2021-08-30, 21:51
Medlem
7.62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Har kämpat ska ni veta men kan inte ha helskägg trots att jag är 52!
När du skriver sådär så får jag en klump i magen..
Citera
2021-08-30, 21:58
Medlem
7.62s avatar
Jag är över 30 och kan inte få ett helskägg, min bror är tre år yngre och ser ut som en taliban och min far såg ut som en när han var 15. I mitt fall har nästan all skäggväxt hamnat på ena sidan av ansiktet av någon anledning fram tills jag passerade 30. Det har börjat ta sig allt mer den senaste tiden dock och folk har börjat kommentera min skäggväxt det senaste så jag är hoppfull för framtiden!
Citera
2021-09-08, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Min skäggväxt tätnar fortfarande med tiden, trots att jag är runt 50.
hur menar du tätnar? Att du for mer hårstrån mellan dom andra? Att din hud skapar nya strån, så man ska tolka det?
Citera
2021-09-14, 14:15
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsOchOffTopic
hur menar du tätnar? Att du for mer hårstrån mellan dom andra? Att din hud skapar nya strån, så man ska tolka det?

Ja, så ska man tolka det.
Citera
2021-09-23, 20:33
Medlem
Jag är runt 30 och hade väldigt gles skäggväxt fram tills för inte så länge sen. Började behandla mig själv med Minoxidil. Var skeptisk i början men det funkar verkligen, det gäller bara att ha tålamod. Googla om du vill ha mer info. Tjockare skägg och utan kala fläckar. Man får räkna med att behandla i runt två år. Resultatet är bestående efter behandlingen.
Citera
2022-05-31, 13:49
Medlem
När brukar skäggväxten vara färdig? (Kommer jag få bättre skäggväxt?)

Hej, jag är en kille som nyligen fyllt 21 år, min skäggväxt är helt OK men jag får så jäkla dåligt med skägg på kinderna, knappt något alls. Är det kört för mig nu vid 21 års ålder eller tror ni att jag fortfarande har chans att få bättre skäggväxt? När brukar skäggväxten vara färdigutvecklad och när blev eran färdig?
Citera
2022-05-31, 13:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackmannen23
Hej, jag är en kille som nyligen fyllt 21 år, min skäggväxt är helt OK men jag får så jäkla dåligt med skägg på kinderna, knappt något alls. Är det kört för mig nu vid 21 års ålder eller tror ni att jag fortfarande har chans att få bättre skäggväxt? När brukar skäggväxten vara färdigutvecklad och när blev eran färdig?

Många får bättre skäggväxt länge. Jag skulle säga att majoriteten har bättre skäggväxt vid 30 än vid ex 21, och många fortsätter att få tätare skägg även som 40+.

Se ex denna tråd: (FB) När blev eran skäggväxt färdigutvecklad?
Citera
2022-05-31, 14:13
Medlem
Det är inte kört för dig, hade du vart runt 30-40 hade det vart kört. Du är fortfarande ett barn.
Citera
2022-05-31, 14:16
Avstängd
De flesta har mer (eller iallafall grövre) skägg vid 40 än vid 30, så det ökar nog ganska länge.
Citera
2022-05-31, 14:48
Medlem
Citat:

Jag tänkte först skriva ingen skillnad alls. Fast jag har mer hår på kinderna, men inte något som jag klassar som skägg. Du bör vara mer eller mindre klar. Grattis till åldern!!!

Skäggväxt kan fluktuera beroende på hormoner, som i sin tur fluktuerar beroende på dig. I vissa perioder växer det fort, i andra mindre fort. Men utväxten kommer att se likadan ut.

Möjligt att det sker något efter 40 men närmaste 10 åren för dig kommer vara ganska oförändrade.
Citera
2022-05-31, 14:54
Medlem
maxatdunders avatar
Det kan bli bättre men har du inte helskägg fören 25 kommer du nog aldrig få det
Citera
2022-05-31, 15:13
Medlem
Citat:

Jag e 40 nu å verkar få mer och mer fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in