda som fick intrycket att jag inte har koll. Sorry, jag borde varit tydligare, jag trodde det var glasklart i samtalet.
Är alla som är arbetslösa slöfockar? Nej, såklart inte. Jag tror inte lathet är den överhängande - eller ens en stor anledning till arbetslöshet. Det var faktiskt inte heller det jag sa, och hade jag vetat att det skulle tolkas så snaskigt av tidningen så hade jag faktiskt inte uttalat mig alls. Men felet är också mitt. Jag borde ha förstått hur det kunde bli helt fel att ens vädra tanken om att det nog finns en och annan latmask därute. Självklart vet jag att nästan alla som inte har ett arbete önskar, och sliter - ibland mot alla odds, för att få ett. Återigen, jag är väldigt ledsen för att det kom fram som det gjorde.
https://www.facebook.com/hantparesta...76569879052759
Det finns väldigt mycket mer i hans text, så läs den gärna.
Det kanske är en dålig ursäkt, men jag kan tro på den delen där han skriver att han blivit felciterad av journalisten.
Å andra sidan borde han kanske vetat bättre än att säga det som han ändå sa.