2022-05-31, 15:19
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackmannen23
Hej, jag är en kille som nyligen fyllt 21 år, min skäggväxt är helt OK men jag får så jäkla dåligt med skägg på kinderna, knappt något alls. Är det kört för mig nu vid 21 års ålder eller tror ni att jag fortfarande har chans att få bättre skäggväxt? När brukar skäggväxten vara färdigutvecklad och när blev eran färdig?
Som 55-åring är min skäggväxt något bättre än när jag var 21, eller 40 för den delen. Ögonbrynen och näshåret är det som ökat mest i tillväxt men även på kinderna och halsen. Så vänta 35 år så kan du ha helskägg.
Citera
2022-05-31, 15:40
Medlem
YouNailedIts avatar
Såg en dokumentär om manlighet och könshormoner. Faktiskt så är det inte testosteronbrist som leder till dålig skäggväxt, utan hur mottagliga hårsäckarna är för testosteronet. Handlar mycket om genetik där.
Citera
2022-05-31, 15:44
Medlem
qvarne2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det kan bli bättre men har du inte helskägg fören 25 kommer du nog aldrig få det

Nja, underskatta inte de som är sega i utvecklingen. Jag började få några hårstrån under hakan när jag var kanske 20. Sen hände inte mycket. Sakta lite mer. När jag var 25 så började det krypa upp för kinderna men inte tjockt alls. Först nu när jag närmar mig 27 så ser jag att det faktiskt händer något. Har nästan full coverage nu för ett "helskägg" fast det är inte tjockt. Tror nog jag kommer ha ett fint skägg om 10 år kanske. Men det går segt.
Citera
2022-05-31, 15:51
Medlem
Facades avatar
Jag började få när jag var 28…
Fortfarande långt ifrån mycket nu några år senare.
Citera
2022-05-31, 16:24
Medlem
Autismpowers avatar
Mitt skägg var inte tätt nog för helskägg förrens jag var 23 före det såg det ut som Gottfrid Svartholm Vargs mopedfjun nästan

Du kan nog gömma dig i kroppsbehåringen snart
Citera
2022-05-31, 17:18
Medlem
Core.s avatar
Det kan bättra på sig i tio år till, men skulle säga bara där det ”brutit ut” redan. Alltså linjerna kommer nog inte flyttas mer
Citera
2022-05-31, 17:35
Medlem
Om du bara har det på halsen så borde du raka av allt. Den stilen kallas annars neckbeard.
Citera
2022-05-31, 18:51
Medlem
KirkLazaruss avatar
För mig har det blivit tätare och dykt upp på fler ställen ju längre tiden gått. På kinder där det knappt fanns ett blekt hårstrå innan börjar svarta hårstrån ploppa upp, skägget letar sig längre ner mot halsen och jag funderar på om det en dag kommer möta upp håret på bröstet. Precis under hakan där det länge var en kal fläck är numera nästan helt igenväxt. Hade knappt någonting fram tills 25 års ålder, nu si sådär 10 år senare blir det bara mer och mer känns det som och det känns också som det växer snabbare och att jag behöver raka mig oftare. Sen har det börjat bli grått också, så vid tiden det är helt tätt kommer det nog också vara helt grått Om du tycker det för varje år blir mer och mer så är din skäggväxt nog inte helt klar och du har säkert mer att vänta. Det är vad jag tror. Lycka till!
Citera
2022-05-31, 19:31
Tror chanserna är goda att ditt skägg blir ännu bättre de kommande åren, åtminstone på de ställen där det redan utvecklat sig. Det handlar ju om genetik. Ta en titt på din farsa/farfar/morfar. Troligtvis kan du då få en uppfattning om hur det kan tänkas bli.

Tror det dröjde tills jag var runt 28 år gammal innan jag hade så pass bra skäggväxt att jag kunde låta det växa ut. Har sedan dess alltid haft skägg. Ibland mer, ibland mindre. Skägg är jävligt nice ha
Citera
2022-05-31, 19:34
Medlem
Mitt var vitt innan det var färdigt
Citera
2022-05-31, 20:19
Moderator
Jultrollets avatar
Tråd om samma ämne infogad.

/Moderator
Citera
2022-06-13, 19:05
Medlem
nullums avatar
Jag började få fjunig mustasch ganska tidigt, runt 12-årsåldern, och som 14-åring rakade jag mig dagligen med hyvel. Jag höll mig till slätrakat fram tills att jag var runt 19, därefter har jag haft skägg. Min skäggväxt blev bra runt 21-22, när jag började odla ut skägget. Innan dess hade jag aldrig kunnat se dess fulla potential, men jag kan tänka mig att det skedde runt den åldern. Jag tror att jag kommer få mer tätt skägg under underläppen, annars är det väldigt tätt över hela ansiktet.

Är f.ö. 27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in