2022-05-30, 22:38
Medlem
flaflefloweys avatar
Martin berättade att han sökte programmet för att svara på de frågor som ställs vid ansökan. Enligt honom var planen att lära mer om sig själv genom att svara på dem. Ok, intressant, jag skulle vilja att SVT offentliggjorde frågorna, jag är lite nyfiken.

Annars har den här säsongen varit den sämsta av dem alla. Jag kunde inte se Axel och Märtha del, det var för jobbigt och awkward. Jonas och Louise är vad någon här skrev att Jonas är för ytlig.

Bodil och Hans har för komplex personlighet, men som jag skrev förut här och Hans bekräftade det idag. Bodil var för tidig för att ta itu med sitt problem. De var bara gifta i en vecka, sedan sa hon också att hon blir rädd när någon gillar henne. Det var för tidigt att komma till den slutsatsen när hon inte ens riktigt visste vem Hans var.

Slutligen, så verkar alla ha den moderna problem som de flesta av oss lider av, att vi inte riktigt vet vem vi är eller att vi inte riktigt vet hur vi funkar med andra. I för sig man kan inte veta hur man fungerar med andra förrän man har provat fram det.

Jag skyller lite på pandemi också, folk har varit instängda och tappat lite det social samspelet.
Citera
2022-05-30, 22:38
Medlem
Det här var den första säsongen av GVFÖ som jag tittat på. Jag brukar inte titta på dylika program men tänkte att det kanske kunde finnas något lärorikt att ta till sig när det gäller relationer. Jag har aldrig haft en relation eller dejtat, men skulle vilja prova på det någon gång innan man blir allt för gammal.

Men det var inte så lärorikt direkt, mest en massa floskler och termer som gick över huvudet på mig. "Escape-knapp", "bli sårad", "relationsarbete" etc.
Det hade varit intressant att få se lite mer hur folk pratar med varandra i ett tidigt skede i en romantisk kontext. Jag tyckte inte heller något experterna sa gick att ta till sig.

Jag säger inte att programmet borde ändra på sig för att passa mig bättre, men det gav mig inte så mycket. Det kanske finns andra program som fyller den funktionen?
Citera
2022-05-30, 22:43
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det här var den första säsongen av GVFÖ som jag tittat på. Jag brukar inte titta på dylika program men tänkte att det kanske kunde finnas något lärorikt att ta till sig när det gäller relationer. Jag har aldrig haft en relation eller dejtat, men skulle vilja prova på det någon gång innan man blir allt för gammal.

Men det var inte så lärorikt direkt, mest en massa floskler och termer som gick över huvudet på mig. "Escape-knapp", "bli sårad", "relationsarbete" etc.
Det hade varit intressant att få se lite mer hur folk pratar med varandra i ett tidigt skede i en romantisk kontext. Jag tyckte inte heller något experterna sa gick att ta till sig.

Jag säger inte att programmet borde ändra på sig för att passa mig bättre, men det gav mig inte så mycket. Det kanske finns andra program som fyller den funktionen?
Du kanske skulle söka till nästa säsong?

Jag har sett den norska versionen av GVFÖ. Där kändes experterna mer kompetenta. Deltagarna fick göra saker som man aldrig sett i svenska motsvarigheten. Jag minns att de bland annat skulle lukta på varandras kläder i matchningsprocessen. Flummigt kanske, men man ska nog inte underskatta vilka dofter man "tänder" på. Överlag bättre matchningar i Norge.

Sen finns en amerikansk version som finns på SVT Play. Lite mer "go" där skulle jag tro. Har ännu inte hunnit se den själv dock.

Brittiska varianten var mycket bra också btw!
Citera
2022-05-30, 22:47
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Märta och Axel slapp gifta sig! Visste vi det innan? Det har i alla fall jag missat. Det måste vara en lättnad att de slapp den juridiska biten med skilsmässa. Det är det jag ogillar med programmet:

https://www.expressen.se/noje/bluffen-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-det-fick-tittarna-inte-se/

Märkligt att de skyllde på pandemin att just dessa två slapp den juridiska biten. Märta hade nog snarare ställt det som krav.

Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Tycker det är så oattraktivt när en 30 plussare inte kan stadga sig och pratar om någon jävla "escape knapp". Antingen gillar man någon eller så gör man inte det.

Oerhört tröttsam fras.
Citera
2022-05-30, 22:49
Medlem
Otroligt dåligt utfall i år! Halvdåliga matchningar och många som kändes ”desperata”.

Men jag tycker att serien var sämre än någonsin, man lärde inte känna något par ”ordentligt”. Hon som leder ”efter-programmet” kan de väl skippa till nästa omgång?
Citera
2022-05-30, 22:50
Medlem
Väldigt tråkigt med Jonas och Louise. Louise verkar ju vara en toppentjej och det känns som att han gjorde ett misstag som dumpade henne. Visst såg det ut som att Jonas precis hade storgråtit och torkat tårarna när han satt och pratade?
Citera
2022-05-30, 22:57
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Väldigt tråkigt med Jonas och Louise. Louise verkar ju vara en toppentjej och det känns som att han gjorde ett misstag som dumpade henne. Visst såg det ut som att Jonas precis hade storgråtit och torkat tårarna när han satt och pratade?
Ja. Och Louise hade gått ner i vikt en hel del. Förmodligen mått väldigt dåligt.

Jag fick en annan bild av Louise. Hon ville verkligen försöka. För Jonas var det viktigare att trycka på någon påhittad och fånig "escape-knapp".
Citera
2022-05-30, 22:59
Medlem
Hans reaktion mot Bodil var som hämtad från en mardröm. Väldigt märklig, där fick hon ju verkligen vatten på sin kvarn för hennes farhågor. Jag vet inte om det var någon form av hämnd mot hennes tidigare beteende efter videovisningen. Först att somna på det sätt han gjorde och att inte ge nycklarna till henne innan är ju i sig väldigt märkligt.

Men sedan först be om ursäkt (fast man kände att han inte menade det) till att sedan börja prata om styltiga samtal (det tycker jag verkar mest komma från honom) och få det att låta som att det var ytterst medvetet att han inte svarade i telefonen.
Citera
2022-05-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Sämsta vad-hände-sen-avsnittet någonsin, så dåligt upplagt.

Och angående sista avsnittet. Inte ens chans att Hans somnade och sov så pass djupt att han inte hörde telefonen. Där tyckte jag faktiskt lite synd om Bodil, även om hon är en person som inte borde sökt sig till programmet från början.
Håller med dig om det, programledaren Helle Schunnesson var inget vidare hon heller.
Hans kanske hade bestämt sig redan innan han låste om sig och stackars Bodil blev kvar där ute, ett barnsligt beteende.
Citera
2022-05-30, 23:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Går inte dölja, det är offentliga uppgifter hos Skatteverket.
Menade om man har skyddad identitet snarare. Men visst. Något annat.

Det går iaf inte att dölja om man gift eller ej. Skatteverket tar inte hänsyn till något TV-program
Citera
2022-05-30, 23:08
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Menade om man har skyddad identitet snarare. Men visst. Något annat.

Det går iaf inte att dölja om man gift eller ej. Skatteverket tar inte hänsyn till något TV-program

Tycker det är sjukt märkligt att Märta och Rödskägg inte behövde gifta sig på riktigt. Sjukt orättvist mot de andra paren. SVT skrev att p g.a. pandemin blev processen förhalad och då hade de redan bestämt sig för att inte fortsätta.

Låter lite skumt i mina öron.
Citera
2022-05-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håller med dig om det, programledaren Helle Schunnesson var inget vidare hon heller.
Hans kanske hade bestämt sig redan innan han låste om sig och stackars Bodil blev kvar där ute, ett barnsligt beteende.

Väldigt barnsligt. Jag kan absolut förstå irritationerna mot Bodil. Men nu har hon ju dom problem hon har. Det är ju inte detsamma som att hon ogillar Hans utan handlar om helt andra grejer.

Tyckte dock att hon agerade verkligen märkligt en period och jag kan förstå Hans irritation där. Men sedan så bör han ju ändå inse vad problemet låg. Att sedan mer eller mindre omedvetet göra så han gjorde mot henne är under all kritik. Han framstod som extremt obehaglig när han pratade med henne där i köket. Och lite måste jag säga att Bodil kanske hade tur att det tog slut där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in