2022-05-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Fast det var de ju inte, totalt sett. De litade på sina medmänniskor, bjöd på mat och lämnade nycklarna i bilen, samt i hemmet.
Snålhet har ingenting att göra med om man litar på andra människor eller inte.
Citera
2022-05-31, 22:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Ja, det här kan sannerligen vara en välsignelse. Det verkar vara ett självspelande piano vid det här laget, det gick från en liten anekdot på Reddit till Twitter-armageddon på nolltid. Hoppas detta rykte om svenskars snålhet och otrevlighet sprider sig till varenda skithålsland i världen. Tyvärr är det svårt att upprätthålla det ryktet när våra politiker pantsätter svenska folkets framtid och fullständigt öser bidrag över barnfödar-invandrarna, men man kan ju alltid hoppas på det bästa.
Detta är uppenbart organiserat & det är lite intressant att spekulera i varför & varför just nu.

De senaste dagarna har Reddit-faggots raidat 4chan & postat trådar om detta en gång i timmen typ. Även ett flertal trådar om hur svenskt järn användes till slav-bojor har varit regelbundna.

Det enda sättet jag kan se att detta skadar svenskarna skulle vara om politikerna för att "bemöta" detta öppnar upp gränserna ytterligare. Om det däremot bara leder till att niggrer undviker Sverige så är det en enorm vinst.

Så det är väldigt svårt att avgöra ifall detta organiserats för att skada eller hjälpa Sverige.
Citera
2022-05-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Dottern på 10 år har ofta vänner över, dom får ofta äta här om dom vill och får för sina föräldrar.
Vissa vill inte äta borta och en kompis har en skum matkultur, äter knappt någonting.

Men hon har en kompis som ätit hos oss säkert ett par gånger i månaden.
Sist skulle dottern med kompisen hem till kompisen efter skolan och leka, när det var middagsdags sade mamman i familjen att min dotter fick gå hem för dom hade inte mat till henne.

Gissa om den kompisen får äta mer hos oss?

Ja, förmodligen eftersom du curlat ner alla
Citera
2022-05-31, 22:31
Medlem
Det stämmer mestadels. Jag var med om det ofta som barn. När man var hemma hos kompisen och lekte ropade mamma att det var dags för mat och man satt kvar ensam på rummet. Detta hände aldrig hos invandrar kompisarna. Sen finns det svenskar som också bjuder på mat men generellt är det en stor kulturskillnad.
Citera
2022-05-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Vi utgår från att alla har möjlighet att äta sig mätta hemma ändå. Mat är ingen stor grej i Sverige som den är i kaosländer.

Det handlar inte om att man inte har möjlighet. Finns nog ingen i den här tråden som upplevt detta snåla förfarande som inte hade möjlighet att äta hemma. Det handlar om hyfs mot sina barns gäster.

Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag dömer inte de som uppför sig. Jag har flera vänner som bl.a. är perser som kan uppföra sig. Tjejer rent generellt kan uppföra sig. Problemet är arabiska män. Jag har inte stött på en enda som kan uppföra sig på ett vettigt sätt. Slump?

Till skillnad från historiereviderande sossar så är jag tillräckligt påläst att det var fler svenskar som såldes som slavar än vad svenskar sålde slavar. Det var några enstaka företag som var finansierade av framför allt Nederländska slavhandlare. Dags att läsa på historia?

Du generaliserar tidigare väldigt hårt för att nu endast bryta ner det till arabiska män. Visst finns det många horungar i den kategorin. Slavägandet var ett exempel på något som svennar och vita allmänt får helt oförtjänt skit för, precis som många av oss blattar får helt oförtjänt skit för vad kaos blattar gör och har gjort
Citera
2022-05-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Vi utgår från att alla har möjlighet att äta sig mätta hemma ändå. Mat är ingen stor grej i Sverige som den är i kaosländer.

Förstör inte allt nu... det är för att vi är snåla och otrevliga, sprid detta vidare så kanske ingen från något "shithole country" vill komma hit någonsin igen.
Citera
2022-05-31, 22:33
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Tror att detta var ett standardförfarande i skolan som barnen var elever i.

Det har varit standardförande i nio av tio svenska hushåll under åtminstone den senaste generationen. Och förmodligen våra föräldrars generation med. Möjligtvis tog vuxna på 80/90/tidigt 2000-tal kontakt med varandra innan de kom överens om att utfordra en besökande unge, men ytterst sällan slutade det med att ungen fick sitta på rummet och vänta.
Dagens generation tror jag inte ens bryr sig med det, de bara slevar på. Förmodligen vanligare att inte få mat i invandrarhushåll idag, än i svenska.

Denna "nyhet" är bara ett j-vla påhitt. På ungefär samma nivå som "alla afrikaner tycker om att våldta".

Är den här Jallow muslim? Blir lite annan situation isof. Kommer man hem till någon och har synpunkter på att äta fläsk om det är vad som bjuds, skulle jag förmodligen inte heller bemöda mig att laga mat åt dem.
Senast redigerad av fluff995 2022-05-31 kl. 22:38.
Citera
2022-05-31, 22:34
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Sverige är och har varit ett kulturellt efterblivet land på många plan. Allt från mat-och alkoholkulturen till hur man uppträder i grupp och uppfostrar sina barn.

Skulle även påstå att de flesta svenskar under 50 är värst på ovan nämnda ämnen.

Men att detta skulle vara aktuellt idag? Jag vet inte, men jag har svårt att tro det. En annan sak var det på 80-talet. Då fick jag själv erfara hur det var att sitta i polarens rum medan han frossade i spagetti och köttfärssås. Man det var ju då det. Saker har förändrats, inbillar jag mig.

Jag menar konstigare saker vore väl intressantare att ta upp. Kanske hur Uppsala Universitet höll på med rasforskning eller hur kungahuset under andra världskriget hade en klart öppen pro nazistisk hållning, eller hur ett parti som VPK med revolution inskrivet i partiprogrammet kunde sitta i Sveriges riksdag under 80-talet. Men historia är och förblir historia.
Citera
2022-05-31, 22:35
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Är man curlad så kan jag förstå att man inte vet att en kycklingbröstfilé inte levereras färdig att äta, utan kräver tillagning som ofta tar ca 60-100 minuter.
Har man ett IQ på över 60 kan man förstå att "lägga in" betyder "lägga in en extra filé på x° i ugnen under lämplig tid". Är det något mer du vill ha förklarat?
Citera
2022-05-31, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det handlar inte om att man inte har möjlighet. Finns nog ingen i den här tråden som upplevt detta snåla förfarande som inte hade möjlighet att äta hemma. Det handlar om hyfs mot sina barns gäster.

Vad som anses vara hyffsat beror på kultur. Passar inte vår kultur så stick.
Citera
2022-05-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Om det nu finns en jävla slyngel som ska envisas med att vara vegetarian, hur svårt är det att slå ihop några salladsblad, en tomat lite gurka och olivolja och vips så har gräsätaren middag som han kan sitta med er och äta. 3-5 minuter (som mest) av din tid, med ingredienser alla har hemma och ungjäveln kommer känna sig välkommen och för alltid komma ihåg hur snäll du var som gjorde nåt snabbt anpassat till honom.

Det alternativet måste ju vara att föredra över att låta ungen sitta på rummet med kurrande mage?

Det där är en situation som bara kan bli fel. Hur tror du en unge känner sig när de andra sitter och äter köttbullar, korv eller vad som helst som både ser och luktar gott ut och själv sitter den med några tråkiga salladsblad och gurka?

Men det är inte fråga om att de svälter, alla ungar som är bekanta till mina barn har föräldrar som har det bra ställt och tar hand om dem hyfsat i alla fall.

Hemma hos oss finns det mellanmål som är anpassade för deras kompisar, Det finns frukt, pålägg som är växtbaserad osv så de behöver inte gå hungriga. Men pga av deras livsstil så kan jag inte alltid bjuda dem på lagad mat.
Citera
2022-05-31, 22:37
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Har man ett IQ på över 60 kan man förstå att "lägga in" betyder "lägga in en extra filé på x° i ugnen under lämplig tid". Är det något mer du vill ha förklarat?
Tillåt mig förklara en gång till så kanske du förstår: Om du oftast äter 1 kycklingbröstfilé per person och ska laga mat till 4 personer så är det rimligt att du tillagar 4 kycklingbröstfiléer. Om en femte person dyker upp mitt i matlagningen så kan man inte gå tillbaka i tiden för att sedan lägga i en extra filé, utan den måste tillagas från grunden, vilket är försent nu. Är det något mer du vill ha förklarat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in