Citat:
Ursprungligen postat av
ClitEastwood
Well, hon har ju inte fel. Var med om det själv (jag är Svensk) ett par gånger som barn att man fick vänta i rummet eller så blev man rent utav hemskickad (vilket är det bättre utav de två). Värst var en gång när jag sov över hos en kompis någon gång i 9-11 års åldern och vi hade filmkväll.
Föräldrarna beställde en kebabtallrik till sin son, jag fick ingenting. Allt det här var sent 80/tidigt 90-tal.
Jag är inte uppvuxen så och absolut inte ett beteende som jag fört vidare, tvärtom. Tråkigt om det här har levt vidare, rent utav skämmigt.
Edit: Nu har jag varken kollat upp henne, klickat länkar eller någonting annat. Besvarar bara hennes påståenden om biten med maten och Svenskar och ingenting annat.
Jag har haft tvärtom upplevelse. Allt är individuellt. Själv erbjuder jag alltid mat osv. Ibland så tackas det nej och då får dom ändå sitta med och vips så äter dom.
Likadant om vi är ute och äter.
Vi är lite av en samlingspunkt för vårat kvarter och det glädjer mig.
Tråkigt att vissa är såhär. Men likadant att vuxna knappt vågar säga till andras ungar..själv ryter jag i eller berömmer.
Men våra lokala svartskallar brukar bjuda på mat när tillfälle ges. Aldrig blivit inbjuden av en granne osv. Mest konstiga blickar så ja, svennebanan är jävligt stela.
Är själv svensk, röstar SD osv.
En del är bara blåsta oavsett hudfärg.