2022-05-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men jisses!
Nej det gör det inte, det är det du är ute efter. För det första så det är att 5 st fullvuxna har större kropps yta där värmestrålningen når än 5 st barn.

Sedan det du är ute efter antal kg är större än 5 barn att bränna.

Men det du har svårt för, är den yta värmestrålningen når med sin värme är den stora skillnaden.
Jag hoppas du förstår vad värmestrålningen innebär.

Att det ska då jämföras med en solid kropp på 250 kg tar längre tid att bränna än 5st kroppar på 250 kg. Det på grund av att 5 st kroppar har större yta där värmestrålning att träffa än en solid kropp.

Så 1 s t kropp 25 minuter , 2 st kroppar tar 25 min, 3 st kroppar 25 minuter osv... Det är för värmestrålningen inte bränner en kropp i taget, den bränner 5 st kroppar samtidigt.

enligt skogsvatte att räkna så tar 5 st kroppar 25 minuter , då skull en kropp ta 5 minuter??? Var har han gått i skolan?

Ok, en sak i taget är du hygglig (jag är inte lika smart som dig):

Så du säger att bränna samma antal barn (mindre kroppsvikt) som antal vuxna inte tar lika lång tid? Så vikt ÄR en faktor vad gäller bränntid då?

..eller beror allt på din "värmestrålning" och kroppsyta?

Du får gärna förklara lite bättre dina teorier.
Citera
2022-05-29, 18:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Så du säger att bränna samma antal barn (mindre kroppsvikt) som antal vuxna inte tar lika lång tid? Så vikt ÄR en faktor vad gäller bränntid då?

Det tro jag inte på, tanke på vad du skrivit innan i trådarna.
Kanske bättre du frågar i fysikforumet.

Men du har inte tänkt på, att du ifrågasätter de ingenjörer som jobbade med utveckla dessa ugnar inte kan räkna?
Citera
2022-05-29, 18:35
Medlem
Citat:
Detta bevisar att dina mattekunskaper är lika med noll.
25/5 förutsätter att du bränner dem en och en. Fast de gjorde de inte. De brände dem 5 st samtidigt under 25 min. Alltså är medeltiden för varje person 25 min.

Citat:
@Herkulesbig
Ok. Låt oss då prova detta med två olika fall:

1. Du bränner enbart 5st vuxna på en och samma gång.
2. Du bränner enbart 5st barn på en och samma gång.

Tar det lika lång tid för de båda fallen om det är samma slutna ugn som används, samma temperatur och ugnen går konstant på max?

Citat:
Men jisses!
Nej det gör det inte, det är det du är ute efter. För det första så det är att 5 st fullvuxna har större kropps yta där värmestrålningen når än 5 st barn.

Sedan det du är ute efter antal kg är större än 5 barn att bränna.

Men det du har svårt för, är den yta värmestrålningen når med sin värme är den stora skillnaden.
Jag hoppas du förstår vad värmestrålningen innebär.

Att det ska då jämföras med en solid kropp på 250 kg tar längre tid att bränna än 5st kroppar på 250 kg. Det på grund av att 5 st kroppar har större yta där värmestrålning att träffa än en solid kropp.

Så 1 s t kropp 25 minuter , 2 st kroppar tar 25 min, 3 st kroppar 25 minuter osv... Det är för värmestrålningen inte bränner en kropp i taget, den bränner 5 st kroppar samtidigt.

enligt skogsvatte att räkna så tar 5 st kroppar 25 minuter , då skull en kropp ta 5 minuter??? Var har han gått i skolan?

Citat:

Citat:
Det tro jag inte på, tanke på vad du skrivit innan i trådarna.
Kanske bättre du frågar i fysikforumet.

Men du har inte tänkt på, att du ifrågasätter de ingenjörer som jobbade med utveckla dessa ugnar inte kan räkna?

Det är just det. Allt jag har läst om krematorier både här och annorstädes refererar till kroppsvikt i sina beräkningar.

De ingenjörer som DU hänvisar till, vilka är de? Kan du visa var de använder dina mått som "värmestrålning mot yta" i sina beräkningar? Du har själv sagt att detta inte är ett fysikforum så kom igen nu och visa iallafall med en länk, namn eller liknande till en ingenjör eller en beräkning som använder "yta för värmestrålning" i sina uträkningar?
Citera
2022-05-29, 18:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är just det. Allt jag har läst om krematorier både här och annorstädes refererar till kroppsvikt i sina beräkningar.

De ingenjörer som DU hänvisar till, vilka är de? Kan du visa var de använder dina mått som "värmestrålning mot yta" i sina beräkningar? Du har själv sagt att detta inte är ett fysikforum så kom igen nu och visa iallafall med en länk, namn eller liknande till en ingenjör eller en beräkning som använder "yta för värmestrålning" i sina uträkningar?

Jag trodde du var ingenjör (eget utsago) så borde du vet vad värmestrålning är för något. Då borde du också veta att den är beroende vilken yta den träffar och värmer upp. Detta visar att du inte ens har kunskap i termodynamik (värme). Mer behöver ej sägas, med andra ord så ifrågasätter du de tyska ingenjörer som utvecklade dessa ugnar enligt de dokumenter som bekräftar den saken. Att de inte kan räkna, inte bara från ett företag utan 2 st.
Citera
2022-05-29, 21:55
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Mer behöver ej sägas, med andra ord så ifrågasätter du de tyska ingenjörer som utvecklade dessa ugnar enligt de dokumenter som bekräftar den saken. Att de inte kan räkna, inte bara från ett företag utan 2 st.

Ännu ett inlägg fullständigt öde på källor. Ändå fortsätter du hävda att "tyska ingenjörer" håller med dig, trots att vi vet (vet! vet! vet!) att dessa ugnar inte var byggda för mer än 1 lik åt gången och att introduktionen av fler än 1 lik våldsamt förändrar termodynamiken och de värmetekniska parametrarna i ugnen. Din fullständigt absurda hypotes, att ugnen var ett öppet utrymme där man helt enkelt kunde klämma in så många kroppar som var fysiskt möjligt, och sedan kremera samtliga kroppar på samma tid som det tar att kremera en enda kropp, saknar stöd i sunt förnuft, i källorna och i grundläggande fysik. Och för att sätta påståendet i lite perspektiv så talar inte vittnena om 1-3 lik, de talar ofta om 4-12 lik åt gången.

Sen har vi det obekväma faktum att det helt enkelt inte gick att rymma så många kroppar i ugnarna. Ta en resa till Mauthausen och titta på de bevarade Topf 3-öppningsugnarna, som har en identisk design som ugnarna i Birkenau, så ser du direkt att det hade varit fysiskt omöjligt att rymma så många kroppar i ugnen, än mindre introducera så många lik samtidigt genom ugnsöppningen. Det hade även gjort det omöjligt för värmestrålningen i den tillgängliga tegelarealen att värma kroppsmassan tillräckligt för att ens förånga vatteninnehållet i så många lik.

Stor-Men-Snabb ställde en väldigt enkel fråga till dig, om vem som lurat dig med dessa fullständigt bakvända teorier om hur kremering fungerar? Var är källorna? Var är uträkningarna?
Citera
2022-05-29, 21:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Fast du vet inte om expeterna har rätt eller hur? Du vet inte om de "hittar på sakerna", eller hur? Vi kan koppla ihop våra saker från verkliga livet, som tex dessa tegel som vi snackar om. Eller att det går visst bränna flera peroner samtidigt korta en tid på 1 timme mm... Det visar att så dina kallade experter ä inte några experter.....

Om ditt argument på allvar är att vi aldrig kan veta om experterna verkligen har rätt, vad är poängen med att överhuvudtaget hänvisa till experter?! Förstår du hur löjeväckande och pinsam hela diskussionen blir om ditt slutgiltiga "catch-all"-argument alltid är att ifrågasätta expertkällornas kunskaper? Jag är den som konsekvent länkat till expertkällor och kvantifierbara data, medan du hänvisat till vad du anser vara sunt förnuft och sånt som du "vet". Vad är mest trovärdigt?

Citat:
Detta bevisar att dina mattekunskaper är lika med noll.
25/5 förutsätter att du bränner dem en och en. Fast de gjorde de inte. De brände dem 5 st samtidigt under 25 min. Alltså är medeltiden för varje person 25 min.

Slut spela dum. Om 5 lik förbränns samtidigt i en och samma ugn på 25 minuter, vad blir genomsnittstiden per lik?

Citat:
Det är upp till dig granska det, liksom jag får granska dina påståenden

Fel. Här är skillnaden: alla källor som jag citerar har jag själv läst och hänvisat till i tryckt form, vilket gör det möjligt för vem som helst att granska samma texter som jag själv läst. Dina "källor" har du aldrig läst. Istället hänvisar du till källor i andra hand via hemsidor och bloggar. Vid upprepade tillfällen har du försäkrat oss om att "länken innehåller alla seriösa källor", men du har aldrig någonsin läst de källor som du blint förlitar dig på.

Citat:
Som tex din påstående med att all eldfast tegel måste bytas 2000 bränningar. Och dina svårigheter hitta bevis för det är så. Tanken att Göteborgs krematorium skulle byta all eldfast tegel 2 gånger om året är ju absurd. Bara för det står i en bok, som är det inte säkert det stämmer. Vilket vi har visat, de böcker har oftast inte några godkända studier från någon institution, inga några avhandlingar alls som bekräftar boken innehåll.

Jag har dokumenterat det faktum att eldfast tegel som används i krematorier ceritiferats för ett specifikt antal kremeringar innan det måste bytas med kopiösa mängder seriösa och objektiva källor, t.ex. Topfs egna expert, som i ett privat brev till sin arbetsgivare diskuterar teglets skörhet; forskning från sakrelevanta tyska vetenskapsmän från innan kriget, som specifikt diskuterar certifieringen av eldfast tegel för krematorier; ett expertvittne vid en rättegång som specifikt diskuterade hur och varför teglet förtvinar, och hur ofta det måste bytas; samt nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning, där de frågade sina medlemmar hur ofta de byter sitt eldfasta tegel (svaret blev under 2000 kremeringar). Ditt enda motargument är att alla dessa experter har fel och att Göteborgs krematorium inte byter allt sitt tegel 2 gånger per år (utan källa, och trots att ingen påstått att de gör det).

Citat:
Forskning? Du har ju inte lyckats visa någon forskning alls! Även VI har efterfrågat det, du bara undviker den frågan.

I diskussionen om transfereringar från Sobibor, Belzec och Treblinka vidare österut (vilket var det som avsågs i inlägget som du citerade), så citerade jag studier från ortodoxa mainstream-forskare. Ditt motargument var att studierna som jag hänvisade till inte var "avhandlingar" och därför inte räknades.

Den enorma klyftan mellan den bevisnivå som utkrävs från revisionister jämfört med vad som utkrävs från förintelseivrare demonstrerar alltså vilken hycklare du är.

Citat:
Nej du har inte citerat något, bara från någon revisionistiska forum.

Jag har bl.a. citerat följande i relation till eldfast tegel i kremeringsugnar:

1) förkrigsforskning på hållfastheten i eldfast tegel och de certifieringar som uppnåddes på den tiden för krematoriernas tegelverk, 2) Fritz Sanders privata korrespondens med sin arbetsgivare om det "delicate muffle masonry" som lätt kunde ta skada av irreguljära kremeringsförfaranden, 3) krematorieföreståndaren Ivan Lagaces vittnesmål om hur det eldfasta teglet fungerar, hur många kremeringar det certifierats för, på vilket sätt teglet tar skada vid kremeringar, och hur ett byte går till, 4) bytet av tegelverket i krematoriet i koncentrationslägret Gusen, 5) nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning bland medlemmarna om hur ofta de byter sitt tegelverk, vilket visade sig vara under 2000 kremeringar i genomsnitt.

Citat:
Och det bevisar att du är full med lögner, eftersom du inte lyckas hitta några i Sverige som bytar all tegel.

Ingen har någonsin påstått att Göteborgs krematorium borde byta allt sitt tegel 2 gånger per år. Det är bara den korkade slutsats som du dragit utifrån teglets certifiering, men som du säkert förstår så består Göteborgs krematorium av flertalet ugnar, precis som Auschwitz bestod av flertalet ugnar och därmed inte hade behövt byta teglet 5500 gånger för sina påstått 1,1 miljoner avlidna.

Citat:
Jag passade på att fråga på en kremering, hur ofta de byter tegel. De hade inte bytt sedan 1950 till början på 2000 talet, när byte krematorium ab miljö aspekterna som gällde då.

Kul att du nämnde det. Jag passade på att ställa frågan vid en kremering häromdagen, och fick svaret att teglet naturligtvis byts med jämna mellanrum.

Citat:
Samma sak med dina böcker som du inte kan verifiera at de stämmer. Hur vet du de är sakunniga?

Originaldokument och tryckta publikationer går ju åtminstone att bemöta (kanske inte för dig, men rent principiellt alltså).

Citat:
Men det bevisar att ju att det är brist på bevis för deras sak, därför de förlorar alla rättegånger.

Jag upprepar: låt oss höra argumenten och källorna!

Citat:
Hur kunde jag bara hitta texten på Codoh? Den fanns ingen annanstans, du fick länk.

Vilken text? Vad som publiceras på CODOH intresserar mig inte.

Citat:
Men du skylde du på någon "hemligt forum"

Vad fan gaggar du om?

Citat:
ehhh ja! som du länkade till. Ändå påstod du aldrig länkade till någon forum.

IHR är publicist för en revisionistisk tidskrift, inte ett "forum". Jag har ingen tryckt källa för Lagaces vittnesmål, men självklart kan du söka upp vittnesmålet i domstolsprotokollet om du så önskar.

Citat:
Nej det är inte min åsikt, det är dem på blogg,forum eller liknande som påstår något och kan belägga sina saker, vilket dina så kallade experter ej kan göra.

Det är alltså helt okej för dig att länka till bloggar utan källor och källor som du själv aldrig läst, men när revisionister länkar till tidskrifter med kopiösa mängder källor så är det diskvalificerande?
Citera
2022-05-30, 07:31
Medlem
Citat:
Jag trodde du var ingenjör (eget utsago) så borde du vet vad värmestrålning är för något. Då borde du också veta att den är beroende vilken yta den träffar och värmer upp. Detta visar att du inte ens har kunskap i termodynamik (värme). Mer behöver ej sägas, med andra ord så ifrågasätter du de tyska ingenjörer som utvecklade dessa ugnar enligt de dokumenter som bekräftar den saken. Att de inte kan räkna, inte bara från ett företag utan 2 st.

"Mer behöver ej sägas.."

Du är så jäkla av banan att jag kan bara dra slutsatsen att antingen trollar du / försöker trötta ut oss eller så är du helt enkelt rejält svagbegåvad.

Att du dessutom hävdar att denna "värmestrålning på yta" har större inverkan på kremeringstid än kroppsvikt ÄR ett argument nere på förståndshandikappad nivå..

Återigen så får jag luta mig emot tillfredsställelsen att påvisa för andra läsare hur sanslöst av banan ni här är.. Och du bjuder på det varje gång.
Citera
2022-05-30, 08:21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Att du dessutom hävdar att denna "värmestrålning på yta" har större inverkan på kremeringstid än kroppsvikt ÄR ett argument nere på förståndshandikappad nivå..

Hur gick det med isbitarna?

Det fungerar med dina isbitar.
Stoppa i en isbit och mät tiden.
Stoppa i två isbitar i det kokande vattnet så ser du att det inte tar dubbelt så lång tid som för en.
Smältprocessen för de två isbitarna överlappar varandra.

För du testade väl?
Först en isbit. Tog tiden.

Sedan två isbitar (Dubbel vikt). Tog tiden.

Vad fick du för tidsdifferens?

/VV
Citera
2022-05-30, 21:17
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Du är så jäkla av banan att jag kan bara dra slutsatsen att antingen trollar du / försöker trötta ut oss eller så är du helt enkelt rejält svagbegåvad.

Ja, argumentet är häpnadsväckande, men när man till slut förstår sig på hur deras förvridna resonemang fungerar så börjar man inse att det kanske ändå finns en slags intern vansinnes-logik i hur de tänker.

Så här tror jag att de resonerar: i motsats till hur krematorierna designats så liknas ugnarna i princip med en öppen stekhäll. Denna häll har teoretiskt plats för 10 kotletter, men av någon anledning så är de tyska ingenjörerna (med hundra års erfarenhet av kremeringsteknik) så korkade att de bara utnyttjar denna enorma stekhäll för 1 kotlett åt gången – ett argument som på allvar förutsätter att tyskarna förbrukade flerfaldigt så mycket energi som var nödvändigt för att hålla kremeringarna i rullning. Men i Auschwitz får man plötsligt den briljanta idén att faktiskt utnyttja hela hällens utrymme och steka 10 kotletter samtidigt.

Hela argumentet är så klart fullständigt hjärndött, men om man på allvar lyckas övertyga sig själv att kremeringsugnen är ett öppet utrymme som fritt kan utnyttjas för "gratisförbränning", så bör man kanske inte förvånas över att de även låtit sig övertygas av alla andra förintelseskrönor. Det finns liksom en anledning till att dessa troll aldrig kan presentera några uträkningar eller seriösa fysikaliska argument.
Citera
2022-06-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ja, argumentet är häpnadsväckande, men när man till slut förstår sig på hur deras förvridna resonemang fungerar så börjar man inse att det kanske ändå finns en slags intern vansinnes-logik i hur de tänker.

Så här tror jag att de resonerar: i motsats till hur krematorierna designats så liknas ugnarna i princip med en öppen stekhäll. Denna häll har teoretiskt plats för 10 kotletter, men av någon anledning så är de tyska ingenjörerna (med hundra års erfarenhet av kremeringsteknik) så korkade att de bara utnyttjar denna enorma stekhäll för 1 kotlett åt gången – ett argument som på allvar förutsätter att tyskarna förbrukade flerfaldigt så mycket energi som var nödvändigt för att hålla kremeringarna i rullning. Men i Auschwitz får man plötsligt den briljanta idén att faktiskt utnyttja hela hällens utrymme och steka 10 kotletter samtidigt.

Hela argumentet är så klart fullständigt hjärndött, men om man på allvar lyckas övertyga sig själv att kremeringsugnen är ett öppet utrymme som fritt kan utnyttjas för "gratisförbränning", så bör man kanske inte förvånas över att de även låtit sig övertygas av alla andra förintelseskrönor. Det finns liksom en anledning till att dessa troll aldrig kan presentera några uträkningar eller seriösa fysikaliska argument.

Ja, det är inga vetenskapsmän vi snackar med här. Den saken är säker. Se på VV post ovan där han förvillar sig ner i små isbitars smälttid i kokande vatten där deras smälttid "överlappar varandra". I vilken värld inser man inte att det är en summa av tid som går åt till att bryta ner molekylbindningarna??

Samma gäller givetvis för att kremera kroppar. Det är en summa av arbete helt enkelt. Lägg till att det är ett slutet system med en begränsad energitillförsel som går på max. Vilken idiot som helst kan förstå matematiken här.

Att som Herkel påstå att det tar lika lång tid att bränna en kropp som fem är så urbota korkat att t.o.m. mina ungar som en inte ens är i tonåren kan förstå hur korkat det påståendet är.

..och som alltid när man navigerar ner i exempel för att påvisa idiotin så kommer trams som att hänvisa till att "de ingenjörerna hade inte fel". De ingenjörerna hade givetvis kissat på sig av skratt om de fått höra dessa stollars argument.

..nu har jag varit på denna del av flashback i 1-2 år och det som förvånar mig mest är hur jäkla uppenbart allt ljugeri är. Hur fasen kan folk se åt ett annat håll och låta dessa lögner fortgå? Det finns ju onekligen massor med lidande i världen (jag ser det varje dag, bor i Indonesien) och att dessa lögner ska få ta uppmärksamhet från dem gör mig på rejält upprörd!!
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-01 kl. 08:41.
Citera
2022-06-01, 09:15
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Samma gäller givetvis för att kremera kroppar. Det är en summa av arbete helt enkelt. Lägg till att det är ett slutet system med en begränsad energitillförsel som går på max. Vilken idiot som helst kan förstå matematiken här.

Nej. Det har du tydligt bevisat att så är det inte.

/VV

PS Vilka tidsskillnader fick du med isbitarna?
Citera
2022-06-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nej. Det har du tydligt bevisat att så är det inte.

/VV

PS Vilka tidsskillnader fick du med isbitarna?

Är det ok oavsett storlek och vikt på isbitarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in