Citat:
Ursprungligen postat av
IvyJulep
Det här var den första säsongen av GVFÖ som jag tittat på. Jag brukar inte titta på dylika program men tänkte att det kanske kunde finnas något lärorikt att ta till sig när det gäller relationer. Jag har aldrig haft en relation eller dejtat, men skulle vilja prova på det någon gång innan man blir allt för gammal.
Men det var inte så lärorikt direkt, mest en massa floskler och termer som gick över huvudet på mig. "Escape-knapp", "bli sårad", "relationsarbete" etc.
Det hade varit intressant att få se lite mer hur folk pratar med varandra i ett tidigt skede i en romantisk kontext. Jag tyckte inte heller något experterna sa gick att ta till sig.
Jag säger inte att programmet borde ändra på sig för att passa mig bättre, men det gav mig inte så mycket. Det kanske finns andra program som fyller den funktionen?
Du kanske skulle söka till nästa säsong?
Jag har sett den norska versionen av GVFÖ. Där kändes experterna mer kompetenta. Deltagarna fick göra saker som man aldrig sett i svenska motsvarigheten. Jag minns att de bland annat skulle lukta på varandras kläder i matchningsprocessen. Flummigt kanske, men man ska nog inte underskatta vilka dofter man "tänder" på. Överlag bättre matchningar i Norge.
Sen finns en amerikansk version som finns på SVT Play. Lite mer "go" där skulle jag tro. Har ännu inte hunnit se den själv dock.
Brittiska varianten var mycket bra också btw!