2022-05-31, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrrora
Svenskar är bara emaptiska och "generösa" utåt med en agenda för att få bekräftelse och måla ut sig som "fina" människor. Det är narcissism. Bakom kulisserna är de riktigt egocentriska och det här fenomenet är gammalt. Få svenska familjer bjuder trots att deras egna barn alltid får valet att äta med familjen (utländska familjer). Så svenskar som egocentriska har inte brist med pengar men de vill maximera för sig själva för sina resor och för deras mindervärdeskomplex genom att köpa saker i kända butiker för status.

Svensken är en fullkomligt mindfuckad, masochistisk, altruistisk, självmordsbenägen dront domesticerad genom århundradena först utav Påven, sedan utav Luther och slutligen Trotskij. Vilket ni vänster-psykopater och erat importerade valboskap utnyttjar till fullo. Ändå ska ni låtsas som att svenne egentligen är en ondsint egoistisk superskurk eller något. För ni vänster-psykopater kan aldrig var ärliga i era narrativ. Ni och de ni tryckt in i offerhierarkin måste alltid leka offer även när ni själva sitter med alla ess i handen. Ni är så äckliga, falska, tomma, plastiga och illvilliga samtidigt som ni har mage att leka välmenande varmhjärtad gosig moralist och filantrop också för att gnida in det i ansiktet på en ytterligare. Spyr.

Psykisk misshandel utav svenne-dronten är vad det här är och inget annat.

Jag tycker ändå inte synd om svenne. Ty dumsnälle svenne har ändå valt att vilja bli spottad på utav ni hånfulla, passiv aggressiva hyenor sedan urminnes tider.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-05-31 kl. 12:57.
Citera
2022-05-31, 12:54
Medlem
Sinraths avatar
Beror på situationen som vanligt. Har man gjort exakt 4 portioner och ett av barnen ramlar in med en kompis 1 timme innan servering så kan kännas bättre att låta kompisen vara utan än att ingen ska bli mätt eller nödlöser något med kokt pasta och ketchup. Får inte kompisen särbehandlingskänslor om dom ska äta mikro skit medan alla andra äter en riktig middag?
Citera
2022-05-31, 13:00
Medlem
Barentss avatar
TS är sann, vilken torr svensk vill bjuda en annan torr svensk på middag. Om man bor i Lund som jag gjorde kan man aldrig bjuda någon på någonting, alla är veganer eller si-och-så-ätare och inget duger.

Glömmer aldrig en av mina barndomskompisar, han är numera känd arkitekt i Stockholm och på TV ibland. När jag lekte hos honom ända fram till kl 6 så skulle han äta middag med familjen. Så då fick vi kompisar sitta i hans rum och stirra på väggen medans han åt middag med familjen. Så otroligt svenskt, vi har verkligen asperger allihop.

Men jag älskar asperger och går inte igång på taggar och haters på nätet, lever ett vanligt liv IRL, så om någon dissar svenskar skrattar jag bara. Jag vet att jag bor i ett av världens bästa länder. Om man inte bryr sig om social kontakt, kanske tom gillar att vara ensam.
Senast redigerad av Barents 2022-05-31 kl. 13:03.
Citera
2022-05-31, 13:00
Medlem
Jag känner inte igen det där alls. Jag fick alltid käka middag hos mina kompisar, och de fick alltid käka middag hos mig.
Citera
2022-05-31, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför är många så arga det finns redan en tråd om denna "fenomen" 😀 det inga nyheter många fick "vänta på rummet" 🤣

Kan ni inte bara erkänna att det här är passiv aggressiv psykologisk krigföring och avhumanisering av den naive dusmnälla svennen ni pysslar med. Arga är ju vad ni vill att svenne ska bli så att ni kan fortsätta se ut som offret trots att det är ni själva som är mobbaren. Det är så äckligt.

Är det inte Dugin så är det Erdogan som dragit igång denna nya barnsliga påverkansoperation.
Citera
2022-05-31, 13:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Sverige är ett kallt och hårt samhälle. Det finns historiska skäl till denna kultur, livet i kalla karga Norden var hårt förr. Det växte inte frukter i träden året runt, och det gick bara att odla en kort period på sommaren. Det behövdes disciplin och hårda regler.

Idag är det inte lika hårt förstås, men kulturen finns kvar. Socialdemokraterna, som byggt dagens Sverige, trycker mycket på att man ska jobba hårt och göra sin plikt. Livet i Sverige för svenskar går främst ut på att jobba! Att klara sig själv, inte ligga andra eller samhället till last, och att ta ansvar för sig själva. Allt är byggt på att minska behovet av andra, och om det behövs så ska samhället erbjuda tjänster, inte andra privatpersoner.

Hur det är i Afrika vet jag inte, varken i Gambia eller på andra ställen. Men en del av kulturen verkar vara gästfrihet och anledningen till det är att knyta goda kontakter, sociala relationer som sedan kan komma till nytta eftersom det inte finns välfärd.
Dessutom litar vi på samhället som i princip är genomhederligt (ett tag till) så vi behöver inte medmänsklighet, och är hårda tom mot våra egna barn och gamla föräldrar och tycker det är så fint att andra tar hand om dem så vi kan jobba. Jobba och fritid är det enda vi gillar. Gärna utan folk, eller åtminstone under ordnade torra former.
Senast redigerad av Barents 2022-05-31 kl. 13:04.
Citera
2022-05-31, 13:04
Medlem
Det här borde väl få er att förstå att vita och svarta måste separeras, de får leva i sina länder och vi i våra länder. De kommer aldrig bli nöjda förräns de har tagit allt av oss. Många svarta/babbar hatar redan vita och media häller konstant mer bränsle på elden. Judisk-ägd media uppviglar dem mot oss.

Jag har hört om svarta i Finland som utan ironi kräver skadestånd av finnar för slaveriet (för den historiskt okunnige så sysslade aldrig Finland med slavhandel av svarta). Vilken långnäsad etnisk stam kan ha lurat i negrerna den idéen? Oy vey, finnar är sådana hemska rasister, ni måste ge negrer skadestånd.

Ur ett historiskt perspektiv är negrer i norden ett nytt fenomen och de har tydligt visat hur missanpassade de är till denna miljö. För fredens skull måste de återvända och vi måste återta makten från de antivita mediabolagen, universiteten, högskolorna o.s.v. Det är ytterst svårt att försvara sig när fienden har makten över nästan alla propagandaverktyg.

Det spelar ingen roll om ni bjuder gäster på mat. Negrerna kommer ändå påstå att ni inte bjuder på något överhuvudtaget, "för att ni är rasister", för att kunna sprida mer hat mot er och för att få mer resurser av er.
Citera
2022-05-31, 13:05
Medlem
otellos avatar
Citat:
Svenskar är bara emaptiska och "generösa" utåt med en agenda för att få bekräftelse och måla ut sig som "fina" människor. Det är narcissism. Bakom kulisserna är de riktigt egocentriska och det här fenomenet är gammalt. Få svenska familjer bjuder trots att deras egna barn alltid får valet att äta med familjen (utländska familjer). Så svenskar som egocentriska har inte brist med pengar men de vill maximera för sig själva för sina resor och för deras mindervärdeskomplex genom att köpa saker i kända butiker för status.
Källa på detta? Min (svenska) familj har alltid bjudit andra, detsamma kan säga om alla mina (svenska) vänner och deras familjer. Som liten blev jag nekad mat en enda gång, då på besök hos en romsk familj.
Citera
2022-05-31, 13:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hashtaggen #Swedengate har blossat upp på Twitter. Tydligen så att svenska familjer inte bjuder sina gäster på mat. Rätt ointressant i sig. Däremot en intressant aspekt i detta är det stora antal svarta som vräker ur sig sin rasism mot svenskar och vita.

Vilket i sig är komiskt då Sverige är den 8e största biståndsdonatorn i världen. Vi skattebetalare mättar xxx-miljoner människor världen över årligen.

En annan intressant aspekt är att bland hatarna och rasisterna finns det en person med namnet Lovette Jallow. @lovettejallow en svensk/gambiansk trashfluenser. (Influenser som livnär sig på hat, desinformation och segregation). Hon påstår sig dock vara antirasist och LBTQ förespråkare. Något jag starkt misstror.

Hon är nämligen en motor i hatkampanjen och skriver bland annat följande:

”Swedes are an antisocial and weird lot. Alot of foul things are just accepted as “normal”. Not feeding your kids friends is one of those things.”

”As I trailed behind my friend heading for the dinner table, the mom sternly told me I was allowed to wait and play with the toys in my friends room until dinner was done ✅ 😂 let me just say The swedes are not well at all.”

”In our Gambian home everyone gets fed during lunch/dinner. But I even wrote about this phenomenon in my book because coming from Gambia it was a given. But what a culture shock it was for me. Only immigrants in sweden will share their plates with you.”

En annan intressant spaning är de som re-tweetar henne. Ett stort antal kan antas vara (ryska) troll. Svarta, ingen uppenbar koppling till Sverige och samtliga med LBTQ-flaggan i sitt namn, få följare och tweets. Vilket i sin tur får en att undra, är Lovette Jallow en nyttig idiot eller rent av, ett ryss-troll själv?

Vad tror ni om kampanjen Swedengate? Är det en påverkanskampanj?

Länk till Lovetts tweets: https://mobile.twitter.com/lovetteja...40506506674178

Kan tänka mig att vi var många som på 80-talet som satt på rummet och väntade medans kompisen åt, inget konstigt alls.
Man åt ju när man kom hem, och kompisens föräldrar hade kanske inte planerat att mata hela gårdens alla barn.

Folk är så jävla hagalna idag.

De sekundärkränkta jävlarna kan väl upprätta ett matkonto o bjuda kreti och pleti till höger och vänster.
Senast redigerad av HighwayDelight 2022-05-31 kl. 13:11.
Citera
Citat:
Jag är allt annat än vänster. Hade gasat vänsteraktivister, kommunister tillsammans med sionisterna utan att känna ånger. Det sagt väljer svenska själva att vara så då de är narcissister och gillar "glansen".

Förnekar inte att svenne själv blivit mer tom och ytlig ju mer svenne insupit amerikansk skräpkonsumentkultur genom åren. Det finns många fel och brister i svenne. Men ogästvänlighet är knappast ett utav dem. Den här twittestormen om onda ogästvänliga svenskar är bara ännu ett barnsligt, tjurskalligt hyss utav bittra muskoviter och turkar. Och är det inte en geopolitiskt faktor så är det väl den trotskistiska och gramscistiska woke vänster på reddit som håller på och fånar sig igen.

Det börjar bli riktigt lågt och tramsigt nu.
Citera
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Man kan väl ge en jävla banan eller ett äpple som minst? Man frågar ju lillmongot.

Absolut men det som framgår i TS är att man inte bjuder på samma middag som alla andra äter, eller något öht. Det hade garanterat väckt samma känslor om man tryckt en frukt i famnen på ungen som den kan äta på sin sida av bordet och observera alla andra smaska middag.

Jag anser inte det är ett systematiskt problem utan snarare något som kan hända då och då av anledningar som inte bottnar i "fan kan inte ungen swisha 50kr för lasagnen så får den vara utan!".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Well, hon har ju inte fel. Var med om det själv (jag är Svensk) ett par gånger som barn att man fick vänta i rummet eller så blev man rent utav hemskickad (vilket är det bättre utav de två). Värst var en gång när jag sov över hos en kompis någon gång i 9-11 års åldern och vi hade filmkväll.
Föräldrarna beställde en kebabtallrik till sin son, jag fick ingenting. Allt det här var sent 80/tidigt 90-tal.

Jag är inte uppvuxen så och absolut inte ett beteende som jag fört vidare, tvärtom. Tråkigt om det här har levt vidare, rent utav skämmigt.

Edit: Nu har jag varken kollat upp henne, klickat länkar eller någonting annat. Besvarar bara hennes påståenden om biten med maten och Svenskar och ingenting annat.

Jag har haft tvärtom upplevelse. Allt är individuellt. Själv erbjuder jag alltid mat osv. Ibland så tackas det nej och då får dom ändå sitta med och vips så äter dom.
Likadant om vi är ute och äter.
Vi är lite av en samlingspunkt för vårat kvarter och det glädjer mig.

Tråkigt att vissa är såhär. Men likadant att vuxna knappt vågar säga till andras ungar..själv ryter jag i eller berömmer.

Men våra lokala svartskallar brukar bjuda på mat när tillfälle ges. Aldrig blivit inbjuden av en granne osv. Mest konstiga blickar så ja, svennebanan är jävligt stela.

Är själv svensk, röstar SD osv.

En del är bara blåsta oavsett hudfärg.
Senast redigerad av Knarkblomman 2022-05-31 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in