2022-05-31, 19:56
Medlem
Sverige är och har varit ett kulturellt efterblivet land på många plan. Allt från mat-och alkoholkulturen till hur man uppträder i grupp och uppfostrar sina barn.

Skulle även påstå att de flesta svenskar under 50 är värst på ovan nämnda ämnen.
Citera
2022-05-31, 20:02
Svenskarna bjuder såklart inte på mat, de ringer Soc och ber dom ta hand om gästernas barn om de verkar hungriga.
Citera
2022-05-31, 20:08
Medlem
Ruger89s avatar
"Mind you when this friend was at my house my mom would dish out some Gambian food for them as well. Which they ate gladly."

Absolut att de svenska barnen gladeligen högg in med god aptit när hyddan serverade ris och grillad rinkeby-duva som alla åt från gemensamt fat med otvättade händer.
Citera
2022-05-31, 20:12
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Sverige är och har varit ett kulturellt efterblivet land på många plan. Allt från mat-och alkoholkulturen till hur man uppträder i grupp och uppfostrar sina barn.

Skulle även påstå att de flesta svenskar under 50 är värst på ovan nämnda ämnen.
-
Utveckla gärna.
Citera
2022-05-31, 20:13
Medlem
dragon31s avatar
haha komiskt! bjuder alltid mina gäster på käk.. blir typ lite sur inombords när dom tackar nej.. inte så det påverkar stämningen då
Citera
2022-05-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1

Svenskarna har mycket att lära av muslimerna.
Citera
2022-05-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Tappar du talförmågan inför andras barn? Hur svårt är det att fråga barnet, eller be det att ringa hem och fråga? Du kommer med trams, skitsnack och efterhandskonstruktioner.

Problemet är att jag vet inte vilka kompisar som är hemma hos oss när vi kommer hem och det är dags att börja med maten. Så anpassar jag maten till min familj och inte andras ungar.

Om det finns hemma några kompisar och en av dem är en vegetarian och vi ska äta falukorv i ugn, som mina ungar älskar. Ska jag då bjuda de andra kompisarna på mat och låta vegetarianen gå hungrig. Eller ska jag bara låta mina ungar äta?

Är det bara kompisar hemma hos oss som kan äta det vi lagar så bjuder vi dem på mat. Men tyvärr så är det ofta någon som har "problem" med maten på ett eller annat sätt.
Citera
2022-05-31, 20:19
Medlem
Märkligt. Min mamma, som inte hade det alltför fett, bjöd kompisar på mat vad det gällde både mig och min bror.

En väninna vars föräldrar hade affär var däremot snålare. Då bjöd vi ändå henne på mat.

Tänker på en tjej jag umgicks med förut. Hon var ensamstående mamma. Hennes dotters kompis fick äta hos henne och den n kompisen var inte liten i maten. Dock var denna tjejs dotter hemma hos kompisen en gång. Gissa vad de bjöd henne på? ETT ÄPPLE!
Citera
2022-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag har koll på vad de flesta av deras kompisar kan eller får äta. Men några av dem har dessa "problem" som jag räknade upp när det gäller maten.

Problemet är att jag vet inte vilka kompisar som är hemma hos oss när vi kommer hem och det är dags att börja med maten. Se så anpassar jag maten till min familj och inte andras ungar.

Om det finns hemma några kompisar och en av dem är en vegetarian och vi ska äta falukorv i ugn, som mina ungar älskar. Ska jag då bjuda de andra kompisarna på mat och låta vegetarianen gå hungrig. Eller ska jag bara låta mina ungar äta?

Är det bara kompisar hemma hos oss som kan äta det vi lagar så bjuder vi dem på mat. Men tyvärr så är det ofta någon som har "problem" med maten på ett eller annat sätt.

Om det nu finns en jävla slyngel som ska envisas med att vara vegetarian, hur svårt är det att slå ihop några salladsblad, en tomat lite gurka och olivolja och vips så har gräsätaren middag som han kan sitta med er och äta. 3-5 minuter (som mest) av din tid, med ingredienser alla har hemma och ungjäveln kommer känna sig välkommen och för alltid komma ihåg hur snäll du var som gjorde nåt snabbt anpassat till honom.

Det alternativet måste ju vara att föredra över att låta ungen sitta på rummet med kurrande mage?
Citera
2022-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad tror ni om kampanjen Swedengate?

Köper helt enkelt inte skitsnacket! Det är ju inte hållbart att bjuda alla barn som kommer förbi på mat. Måltiderna är dessutom väldigt ofta de gångerna där alla i familjen samlas och pratar...

Dessa "kritiker" är alltså helt absurda. Om de inte tycker om Sverige och vårt sätt att vara, åk hem!
Citera
2022-05-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Om det nu finns en jävla slyngel som ska envisas med att vara vegetarian, hur svårt är det att slå ihop några salladsblad, en tomat lite gurka och olivolja och vips så har gräsätaren middag som han kan sitta med er och äta. 3-5 minuter (som mest) av din tid, med ingredienser alla har hemma och ungjäveln kommer känna sig välkommen och för alltid komma ihåg hur snäll du var som gjorde nåt snabbt anpassat till honom.

Väldigt proteinfattig kost du ger vegeterianen, är du så snål?
Citera
2022-05-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Väldigt proteinfattig kost du ger vegeterianen, är du så snål?

Fler proteiner än luft i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in