2022-05-31, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som jag minns det så brukade morsan ringa hem till polarens morsa & kolla om det var ok att bjuda på mat. Så att inte den andra morsan stod & förberedde mat hemma hos sig.

Men jag släpade iofs aldrig hem några niggrer, så jag kan inte svara på just den frågeställningen.
(dvs. det fanns inga niggrer i den ort jag växte upp i, så det var aldrig aktuellt)
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2022-05-31 kl. 22:11.
Citera
2022-05-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Hoppas att varenda neger i hela världen börjar hata Sverige av hela sitt hjärta och håller sig så långt här ifrån som möjligt. Kan detta rädda Sverige från negerimporten?

Ja, det här kan sannerligen vara en välsignelse. Det verkar vara ett självspelande piano vid det här laget, det gick från en liten anekdot på Reddit till Twitter-armageddon på nolltid. Hoppas detta rykte om svenskars snålhet och otrevlighet sprider sig till varenda skithålsland i världen. Tyvärr är det svårt att upprätthålla det ryktet när våra politiker pantsätter svenska folkets framtid och fullständigt öser bidrag över barnfödar-invandrarna, men man kan ju alltid hoppas på det bästa.
Citera
2022-05-31, 22:18
Medlem
Fast de där historierna brukar väl alltid utspela sig för en sådär 30 år sedan? Jag har mycket svårt att tänka mig att det ser ut så idag. Det verkar bara ha varit 50-60-talisterna som av någon anledning var en sällsynt snål generation.
Citera
2022-05-31, 22:19
Medlem
Farfarsfars avatar
Vanligt hyfs att man frågar barnens kompisar om de har ätit eller vill ha mat. Helt självklart.
Citera
2022-05-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, jag bor i en mycket större stad än New York. Svennar är inte mitt problem, utan alla orcher som knallat in oinbjudna.

Nej nu har jag slut på idéer.

På tal om ”orcher” - du kanske ska sluta döma alla för vad vissa gör? De skötsamma blattarna är lika lite skyldiga för vad kaos vlattar gör slm du är skyldig till vad slavägarna gjorde.
Citera
2022-05-31, 22:23
Medlem
Trollmias avatar
#Swedengate
Fråga hur många invandrare som äter svenskars mat....
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Fast de där historierna brukar väl alltid utspela sig för en sådär 30 år sedan? Jag har mycket svårt att tänka mig att det ser ut så idag. Det verkar bara ha varit 50-60-talisterna som av någon anledning var en sällsynt snål generation.
Fast det var de ju inte, totalt sett. De litade på sina medmänniskor, bjöd på mat och lämnade nycklarna i bilen, samt i hemmet.
Citera
Medlem
StigAllans avatar
När mina barn hade vänner hemma hos mig så självklart frågade jag om de ville äta tillsammans med oss.

Tror att detta var ett standardförfarande i skolan som barnen var elever i.
Ingen av mina barn har vad jag kan minnas någonsin pekat ut en familj där det inte bjöds på mat vid måltidsdags om de var där.

En gång råkade jag ut för detta värdelösa beteende som barn själv och det talade jag om för mina föräldrar som inte ville tro mig, att jag fick sitta och vänta medans kompisen åt middag, detta på hans och hans systers rum.
Citera
2022-05-31, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej såklart inte. Men om man skär av en liten 20% bit av alla de där filéerna så vips så har man en till portion! DET är väl inte så mycket begärt ändå?

Det är lite det som är poängen - blatte ser hellre att 5 personer är 80% mätta runt bordet i deras hem medans svenne mättar 4 personer 100% och skiter högaktningsfullt i person 5 eller ”den utomstående”.

Vi utgår från att alla har möjlighet att äta sig mätta hemma ändå. Mat är ingen stor grej i Sverige som den är i kaosländer.
Citera
2022-05-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej nu har jag slut på idéer.

På tal om ”orcher” - du kanske ska sluta döma alla för vad vissa gör? De skötsamma blattarna är lika lite skyldiga för vad kaos vlattar gör slm du är skyldig till vad slavägarna gjorde.

Jag dömer inte de som uppför sig. Jag har flera vänner som bl.a. är perser som kan uppföra sig. Tjejer rent generellt kan uppföra sig. Problemet är arabiska män. Jag har inte stött på en enda som kan uppföra sig på ett vettigt sätt. Slump?

Till skillnad från historiereviderande sossar så är jag tillräckligt påläst att det var fler svenskar som såldes som slavar än vad svenskar sålde slavar. Det var några enstaka företag som var finansierade av framför allt Nederländska slavhandlare. Dags att läsa på historia?
Citera
2022-05-31, 22:27
Medlem
Så var det när jag växte upp på 80-talet och inget konstigt med det. Eftersom man skulle äta hemma sen så ville inte den man var på besök hos sabba för min mor som kämpat med middagen. Minns att man fick ringa hem och isåfall be om lov att få äta borta. Skillnad givetvis om man skulle sova över.
Citera
2022-05-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Snarare 30-40 talisterna. Aldrig någonsin hört talas om det, vare sig när jag var barn eller gällande mina egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in