2022-05-30, 23:10
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tycker det är sjukt märkligt att Märta och Rödskägg inte behövde gifta sig på riktigt. Sjukt orättvist mot de andra paren. SVT skrev att p g.a. pandemin blev processen förhalad och då hade de redan bestämt sig för att inte fortsätta.

Låter lite skumt i mina öron.

Axel's mamma jobbar på SVT. Förmodligen därför han blev vald, och kanske därför de inte behövde gifta sig på riktigt.
Citera
2022-05-30, 23:13
Medlem
angeles-bermudezs avatar
Axel hade ju gått ner sig något kopiöst och fullständigt. Fy fan, det värsta jag sett på länge. Extremt osexig man till obäke.

Skrikblatten i ”Vad hände sedan?” sög ju också på alla nivåer.

Att Hans kniper pris för lägst IQ av alla programmets deltagare genom tiderna är givet.

Och varför hade ALLA tre brudar sådant enormt ful brun utan sol i eftersnacket? Såg ut som alla hade fått gulsot.

Det positivaste ur denna säsong är den nya sexiga kvinnliga psykologen. Hon är skarp! Och human!
Citera
2022-05-30, 23:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Axel's mamma jobbar på SVT. Förmodligen därför han blev vald, och kanske därför de inte behövde gifta sig på riktigt.
Det är varje år med folk som står nära SVT som handplockats mer eller mindre utanför det ordinarie urvalet av sökande.
Citera
2022-05-30, 23:23
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Som vad...? Antar att många är handplockade.
Citera
2022-05-30, 23:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angeles-bermudez

Att Hans kniper pris för lägst IQ av alla programmets deltagare genom tiderna är givet.
Ha ha baserat på något speciellt?
Citera
2022-05-30, 23:28
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håller med dig om det, programledaren Helle Schunnesson var inget vidare hon heller.
Hans kanske hade bestämt sig redan innan han låste om sig och stackars Bodil blev kvar där ute, ett barnsligt beteende.

Nä, det var verkligen tråkigt upplägg. Roligare om man fått möta paren i sin hemmiljö t.ex.

Ja, verkligen barnsligt. Kändes som han var jättekonstig när hon kom tillbaka dagen efter, nästan så han hade hoppats på att hon skulle börja bråka på honom så det hade blivit ett mer naturligt avslut. Kändes också att han ljög när han drog sin historia om att han lagt fram nycklarna på hallbordet för att kunna kasta ner dem till henne.
Citera
2022-05-30, 23:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det här var den första säsongen av GVFÖ som jag tittat på. Jag brukar inte titta på dylika program men tänkte att det kanske kunde finnas något lärorikt att ta till sig när det gäller relationer. Jag har aldrig haft en relation eller dejtat, men skulle vilja prova på det någon gång innan man blir allt för gammal.

Men det var inte så lärorikt direkt, mest en massa floskler och termer som gick över huvudet på mig. "Escape-knapp", "bli sårad", "relationsarbete" etc.
Det hade varit intressant att få se lite mer hur folk pratar med varandra i ett tidigt skede i en romantisk kontext. Jag tyckte inte heller något experterna sa gick att ta till sig.

Jag säger inte att programmet borde ändra på sig för att passa mig bättre, men det gav mig inte så mycket. Det kanske finns andra program som fyller den funktionen?
Detta var en miserabel säsong på alla sätt ska sägas
Citera
2022-05-30, 23:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Väldigt barnsligt. Jag kan absolut förstå irritationerna mot Bodil. Men nu har hon ju dom problem hon har. Det är ju inte detsamma som att hon ogillar Hans utan handlar om helt andra grejer.

Tyckte dock att hon agerade verkligen märkligt en period och jag kan förstå Hans irritation där. Men sedan så bör han ju ändå inse vad problemet låg. Att sedan mer eller mindre omedvetet göra så han gjorde mot henne är under all kritik. Han framstod som extremt obehaglig när han pratade med henne där i köket. Och lite måste jag säga att Bodil kanske hade tur att det tog slut där.
Han fixar inte att bli nobbad sen. Men..han är också en som inte borde sökt till programmet
Citera
2022-05-30, 23:41
Medlem
Hans somnade inte, det är skitsnack, ingen normal människa går & lägger sig i sängen & däckar när man vet att det är någon som ska sova över hos sig & det endast handlar om 1 timme väntande. Då går man & tar sig en kopp kaffe eller minst skruvar upp volymen på telefonen. Sen att de kollar på vad som verkade vara någon Pixar rulle förstår jag inte varför folk hänger upp sig, det är ju iaf helt klart bra mycket mer vuxet än Disney rullar som otroligt många kvinnor långt upp i åldrarna fortfarande kan vara intresserade av. Hon Bodil borde ju dock förmodligen inte heller sökt till programmet, om man nu vet om att man är lyckligare singel & alltid varit så i förhållande så borde man kanske fortsätta vara singel eller lista ut varför innan man går med i ett sånt här program.

Axel är ginger & rätt kort, det är en acquired taste så det är riktigt idiotiskt att stoppa in honom i programmet av de sk "experterna". Självklart finns det säkert många kvinnor som säkert hade sett honom som attraktiv, men om det nu ska vara så rigorös antagning så är det the basics of the basics att folk får säga vad de är attraherade av & var de absolut inte är attraherade av. Precis som att jag är skallig själv, som också är något som delar kvinnor attraktionsmässigt. Inget fel på hans skägg alls, finns *minst* lika många kvinnor som tänder på ett bra skägg som slätrakat, once again, deltagarna måste få specificera detta innan.

Dock inte lika illa som han Daniel Elander som var med för något år sen. Fyfan för de där "experterna" som gjorde den matchningen, var elakt mot både honom & hans match. Har för mig hon tom hade uttryckt att hon ville ha en lång man ( vilket är typ fett jävla basic & vanlig deal breaker för otroligt många kvinnor ). Sen satt de & skulle gas lighta henne hela säsongen för att få henne att försöka ändra vad hon är attraherad av. Samtidigt skulle stackaren jobba på som en galning för att bevisa sig & försöka vara attraktiv i hennes ögon.

Det är väl egentligen det om slår en mest med programmet, att experterna är så otroligt dåliga. Det finns ett välkänt uttryck: "Vad är det för likhet på förhållanden & fisar? Om man måste forcera det så är det förmodligen skit". Trots detta så ska dessa "experter" in i det sista forcera & försöka manipulera dessa förhållanden som oftast är uppenbart dödsdömda från dag 1, gör allt i sin makt för att försöka få dem att hålla ihop. Lovar om det hade varit ett par där den ena säger att den andra parten pratar om att knivmörda denne i sömnen så hade experterna sagt "Ja men du måste också tänka på att det också betyder att hen faktiskt har dig i dina tankar även på nätterna, det kan vara ett tecken på kärlek. Det enda ni behöver är att jobba lite mer med ert relationsarbete".
Citera
2022-05-30, 23:43
Medlem
Hans=ulv i fårakläder. Passivt aggressiv och obehaglig. Han somnade inte, han fegade ur. Bodil får ensam köra hem till sitt. Så taskigt av honom.

Bodil känns komplicerad men väldigt fin och mysig. Moget att hon ändå ville köra tiden fullt ut tycker jag. Hans är en jättebebis. Kastar ringen i bordet av besvikelse😂.

Gretha också ulv i fårakläder. Förstod inte vad hon gav sig in i och tycker fortfarande hon var rätt ute, att kränka Axel på bästa sändningstid. Vägrar följa reglerna. Hon var inte mogen uppdraget. Förstår inte de enklaste spelregler som hon gav sig in på. Blev skakad i sin integritet när Axel kysste henne på bröllopet. Ja men…ingår inte det?

Tycker mest synd om Axel och gillade att han drog sig ur. Vem fan vill känna sig så ful som han måste gjort redan efter ett par minuter. Mjuk kille som förtjänar en mjuk tjej

Jonas och Martin var trots allt mogna nog att kämpa tiden ut trots sina svårigheter. Att Martin sen inte är redo för fast relation är en annan sak.

Jonas förlorar mycket och kan nog inte ha en relation annat än en fling. Louise är en pärla som kommer att finna kärleken.
Citera
2022-05-30, 23:45
Medlem
Madebycats avatar
Höjdpunkten var att se gay-Jonas glad och i ny relation! Så roligt för honom. Det förtjänar han.

Väldigt talande att Martin sökte för att lära sig mer om sig själv genom ansökningsprocessen. Definitivt inte redo för seriös relation.

Tråkigt med Louise och Jonas, men ja, inte helt oväntat. Louise verkade sårad, Jonas defensiv. Undrar om det var escapeknappen eller om relationen faktiskt inte fungerade.

Hans framstår verkligen som den omogna i uppbrottet med Bodil. Jag tolkar det som att konflikten rörde upp saker i honom som han inte ville hantera. Så han använde sin egen variant av escapeknapp. Bodil verkar mer benägen att kunna förstå och handskas med sina känslor, även om hon i stundens hetta kan bli irrationell. Antar att båda dessa är singlar eftersom de inte sa något om det.
Citera
2022-05-30, 23:52
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Märtha agerar på ett synnerligen dubbelt sätt. Hennes fåniga kuddmur som antyder att Axel är en våldtäktsman vilket är ju en bisarr anklagelse. Resten av tiden håller hon på att anklaga honom för att vara för mesig och att han borde sluta ursäkta sig. Tacka fan för att han ber om ursäkt annars stöter man ju på kuddmurar och andra diverse underligheter. Det märkliga var att hon ville fortsätta experimentet verkade det som. Ytterst märkligt, men Axel gjorde så klart rätt att avsluta.
Precis, han lyfte sin karaktär och integritet mångfaldigt genom att avsluta relationen.

Helt ärligt – Axel är en jävla superhjälte. Finner ingen anledning att hävda sig, anpassar sig mer än gärna efter andra och är tillmötesgående till 100%. Men klok nog att inte bli trampad på, utan att för den delen slå tillbaka. All respekt till honom, en riktigt bra människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in