• 1
  • 2
2021-08-24, 11:19
Medlem
Ja, jag är en kille på 22 år som funderat på om jag ska spara ut skägg ett tag. Satt och tänkte och blev fundersam på ungefär vid vilken ålder skägget blir "klart", alltså när skägget inte utvecklas något mer. Vid vilken ålder blev eran skäggväxt färdig? Inbillar mig att det är runt 20-25 kanske? Eller är det ännu senare?
Senast redigerad av E.R. 2021-08-24 kl. 11:32.
Citera
2021-08-24, 11:30
Medlem
auruns avatar
Det är väldigt individuellt. Vissa får fullskägg som 16-åring och andra som 40-åring.
Jag är över 30 och har fortfarande kass skäggväxt.
Citera
2021-08-24, 11:51
Medlem
EricssonAnders69s avatar
Vid 13 år ålder fick jag min första rakapparat. Massa skäggväxt redan då.
Den (fin märke, inte billigt) håll i tre månader, sedan var kniven lika vassa som din näsa.
Reklamationen gick genom en gång, sedan tröttnade dem.
Kunde ha odlat värsta skägget redan då.
Citera
2021-08-24, 11:55
Medlem
Taskpungens avatar
Vid 24 blev min skäggväxt plötsligt mycket bättre, men jag tycker fortfarande (fyller snart 30) att den blir bättre och bättre för varje år.
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det är väldigt individuellt. Vissa får fullskägg som 16-åring och andra som 40-åring.
Jag är över 30 och har fortfarande kass skäggväxt.
Min chef är 52 och har fortfarande fjunig skäggväxt.
Citera
2021-08-24, 12:04
Medlem
Ta en öl till lunchen varje dag så har du fin skäggväxt efter 5 år.
Citera
2021-08-24, 12:50
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Min skäggväxt tätnar fortfarande med tiden, trots att jag är runt 50.
Citera
2021-08-24, 13:02
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Ja, jag är en kille på 22 år som funderat på om jag ska spara ut skägg ett tag. Satt och tänkte och blev fundersam på ungefär vid vilken ålder skägget blir "klart", alltså när skägget inte utvecklas något mer. Vid vilken ålder blev eran skäggväxt färdig? Inbillar mig att det är runt 20-25 kanske? Eller är det ännu senare?

Mellan 20-25, i samband med att jag började injicera testosteron IM
Citera
2021-08-24, 13:03
Medlem
Det är inte alla som får ordentligt skägg. Jag närmar mig 30 och har en respektabel mustasch men bara en liten skäggansamling på hakan. Har börjat förlika mig med det faktum att det kanske inte blir mer än så.
Citera
2021-08-24, 13:13
Medlem
Runt 24 år var det klart. Fram tills dess växte först polisongerna sen runt hakan för att slutligen fylla upp vid kinderna sista åren.
Citera
2021-08-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonAnders69
Vid 13 år ålder fick jag min första rakapparat. Massa skäggväxt redan då.
Den (fin märke, inte billigt) håll i tre månader, sedan var kniven lika vassa som din näsa.
Reklamationen gick genom en gång, sedan tröttnade dem.
Kunde ha odlat värsta skägget redan då.

Inte ens chans att du förstörde "finare märke" på 3 mån som en fjortis. För inte ens vuxna kan göra det.

Du har förmodligen inte ens skäggväxt utan sitter i bästa vänsteranda och hittar på historier.
Citera
2021-08-24, 13:23
Medlem
EricssonAnders69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Inte ens chans att du förstörde "finare märke" på 3 mån som en fjortis. För inte ens vuxna kan göra det.

Du har förmodligen inte ens skäggväxt utan sitter i bästa vänsteranda och hittar på historier.
Jag förstår att du känner dig underlägsen men det var inte meningen, vi är alla olika.
Jag har djävlig tjocka hår på ansiktet och på huvudet tyvärr.

Jag har sedan dess rakat mig med DE rakhyvlar, främst Merkur slant bar med feather blades.
De glider som genom varm smör. (Alltså som tips för de som har riktig skäggväxt.)
Citera
2021-08-24, 13:25
Medlem
Har gått i lite steg: Började raka mig vid 14 men det räckte att raka sig 1 eller 2 gånger i veckan, från 30 började jag raka mig min 3 ggr i veckan. Nu efter 50 så ser jag orakad ut om jag inte rakar mig dagligen.
Så svaret i mitt fall vi får se, men det kan ändras långt upp i åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in