Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Fast du vet inte om expeterna har rätt eller hur? Du vet inte om de "hittar på sakerna", eller hur? Vi kan koppla ihop våra saker från verkliga livet, som tex dessa tegel som vi snackar om. Eller att det går visst bränna flera peroner samtidigt korta en tid på 1 timme mm... Det visar att så dina kallade experter ä inte några experter.....
Om ditt argument på allvar är att vi aldrig kan veta om experterna verkligen har rätt, vad är poängen med att överhuvudtaget hänvisa till experter?! Förstår du hur löjeväckande och pinsam hela diskussionen blir om ditt slutgiltiga "catch-all"-argument alltid är att ifrågasätta expertkällornas kunskaper? Jag är den som konsekvent länkat till expertkällor och kvantifierbara data, medan du hänvisat till vad du anser vara sunt förnuft och sånt som du "vet". Vad är mest trovärdigt?
Citat:
Detta bevisar att dina mattekunskaper är lika med noll.
25/5 förutsätter att du bränner dem en och en. Fast de gjorde de inte. De brände dem 5 st samtidigt under 25 min. Alltså är medeltiden för varje person 25 min.
Slut spela dum. Om 5 lik förbränns samtidigt i en och samma ugn på 25 minuter, vad blir genomsnittstiden per lik?
Citat:
Det är upp till dig granska det, liksom jag får granska dina påståenden
Fel. Här är skillnaden: alla källor som jag citerar har jag själv läst och hänvisat till i tryckt form, vilket gör det möjligt för vem som helst att granska samma texter som jag själv läst. Dina "källor" har du aldrig läst. Istället hänvisar du till källor
i andra hand via hemsidor och bloggar. Vid upprepade tillfällen har du försäkrat oss om att "länken innehåller alla seriösa källor", men du har aldrig någonsin läst de källor som du blint förlitar dig på.
Citat:
Som tex din påstående med att all eldfast tegel måste bytas 2000 bränningar. Och dina svårigheter hitta bevis för det är så. Tanken att Göteborgs krematorium skulle byta all eldfast tegel 2 gånger om året är ju absurd. Bara för det står i en bok, som är det inte säkert det stämmer. Vilket vi har visat, de böcker har oftast inte några godkända studier från någon institution, inga några avhandlingar alls som bekräftar boken innehåll.
Jag har dokumenterat det faktum att eldfast tegel som används i krematorier ceritiferats för ett specifikt antal kremeringar innan det måste bytas med kopiösa mängder seriösa och objektiva källor, t.ex. Topfs egna expert, som i ett privat brev till sin arbetsgivare diskuterar teglets skörhet; forskning från sakrelevanta tyska vetenskapsmän från innan kriget, som specifikt diskuterar certifieringen av eldfast tegel för krematorier; ett expertvittne vid en rättegång som specifikt diskuterade hur och varför teglet förtvinar, och hur ofta det måste bytas; samt nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning, där de frågade sina medlemmar hur ofta de byter sitt eldfasta tegel (svaret blev under 2000 kremeringar). Ditt enda motargument är att alla dessa experter har fel och att Göteborgs krematorium inte byter allt sitt tegel 2 gånger per år (utan källa, och trots att ingen påstått att de gör det).
Citat:
Forskning? Du har ju inte lyckats visa någon forskning alls! Även VI har efterfrågat det, du bara undviker den frågan.
I diskussionen om transfereringar från Sobibor, Belzec och Treblinka vidare österut (vilket var det som avsågs i inlägget som du citerade), så citerade jag studier från ortodoxa mainstream-forskare. Ditt motargument var att studierna som jag hänvisade till inte var "avhandlingar" och därför inte räknades.
Den enorma klyftan mellan den bevisnivå som utkrävs från revisionister jämfört med vad som utkrävs från förintelseivrare demonstrerar alltså vilken hycklare du är.
Citat:
Nej du har inte citerat något, bara från någon revisionistiska forum.
Jag har bl.a. citerat följande i relation till eldfast tegel i kremeringsugnar:
1) förkrigsforskning på hållfastheten i eldfast tegel och de certifieringar som uppnåddes på den tiden för krematoriernas tegelverk, 2) Fritz Sanders privata korrespondens med sin arbetsgivare om det "delicate muffle masonry" som lätt kunde ta skada av irreguljära kremeringsförfaranden, 3) krematorieföreståndaren Ivan Lagaces vittnesmål om hur det eldfasta teglet fungerar, hur många kremeringar det certifierats för, på vilket sätt teglet tar skada vid kremeringar, och hur ett byte går till, 4) bytet av tegelverket i krematoriet i koncentrationslägret Gusen, 5) nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning bland medlemmarna om hur ofta de byter sitt tegelverk, vilket visade sig vara under 2000 kremeringar i genomsnitt.
Citat:
Och det bevisar att du är full med lögner, eftersom du inte lyckas hitta några i Sverige som bytar all tegel.
Ingen har någonsin påstått att Göteborgs krematorium borde byta allt sitt tegel 2 gånger per år. Det är bara den korkade slutsats som du dragit utifrån teglets certifiering, men som du säkert förstår så består Göteborgs krematorium av flertalet ugnar, precis som Auschwitz bestod av flertalet ugnar och därmed inte hade behövt byta teglet 5500 gånger för sina påstått 1,1 miljoner avlidna.
Citat:
Jag passade på att fråga på en kremering, hur ofta de byter tegel. De hade inte bytt sedan 1950 till början på 2000 talet, när byte krematorium ab miljö aspekterna som gällde då.
Kul att du nämnde det. Jag passade på att ställa frågan vid en kremering häromdagen, och fick svaret att teglet naturligtvis byts med jämna mellanrum.
Citat:
Samma sak med dina böcker som du inte kan verifiera at de stämmer. Hur vet du de är sakunniga?
Originaldokument och tryckta publikationer går ju åtminstone att bemöta (kanske inte för dig, men rent principiellt alltså).
Citat:
Men det bevisar att ju att det är brist på bevis för deras sak, därför de förlorar alla rättegånger.
Jag upprepar: låt oss höra argumenten och källorna!
Citat:
Hur kunde jag bara hitta texten på Codoh? Den fanns ingen annanstans, du fick länk.
Vilken text? Vad som publiceras på CODOH intresserar mig inte.
Citat:
Men du skylde du på någon "hemligt forum"
Vad fan gaggar du om?
Citat:
ehhh ja! som du länkade till. Ändå påstod du aldrig länkade till någon forum.
IHR är publicist för en revisionistisk tidskrift, inte ett "forum". Jag har ingen tryckt källa för Lagaces vittnesmål, men självklart kan du söka upp vittnesmålet i domstolsprotokollet om du så önskar.
Citat:
Nej det är inte min åsikt, det är dem på blogg,forum eller liknande som påstår något och kan belägga sina saker, vilket dina så kallade experter ej kan göra.
Det är alltså helt okej för dig att länka till bloggar utan källor och källor som du själv aldrig läst, men när revisionister länkar till tidskrifter med kopiösa mängder källor så är det diskvalificerande?