2022-04-20, 15:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han bor hos mamma, vad det verkar, kanske även fadern?
Om Freddan skulle vilja hjälpa mig eller någon i min närhet att finna den rätta, skulle jag springa åt andra hållet.
https://www.talarforum.se/fredric.bohm
Citat:
Fredric Bohm är legitimerad psykolog, socionom, föreläsare, författare och stå upp komiker. Han pratar om ämnen som relationer, arbetsglädje, gruppdynamik, ledarskap, attityder, förändringar
https://www.linkedin.com/in/fredric-bohm-b2a84512?originalSubdomain=se
Någonting känns inte bra

Då så, Ellis och ni andra som vill ligga med Raw-Freddan.
HAN är LEDIG! Han är fri.
Det är bara att kontakta honom.

Han finns nog på Tinder.

(Och Freddan får ge mig ett jäkligt stort tack sen, för att jag är så skicklig på att para ihop honom med någon.)
Citera
2022-04-20, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Haha! "Fredric Bohm föreläser om hur vi själva kan ta ansvaret för hur vi mår och vad vi vill göra av framtiden, allt med en observationshumor som bjuder in deltagaren att följa med från AHA till AHAAAAA."

Psykolog och stå upp-komiker. Är det därför han vill synas i TV för att göra reklam för sig själv?
Om du frågar mig, så verkar han vara mycket mediak*t
HUR kan han få fortsatt uppdrag som expert gällande äktenskapsförmedlare?!
Citera
2022-04-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha, nu blev jag sugen på att tjuvkika på just Raw-Freddan i eftersnacket ( har inte orkat se det) efter din målande beskrivning av honom.

Jag tycker också han är sliskig men fick ju en uppläxning Ellis här i tråden, som vill ligga med Raw-Freddan.

Var kan man se GVFÖ-eftersnack? Eller är den podd?
Citera
2022-04-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oises
Var kan man se GVFÖ-eftersnack? Eller är den podd?

Det ligger som ett separat program på SVT Play.
Citera
2022-04-20, 17:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Utgående dissekering av en groda

Citat:
Era detaljutredningar om käkben och ingående dissekering av folks utseenden i såpan är äckliga, och hör inte hemma i GVFÖ-tråden.
Men det är okay att ingående recensera diverse rosa skimrande mäns utseenden?
(och det tycker jag att ni ska få, frågan är när du ska recensera en kevinnas utseende i denna tråd? jag väntar spänt, det klassiska? män får inte recensera kvinnor för dom är känsligare varelser låter ju ganska feministiskt och det vill du väl inte förknippas med? det är ganska naturligt också att man enbart recenserar motsatta könets utseende om man är straight, men de ska jag ändra på nedan
Citat:

Edit: Jag såg på slutet, trots mörkret att Axel INTE är sexig i kalsonger. Otroligt lönnfet. Ovanpå det är han rödlätt, och superblek därför.

Jonas är också lite ginger. Och ser ut som en liten minigris i ansiktet. Där var det tydligt att Martin var mindre attraherad än han var.
Det finns ju ingen som skulle bada i kalsonger! så han hade badbyxor menar jag!
Huruvida han kanske är jättesexig när han träffas av bacon-stekpannan återstår alltså att se.

Det hade varit ganska humor ifall Märta hade haft sinnesnärvaro nog att springa iväg in till köket
& sedan återvända till bryggan för att placerat stekpannan i handen på honom samtidigt som han ombeds rulla på midjebaconet & bett honom posera & tagit en bild

Såg du hur han omfamnade henne bakom ryggen sådär som ni vill & tryckte sedan sin kallfeta härlighet mot henne, det verkade gå hem...hon verkade gå hem
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-20 kl. 17:19.
Citera
2022-04-20, 18:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men det är okay att ingående recensera diverse rosa skimrande mäns utseenden?
(och det tycker jag att ni ska få, frågan är när du ska recensera en kevinnas utseende i denna tråd? jag väntar spänt, det klassiska? män får inte recensera kvinnor för dom är känsligare varelser låter ju ganska feministiskt och det vill du väl inte förknippas med? det är ganska naturligt också att man enbart recenserar motsatta könets utseende om man är straight, men de ska jag ändra på nedan
Det finns ju ingen som skulle bada i kalsonger! så han hade badbyxor menar jag!
Huruvida han kanske är jättesexig när han träffas av bacon-stekpannan återstår alltså att se.

Det hade varit ganska humor ifall Märta hade haft sinnesnärvaro nog att springa iväg in till köket
& sedan återvända till bryggan för att placerat stekpannan i handen på honom samtidigt som han ombeds rulla på midjebaconet & bett honom posera & tagit en bild

Såg du hur han omfamnade henne bakom ryggen sådär som ni vill & tryckte sedan sin kallfeta härlighet mot henne, det verkade gå hem...hon verkade gå hem

Det är okej med lite utseendekommentarer, men Kulturstrateg pratar käkben och benstomme i all oändlighet i dessa trådar.
Se hur han tjatade om det i inlägg efter inlägg förra säsongen.
Han dissekerade folks utseenden på ett osmakligt sätt och klarade inte av att prata om något annat.
Det är rätt äckligt, eller hur?

Han var helt extrem med äckliga kommentarer om Sofia. Gick in och detaljerat prata om hennes utseende och skrev otroligt fula saker om henne och andra i såpan.
Det är fult och äckligt att hålla på så och Kulturstrateg fick befogad kritik för detta.
Och det kommer han få om han håller på så även denna säsong.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-20 kl. 18:56.
Citera
2022-04-20, 21:41
Medlem
Computerzs avatar
Vilken jävla mismatch mellan Märtha och Axel. Hur fan tänkte de där. En 28-årig manbaby med lågstatusyrke som matchas med 33-åriga Märtha, civ.ek boendes i Vasastan. Märtha behöver en äldre herre som är självsäker, snygg och grym i sängen. Tror problemet var att Märtha babblade om "toxisk maskulinitet" i första programmet och redaktionen tolkade det som att hon önskar en soy-boy.
Var en riktigt jobbig vigsel att se.

Jonas och Louise var en bra match. De gängade första kvällen och lär ha en kul tid tillsammans. Dock ser hon lite sliten ut i ansiktet och har ett ruggigt utbrott av acne i pannan. Får se om Jonas stannar kvar när han får se henne "a la natural" på morgonkvisten. Dock verkar de generellt sett ett mer balanserat par och har hyfsade möjligheter att fortsätta.

Bögparet kan också gå långt. Martin verkar förtjust i alla fall. Hoppas att Jonas kan slappna av och möta den energi som Martin ger i från sig.

Kul tv!
Citera
2022-04-20, 23:48
Medlem
dialektikers avatar
Nu har jag sett Eftersnack och jag tycker Fredde hade ganska sansad, trevlig stil ändå (iallafall i första avsnittet), men det är en gåta varför han har smetat in håret med ett helt smörpaket. Snälla Fred, lyd ett råd, och raka av det där barret som du verkar ha hopplösa problem med. Eller skaffa tupe, som någon var inne på.

Här blev det dock tydligt med hur mycket som redigeras i även dessa program.
Deltagarna har blivit instruerade av coacherna: "VAR positiva!"
Och det syns i programmet att deltagarna tar i så de spricker då det gäller detta.

Alltså det sägs ju att vi människor ofta ljuger för varandra.

Men hur Märtha ljuger för Axel på trappan där de sitter och pratar (eller icke-pratar bör man säga. Fy fan vilken PLÅGSAM TYSTNAD . Man fick ju ångest bara av att se detta.
Hon ville bort, bort, bort. Hon HATADE att vara där.)
"Det här ska bli så kul." säger hon.
("Underbart" säger Axel.)

Ni märkte ju hur hon mjukats upp sen under bröllopsmiddagen.
Jag ger mig f-n på att hon hade akutsamtal med coacherna mellan trappsittandet och själva middagen. Där de förmanade henne att "var positiv".
Hon klarade ju till och med av att pussa honom, men med den mest stängda mun i jordens historia.

Märk väl att Eftersnack inte nämnde Märthas och Axels bröllop överhuvudtaget, i andra programmet där de skulle prata om bröllopen.

Min teori är att hon sjappar nästa avsnitt.
(Och det är jag mer duktig än er som expertteam att kunna förutspå och se.
För de sitter där och låtsas att de förutspår i egenskap av experter, men de vet ju, hur det slutar med paren.)

De höjer ju varningens finger för Louise och Jonas himlastormande attraktion, att med sådant så kan problemen komma sen.

Jorå. Expertteamet vet ju hur det kommer sluta för dem.
Men det där har redan vissa av oss tittare sett, vi som spått en tvekan hos Louise för Jonas.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-20 kl. 23:53.
Citera
2022-04-21, 00:28
Medlem
Det var lite skillnad att kolla på australiensiska varianten. De experterna har ju i ansträngt sig för att matcha RÄTT personer med varann (med nåt undantag).
Och de gifter sig inte på riktigt heller, vilket känns mer sunt.

Att sen återgå till att kolla på svenska versionen som vill trycka nr sedeslärande relationsråd med våld i strupen på oss svenskar..det funkar inte. Jag återkommer till frågan, varför söker folk till programmet när resultaten tidigare år är så dåliga.
- Ok, Märta har vi förstått är där för att få egenterapi, men det är taskigt att dra in Axel i hennes problem tycker jag.
Citera
2022-04-21, 00:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om du frågar mig, så verkar han vara mycket mediak*t
HUR kan han få fortsatt uppdrag som expert gällande äktenskapsförmedlare?!
Dom andra experterna väl bytts ut genom åren men han hänger kvar? Eller var han med från början?
Citera
2022-04-21, 01:31
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vilken jävla mismatch mellan Märtha och Axel. Hur fan tänkte de där. En 28-årig manbaby med lågstatusyrke som matchas med 33-åriga Märtha, civ.ek boendes i Vasastan. Märtha behöver en äldre herre som är självsäker, snygg och grym i sängen. Tror problemet var att Märtha babblade om "toxisk maskulinitet" i första programmet och redaktionen tolkade det som att hon önskar en soy-boy.
Var en riktigt jobbig vigsel att se.

Jonas och Louise var en bra match. De gängade första kvällen och lär ha en kul tid tillsammans. Dock ser hon lite sliten ut i ansiktet och har ett ruggigt utbrott av acne i pannan. Får se om Jonas stannar kvar när han får se henne "a la natural" på morgonkvisten. Dock verkar de generellt sett ett mer balanserat par och har hyfsade möjligheter att fortsätta.

Bögparet kan också gå långt. Martin verkar förtjust i alla fall. Hoppas att Jonas kan slappna av och möta den energi som Martin ger i från sig.

Kul tv!

Axel och Märtha hade i princip kunnat funka. Det är faktiskt det enda paret som har en chans, om än mikroskopisk. Båda är dragna till mörkret, det onda. Problemet är att Axel har lagt band på sig med åren och numera nöjer sig med att gnida rövhålet i ansiktet på tjejer för sadistisk njutning. Här är en typisk Axel-typ. Märtha å andra sidan har bara fått mörkare och mörkare fantasier genom årens lopp. Hade de träffats för tio år sedan hade Axel's dåvarande seriemördar-fantasier och hobby-satanism kunnat väcka Märtha's nyfikenhet.
En mikroskopisk chans finns ändå, då båda i grunden är ungefär samma skrot och korn. Nyckeln blir om Märtha på nåt sätt kan utveckla några slags förvrängda moderskänslor för Axel. Att hon ser honom som den onda sonen som gått vilse som hon kan leda tillbaka in i djupare mörker igen. Det är väldigt osannolikt men inte omöjligt. Trots allt så är drivkraften bakom attraktionen mellan man och kvinna är det mor-son förhållande mellan dom två delarna av medvetandet(gud) som kvinnan och mannen representerar.

Får se om Jonas stannar kvar? Hur noga tittade du egentligen på senaste avsnittet? Wimpskull-Jonas har så dålig självkänsla(till följd av sin ofördelaktiga och omanliga skallform) att han inte vågar vara sig själv överhuvudtaget. Han vet inte ens vem han är. Hela livet har han känt sig tvungen att överkompensera sitt yttre med en hyperpositiv-låtsaspersonlighet. Han kanske egentligen inte ens tycker Louise är snygg i sminkad form, men det är inget han vet om själv i så fall.
Jonas inställsamhet och övervilja att vara Louise till lags gjorde att Louise började längta tillbaka till de snygga bad boysen hon tidigare varit slit-o-släng-knullkött åt. När hon såg Jonas vid vigseln reagerade hon inte på hans oattraktiva yttre, eftersom hon befann sig i en bubbla av tacksamhet och lättnad efter att ha överlevt hjärnblödningen. När han sen visade sin brist på självkänsla med sin osäkra, hyperpositiva personlighet sprack bubblan och hon började bli äcklad av hans utseende.

Martin friendzonade Jonas redan när han hörde hans röst. Inte blev det bättre när han fick se Jonas bleka och stereotypt omanliga korvryttar-look. Han kör sin glada och positiva stil och flikar samtidigt in subtila kommentarer som talar om att det inte kan bli mer än vänskap. Korvryttar-Jonas är för desperat för att fatta vinken.

Hans och Bodil? Hennes beslut att medverka igen förändrar inte utgången för hennes eller Hans del - däremot för oss tittare som kommer att bjudas på förstklassig cringe när Bodil bryter ihop på bröllopet för att hon tycker Hans är så oattraktiv(hon kommer att vara sämre än Märtha på att hålla masken).

Citat:
Bra drag av den (stereotypt) kyliga hästtjejen att dra sig ur, då hon ej hade blivit attraherad av wimpskull-PT'n. Hon håller sig nog med den gamla hingsten i 10-15 år till, sedan bär det av till Gambia.

Citat:
Det är okej med lite utseendekommentarer, men Kulturstrateg pratar käkben och benstomme i all oändlighet i dessa trådar.
Se hur han tjatade om det i inlägg efter inlägg förra säsongen.
Han dissekerade folks utseenden på ett osmakligt sätt och klarade inte av att prata om något annat.
Det är rätt äckligt, eller hur?

Han var helt extrem med äckliga kommentarer om Sofia. Gick in och detaljerat prata om hennes utseende och skrev otroligt fula saker om henne och andra i såpan.
Det är fult och äckligt att hålla på så och Kulturstrateg fick befogad kritik för detta.
Och det kommer han få om han håller på så även denna säsong.

Love is in the air...

Citera
2022-04-21, 05:06
Medlem
Huzzahs avatar
Nu har jag sent omsider fått se bröllopen och ja vad ska man säga..?

Gladde mig åt att se tågkraschen Märta och Axel men det där var lite för mkt även för min smak.
;(
Trodde nog att Märta skulle hålla ut längre än till festen innan hon fick sin första panikångestattack men där överskattade jag den här bortklemade nittiotalisten.

Förstår henne på ett sätt. När hon undanbad sig toxisk maskulinitet var det nog knappast toxisk femininitet hon önskade sig istället.
Tycker inte den här matchningen e shysst mot någon av dem faktiskt Axel är ju inte klok (sjukt creepy när han sitter å småfnissar å glor på henne hela tiden, man ser ju att hon mår psykdåligt och håller på å explodera) och Märta ser riktigt elak ut i ögonen på ett sätt som inte är okej att visa framför någon man inte tål.

Bögarna är ju det mest stereotypt trista inkvoterade par jag sett. ”Mingel-Martins” storstadskomplex är så sjukt töntigt.
Det kommer aldrig att gå punkt slut.

Svenne-paret såg väl ändå lite kåta ut?
Men blir det bara ett ONS kanske vem vet.
Hon tjejen ser ut att gilla alkohol och solning lite för mkt imo tror han killen e sportigare.
Osäker hur det kommer gå för dessa.
Har också svårt att komma ihåg deras namn eller hur dom ser ut, tyvärr.

Snarkig cliffhanger i slutet det fattade man ju att de skulle komma tebaks annars hade de ju inte varit med från början.😴

Ser ut att bli en katastrofomgång tyvärr men ja det ligger väl i tiden inte ens fucking GVFÖ ska tydligen va mysigt just nu utan bara framkalla mer ångest, polarisering och psykisk ohälsa.

Tack som fan SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in