2022-05-15, 09:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..herrejösses.

Ok, prova detta då:
Om du lägger in 5st (lika stora, 70kg, totalt 350kg för alla fem) kroppar i ugnen och det tar 25 minuter att kremera dem, hur mycket av de fem kropparna har du då kremerat efter att det har gått 5 minuter?

Uttryck det i procent eller kilo. Upp till dig.

Så jag frågat åter igen kunde inte de som byggde dessa ugnar räkna?
När de påstår precis de vi gör?
Sedan är det inte så hur mycket har dessa 5 kroppar brunit upp efter 20- 25 minuter. 350 kg förutsätter det är en solid kropp, eller hur? Du glömmer 5 kroppar har 5 gånger större kropps yta som värmestrålning kan träffas och göra sin verkan. Du som påstår du är ingenjör! jisses...

•Letter of 14 July 1941 from the Topf engineer Paul Erdmann to the construction office Mauthausen on a cremation rate of 33 to 40 min per corpse "without overloading" the two-muffle oven [Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]

•Report of 30 October 1941 from the construction office Auschwitz on "60 men can be cremated" in the Topf five three muffle ovens within one hour Bartosik, The origins of the Birkenau camp, p. 170, see also Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]

•Letter of construction office Auschwitz to construction office Stuthof on "an incineration takes about ½ hour according to the Topf company” in the three-muffle oven [Mattogno, IFCDA, p. 424]

osv.... så dessa ingenjörer från 2 olika företag kan inte räkna? det ska då tilläga diverse vittnen som säger samma sak?
Citera
2022-05-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så jag frågat åter igen kunde inte de som byggde dessa ugnar räkna?
När de påstår precis de vi gör?
Sedan är det inte så hur mycket har dessa 5 kroppar brunit upp efter 20- 25 minuter. 350 kg förutsätter det är en solid kropp, eller hur? Du glömmer 5 kroppar har 5 gånger större kropps yta som värmestrålning kan träffas och göra sin verkan. Du som påstår du är ingenjör! jisses...

•Letter of 14 July 1941 from the Topf engineer Paul Erdmann to the construction office Mauthausen on a cremation rate of 33 to 40 min per corpse "without overloading" the two-muffle oven [Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]

•Report of 30 October 1941 from the construction office Auschwitz on "60 men can be cremated" in the Topf five three muffle ovens within one hour Bartosik, The origins of the Birkenau camp, p. 170, see also Rebuttal of Mattogno on Auschwitz, Part 1: Indoor Cremation]

•Letter of construction office Auschwitz to construction office Stuthof on "an incineration takes about ½ hour according to the Topf company” in the three-muffle oven [Mattogno, IFCDA, p. 424]

osv.... så dessa ingenjörer från 2 olika företag kan inte räkna? det ska då tilläga diverse vittnen som säger samma sak?

Återigen en massa trams om andras 'auktoritet' i ämnet. DET ÄR INGET VETENSKAPLIGT ARGUMENT!

Här är dock ett vetenskapligt argument:
Det kvittar om (samma) massa är en kropp eller flera om volymen är sluten och effekten är konstant och på max.

..och nej, en stekpanna med kotletter är ingen sluten volym.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-05-15 kl. 09:56.
Citera
2022-05-15, 10:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Återigen en massa trams om andras 'auktoritet' i ämnet. DET ÄR INGET VETENSKAPLIGT ARGUMENT!

Här är dock ett vetenskapligt argument:
Det kvittar om (samma) massa är en kropp eller flera om volymen är sluten och effekten är konstant och på max.

..och nej, en stekpanna med kotletter är ingen sluten volym.
Jo det är ett argument, du kan inte svara på de som jobbar med göra ugnar inte kan räkna. De som har det som jobb, det från 2 olika företag. Kan de räkna eller inte?

I stället för svara på den frågan, så försöker du slingra med allt annat. Detta är inge fysikforum.
Citera
2022-05-15, 10:08
Medlem
Citat:
Jo det är ett argument, du kan inte svara på de som jobbar med göra ugnar inte kan räkna. De som har det som jobb, det från 2 olika företag. Kan de räkna eller inte?

I stället för svara på den frågan, så försöker du slingra med allt annat. Detta är inge fysikforum.

Visst visst, att hänvisa till fysikaliska argument när vi diskuterar kremeringskapacitet är att slingra sig. Visst serru.
Citera
2022-05-15, 10:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Visst visst, att hänvisa till fysikaliska argument när vi diskuterar kremeringskapacitet är att slingra sig. Visst serru.

Fortfarande inget svar på om de (tyska ingejörer) kunde räkna rätt? Kan de inte räkna ut kremerings kapaciteten menar du? De som jobbar med det! Från 2 olika företag

Nej, liksom gå in på fysiska lagarna är väl inte denna forum del till för?
Du vet ej skillnad mellan en solid kropp eller flertal (plural) kroppar åtar sig olika mängder av värmestrålning.
Citera
2022-05-15, 20:48
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Fast vi vet du förvränger fakta! hahaha nu har du svårt komma ur den misstaget.

Tauber påstår att 4-5 kroppar förbrändes i samma ugn på totalt 20-25 minuter. Vad blir den genomsnittliga kremeringstiden per lik?

Citat:
Du måste skämta?

Absolut inte, men jag undrar om du skämtar, eftersom 25/5 tydligen är svårt för dig att räkna ut.

Citat:
Den där uträkningen föresätter att de stoppade in ett lik i taget. Men de stoppade in 5 lik samtidigt och de bränndes upp på 20- 25 minuter. Vilken han säger också.

Tauber påstår att 4-5 lik, staplade på varandra, introducerades i ugnen samtidigt, och att alla 4-5 lik kremerades på totalt 20-25 minuter. Detta innebär att den genomsnittliga kremeringstiden per lik var ca. 4-5 minuter.

Citat:
han nämnde de kastade in 5 st kroppar samtidigt och de brändes upp på 25 minuter.

Om 5 kroppar brinner upp på 25 minuter, vad blir genomsnittstiden per kropp?

Citat:
Fast de är inte svårt, du har inte lyckats bevisa de som tillverkade ugnar (tyska ingenjörer) ej kunde räkna lol... Din uträkning visar tydligt att
du har inte den logiska tänkande att det är orimligt eftersom du inte kan räkna rätt.

Tyska ingenjörer var duktiga på att räkna. Det faktum att du inte kan dividera 25 med 5 säger väl allt man behöver veta om ditt "logiska tänkande".

Citat:
Fast vi har andra vittnen också som säger att de brände kroppar på 20 - 40 minuter/ st i snitt. Hur kan du missat dem?

Tauber är ert viktigaste vittne ur Sonderkommando-gruppen. Tänker du förkasta hans vittnesmål? Vilka är för övrigt dessa andra vittnen som pratar om 40 minuters genomsnittskremeringar och tillskriver du dem ett högre bevisvärde än Tauber? Det är nämligen en kremeringstid som är fysiskt möjlig, om än under kortare perioder och optimala förhållanden.
Citera
2022-05-15, 20:54
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Man kan inte bemöta något som du inte vet är påhittad. Frågan återstår hur vet du de har rätt? Att tyska ingenjörer från företaget som tillverkade ugnar har fel? Att hitta på saker i en bok, kan vem som helst göra, att hänvisa den boken gör det inte att det stämmer. Att då påstå att dessa ugnar ej höll 1200 grader är då påstå motsatta. En ugn med eldfast tegel känner ej vilken temperatur ugn håller. Ja de som påtår det går snabbare är de som utvecklar ugnarna och tillverka dem. Ska jag lita på dig, eller dem?

Skillnaden är ju att jag citerar sakrelevanta experter som i de flesta fall dessutom är helt opartiska, antingen på så vis att de helt saknar koppling till förintelseindustrin, eller för att källan kommer från innan krigstiden, utgör privat korrespondens, osv. I fallet med det eldfasta teglet i kremeringsugnarna så har jag t.ex. citerat experter som inte har någon relation till förintelsemyten, samt till privata brev från sakkunniga experter. Din enda källa har varit din åsikt att det eldfasta teglet i Topf-ugnarna borde ha hållit längre, samt en privat diskussion med en anonym föreståndare under en begravning. Det är inte seriöst, visst förstår du det?

Citat:
Det är bara du som påstår 5 minuter ingen annan får det till 5 minuter. Alla andra får det det till att 4-5 kroppar brändes upp på ca 25 minuter.

Vad blir 25 dividerat med 5?

Citat:
Fast våra bloggar har källhänvisningar, som kan checka upp. det har inte dina böcker (som vem som helst kan hitta på) Har du granskat dina källor? Tveksamt eftersom du kallar betong för cement, att du tro att lättflyktig gas stannar kvar på marken osv. Problemet med dina böcker är att dem som helst kan skriva boken och släppa, även om faktan ej stämmer som står i boken. I våra länkar/bloggar så kan man checka upp den faktan.

Varför är det min uppgift att granska de källhänvisningar som du själv inte granskat utan istället blint accepterat? Återigen: du har aldrig läst de källor som du påstår att dina bloggar och Wikipedia-artiklar länkar till. Du har ingen aning om vad dessa påstådda källor säger. Istället vill du att dina meningsmotståndare skall läsa och granska dessa källor. Om du var seriös i din kritik av revisionister så hade du citerat de grundkällor som du påstår bevisar din poäng. Den andra aspekten av detta är att revisionistisk litteratur uteslutande grundar sig på kritik mot ortodox förintelseforskning, inte mot argument som framförs på bloggar och Wikipedia. Därmed finns det redan en uppsjö av revisionistisk litteratur som demolerar de källor som du påstår att bloggar och Wikipedia hänvisar till. Eftersom ortodox förintelseforskning har som policy att aldrig bemöta revisionistiska argument så finns det som regel aldrig några genmälen till revisionisters argument och forskning, detta trots att revisionister i många fall visat sig utgöra spjutspetsen inom primärforskning kring förintelsemyten. Alla citat som jag tar upp har publicerats i en riktig, tryckt bok och jag har läst grundkällorna som citerats. De är inte svåra att komma åt. Du, å andra sidan, räknar blint med att de källor som du hänvisar till i andra hand men som du själv aldrig läst, faktiskt bevisar det du tror att de bevisar.

Citat:
Fast det som är du som förvränger fakta till det absurda, inte vi. Det är typiskt "förnekare"

Jag pratade inte om att förvränga fakta. Jag pratade om den bevisnivå som du utkräver av revisionister kontra ortodoxa förintelseforskare. När jag länkar till obekväm mainstream-forskning kring förintelsemyten så utkräver du istället doktorsavhandlingar som källor, men dina egna källor består bokstavligen av 1) påstådda privata diskussioner med anonyma källor, 2) motstridiga vittnesmål som tar 2 minuter att motbevisa, och 3) Wikipedia och bloggar, som du tror länkar till "seriösa" källor.

Citat:
Fast du vet inte om dina "experter" har rätt, eller hur? Logiskt säger det sig själv att man kan ej byta ut all tegel i krematorium(göteborgs) två gånger om året. Det är inte ekonomiskt hållbart, bara det är att tro på det gör bara dårar. Men jag fick bekräftad att du o dina experter ljuger. Bevis för det är att du inte hittills lyckats bevisa att någon svensk krematorium har bytt all sin tegel 2000 bränningar. Vilka bevis har du att det stämmer med all tegel måste bytas ut efter 2000 bräningar? En bok... som vem helst kan skriva ihop. Som visar vara felaktig, bevisas lätt med du inte lyckas bevisa boken stämmer.

Med andra ord har du inga som helst källor annat än din egen åsikt om att det "inte är ekonomiskt hållbart"; jag, å andra sidan, har citerat drivor av objektiva och opartiska källor som kategoriskt bevisar dina vanföreställningar om att kremeringsugnars eldfasta tegel inte har någon certifierad livslängd. Det svårt att föra en saklig diskussion med någon som så frenetiskt och religiöst vägrar att bemöta argument och så narcissistiskt förlitar sig på sin egen åsikt, i strid med alla bevis och experter. Låt mig för sakens skull återgå till de bevis jag tagit fram: 1) förkrigsforskning på hållfastheten i eldfast tegel och de certifieringar som uppnåddes på den tiden för krematoriernas tegelverk, 2) Fritz Sanders privata korrespondens med sin arbetsgivare om det "delicate muffle masonry" som lätt kunde ta skada av irreguljära kremeringsförfaranden, 3) krematorieföreståndaren Ivan Lagaces vittnesmål om hur det eldfasta teglet fungerar, hur många kremeringar det certifierats för, på vilket sätt teglet tar skada vid kremeringar, och hur ett byte går till, 4) bytet av tegelverket i krematoriet i koncentrationslägret Gusen, 5) nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning bland medlemmarna om hur ofta de byter sitt tegelverk, vilket visade sig vara under 2000 kremeringar i genomsnitt.

Citat:
Fast du vet inte det stämmer , eller hur? Jag visar saker från verkliga livet att dina böcker ljuger! Bevis för det som sagt du inte lyckas bevisa dessa böcker stämmer med visa upp någon krematorium har bytt ut all tegel efter 2000 bränningar.

Dina åsikter och privata konversationer är det ingen som kan verifiera, eftersom du aldrig länkar till någon seriös källa som styrker dem. Jag hänvisar till verifierbara, tryckta och publicerade källor från sakkunniga experter. Mina källor är därmed kontrollerbara och seriösa. Dina källor existerar inte.

Citat:
Fast vi vet den så kallade revisionistiska forskning är så bristfällig, så få dem håller i rättegångar.

Låt oss höra argumenten och källorna var, i sådana fall. Jag är specifikt intresserad av det eldfasta tegelverket; där har din enda "källa" nämligen varit din personliga åsikt. Det faktum att du nu övergivit sakdiskussionen och istället övergått till metadiskussioner om hur revisionister "förlorat i rättegång" säger egentligen allt jag behöver veta om hur mycket du anser dig ha på fötterna.

Citat:
Är det så?

Ja, så är det.

Citat:
varför dyker dessa texter upp där då? En text fanns endast på Codoh! Troligen påhittad av skribenten där.

Jag har aldrig använt CODOH som källa för något av mina påståenden. Det faktum att du gör Google-sökningar på citat som reproducerats på CODOH har ingenting med mig eller mina källor att göra.

Citat:
Jo det har du från IHR, viken du erkänner själv, eftersom du skrev det också senare.

IHR har publicerat Ivan Lagaces vittnesmål från Zündelrättegången.

Citat:
Det är därför du aldrig nämner dina källor för du vet checkar upp det! Du vet att du har tagit info från forum och dylikt. När dej nämner källa, så kan du ej själv nämna det.

Är det inte lite ironiskt hur du nästan uteslutande använder bloggar, Wikipedia och din personliga åsikt som "källa", samtidigt som du argumenterar mot en halmgubbe om att revisionister använder en revisionistisk hemsida som källa för sina argument? Även om vi låtsades att jag använde CODOH som källa, vilket jag aldrig gjort, så är CODOH fortfarande mycket mer seriöst än t.ex. bloggar, Wikipedia och personliga åsikter.
Citera
2022-05-15, 21:18
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Rätt ironiskt, med tanke på att du nu gjort flertalet försök att slingra dig från Taubers snack om kremeringar som tar 5 minuter.
Citera
2022-05-15, 21:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Mattogno, IFCDA, p. 424

Vänta, citerar du Mattogno?
Citera
2022-05-26, 06:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Skillnaden är ju att jag citerar sakrelevanta experter som i de flesta fall dessutom är helt opartiska, antingen på så vis att de helt saknar koppling till förintelseindustrin, eller för att källan kommer från innan krigstiden, utgör privat korrespondens, osv. I fallet med det eldfasta teglet i kremeringsugnarna så har jag t.ex. citerat experter som inte har någon relation till förintelsemyten, samt till privata brev från sakkunniga experter. Din enda källa har varit din åsikt att det eldfasta teglet i Topf-ugnarna borde ha hållit längre, samt en privat diskussion med en anonym föreståndare under en begravning. Det är inte seriöst, visst förstår du det?
Fast du vet inte om expeterna har rätt eller hur? Du vet inte om de "hittar på sakerna", eller hur? Vi kan koppla ihop våra saker från verkliga livet, som tex dessa tegel som vi snackar om. Eller att det går visst bränna flera peroner samtidigt korta en tid på 1 timme mm... Det visar att så dina kallade experter ä inte några experter.....

Citat:
Vad blir 25 dividerat med 5?
Detta bevisar att dina mattekunskaper är lika med noll.
25/5 förutsätter att du bränner dem en och en. Fast de gjorde de inte. De brände dem 5 st samtidigt under 25 min. Alltså är medeltiden för varje person 25 min.

Citat:
Varför är det min uppgift att granska de källhänvisningar som du själv inte granskat utan istället blint accepterat? Återigen: du har aldrig läst de källor som du påstår att dina bloggar och Wikipedia-artiklar länkar till. Du har ingen aning om vad dessa påstådda källor säger. Istället vill du att dina meningsmotståndare skall läsa och granska dessa källor. Om du var seriös i din kritik av revisionister så hade du citerat de grundkällor som du påstår bevisar din poäng. Den andra aspekten av detta är att revisionistisk litteratur uteslutande grundar sig på kritik mot ortodox förintelseforskning, inte mot argument som framförs på bloggar och Wikipedia. Därmed finns det redan en uppsjö av revisionistisk litteratur som demolerar de källor som du påstår att bloggar och Wikipedia hänvisar till. Eftersom ortodox förintelseforskning har som policy att aldrig bemöta revisionistiska argument så finns det som regel aldrig några genmälen till revisionisters argument och forskning, detta trots att revisionister i många fall visat sig utgöra spjutspetsen inom primärforskning kring förintelsemyten. Alla citat som jag tar upp har publicerats i en riktig, tryckt bok och jag har läst grundkällorna som citerats. De är inte svåra att komma åt. Du, å andra sidan, räknar blint med att de källor som du hänvisar till i andra hand men som du själv aldrig läst, faktiskt bevisar det du tror att de bevisar.
Det är upp till dig granska det, liksom jag får granska dina påståenden, eftersom vi har lärt oss oftast så stämmer det inte med verkligheten. Revisionistiska argument är inget argument om de inte stämmer, eller hur? Eftersom de flesta revisionistiska argument stämmer oftast inte med verkliga livet. Vilket vi har visat otaliga gånger från verkliga livet. Som tex din påstående med att all eldfast tegel måste bytas 2000 bränningar. Och dina svårigheter hitta bevis för det är så. Tanken att Göteborgs krematorium skulle byta all eldfast tegel 2 gånger om året är ju absurd. Bara för det står i en bok, som är det inte säkert det stämmer. Vilket vi har visat, de böcker har oftast inte några godkända studier från någon institution, inga några avhandlingar alls som bekräftar boken innehåll.

Citat:
Jag pratade inte om att förvränga fakta. Jag pratade om den bevisnivå som du utkräver av revisionister kontra ortodoxa förintelseforskare. När jag länkar till obekväm mainstream-forskning kring förintelsemyten så utkräver du istället doktorsavhandlingar som källor, men dina egna källor består bokstavligen av 1) påstådda privata diskussioner med anonyma källor, 2) motstridiga vittnesmål som tar 2 minuter att motbevisa, och 3) Wikipedia och bloggar, som du tror länkar till "seriösa" källor.
Forskning? Du har ju inte lyckats visa någon forskning alls! Även VI har efterfrågat det, du bara undviker den frågan. Jag väntar fortfarande på Germar Rudolf godkända forskningsstudie från någon institution. Jag har efterfrågat dem otaliga gånger utan få svar.

Citat:
Med andra ord har du inga som helst källor annat än din egen åsikt om att det "inte är ekonomiskt hållbart"; jag, å andra sidan, har citerat drivor av objektiva och opartiska källor som kategoriskt bevisar dina vanföreställningar om att kremeringsugnars eldfasta tegel inte har någon certifierad livslängd. Det svårt att föra en saklig diskussion med någon som så frenetiskt och religiöst vägrar att bemöta argument och så narcissistiskt förlitar sig på sin egen åsikt, i strid med alla bevis och experter. Låt mig för sakens skull återgå till de bevis jag tagit fram: 1) förkrigsforskning på hållfastheten i eldfast tegel och de certifieringar som uppnåddes på den tiden för krematoriernas tegelverk, 2) Fritz Sanders privata korrespondens med sin arbetsgivare om det "delicate muffle masonry" som lätt kunde ta skada av irreguljära kremeringsförfaranden, 3) krematorieföreståndaren Ivan Lagaces vittnesmål om hur det eldfasta teglet fungerar, hur många kremeringar det certifierats för, på vilket sätt teglet tar skada vid kremeringar, och hur ett byte går till, 4) bytet av tegelverket i krematoriet i koncentrationslägret Gusen, 5) nordamerikanska kremeringsförbundets enkätundersökning bland medlemmarna om hur ofta de byter sitt tegelverk, vilket visade sig vara under 2000 kremeringar i genomsnitt.
Nej du har inte citerat något, bara från någon revisionistiska forum. Och det bevisar att du är full med lögner, eftersom du inte lyckas hitta några i Sverige som bytar all tegel. Jag passade på att fråga på en kremering, hur ofta de byter tegel. De hade inte bytt sedan 1950 till början på 2000 talet, när byte krematorium ab miljö aspekterna som gällde då.

Citat:
Dina åsikter och privata konversationer är det ingen som kan verifiera, eftersom du aldrig länkar till någon seriös källa som styrker dem. Jag hänvisar till verifierbara, tryckta och publicerade källor från sakkunniga experter. Mina källor är därmed kontrollerbara och seriösa. Dina källor existerar inte.
Samma sak med dina böcker som du inte kan verifiera at de stämmer. Hur vet du de är sakunniga? Det verkar dåligt, som tex Germar Rudolf eller Mattagno som glömde bort 5 st kolgruvor.

Citat:
Låt oss höra argumenten och källorna var, i sådana fall. Jag är specifikt intresserad av det eldfasta tegelverket; där har din enda "källa" nämligen varit din personliga åsikt. Det faktum att du nu övergivit sakdiskussionen och istället övergått till metadiskussioner om hur revisionister "förlorat i rättegång" säger egentligen allt jag behöver veta om hur mycket du anser dig ha på fötterna.
Men det bevisar att ju att det är brist på bevis för deras sak, därför de förlorar alla rättegånger.

Citat:
Jag har aldrig använt CODOH som källa för något av mina påståenden. Det faktum att du gör Google-sökningar på citat som reproducerats på CODOH har ingenting med mig eller mina källor att göra.
Hur kunde jag bara hitta texten på Codoh? Den fanns ingen annanstans, du fick länk.
Men du skylde du på någon "hemligt forum"

Citat:
IHR har publicerat Ivan Lagaces vittnesmål från Zündelrättegången.
ehhh ja! som du länkade till. Ändå påstod du aldrig länkade till någon forum.

Citat:

Är det inte lite ironiskt hur du nästan uteslutande använder bloggar, Wikipedia och din personliga åsikt som "källa", samtidigt som du argumenterar mot en halmgubbe om att revisionister använder en revisionistisk hemsida som källa för sina argument? Även om vi låtsades att jag använde CODOH som källa, vilket jag aldrig gjort, så är CODOH fortfarande mycket mer seriöst än t.ex. bloggar, Wikipedia och personliga åsikter.
Nej det är inte min åsikt, det är dem på blogg,forum eller liknande som påstår något och kan belägga sina saker, vilket dina så kallade experter ej kan göra.
Citera
2022-05-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tauber påstår att 4-5 kroppar förbrändes i samma ugn på totalt 20-25 minuter. Vad blir den genomsnittliga kremeringstiden per lik?

Absolut inte, men jag undrar om du skämtar, eftersom 25/5 tydligen är svårt för dig att räkna ut.

Tauber påstår att 4-5 lik, staplade på varandra, introducerades i ugnen samtidigt, och att alla 4-5 lik kremerades på totalt 20-25 minuter. Detta innebär att den genomsnittliga kremeringstiden per lik var ca. 4-5 minuter.

Om 5 kroppar brinner upp på 25 minuter, vad blir genomsnittstiden per kropp?

Citat:
Detta bevisar att dina mattekunskaper är lika med noll.
25/5 förutsätter att du bränner dem en och en. Fast de gjorde de inte. De brände dem 5 st samtidigt under 25 min. Alltså är medeltiden för varje person 25 min.

@Herkulesbig
Ok. Låt oss då prova detta med två olika fall:

1. Du bränner enbart 5st vuxna på en och samma gång.
2. Du bränner enbart 5st barn på en och samma gång.

Tar det lika lång tid för de båda fallen om det är samma slutna ugn som används, samma temperatur och ugnen går konstant på max?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-05-29 kl. 07:37.
Citera
2022-05-29, 07:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
@Herkulesbig
Ok. Låt oss då prova detta med två olika fall:

1. Du bränner enbart 5st vuxna på en och samma gång.
2. Du bränner enbart 5st barn på en och samma gång.

Tar det lika lång tid för de båda fallen om det är samma slutna ugn som används, samma temperatur och ugnen går konstant på max?
Men jisses!
Nej det gör det inte, det är det du är ute efter. För det första så det är att 5 st fullvuxna har större kropps yta där värmestrålningen når än 5 st barn.

Sedan det du är ute efter antal kg är större än 5 barn att bränna.

Men det du har svårt för, är den yta värmestrålningen når med sin värme är den stora skillnaden.
Jag hoppas du förstår vad värmestrålningen innebär.

Att det ska då jämföras med en solid kropp på 250 kg tar längre tid att bränna än 5st kroppar på 250 kg. Det på grund av att 5 st kroppar har större yta där värmestrålning att träffa än en solid kropp.

Så 1 s t kropp 25 minuter , 2 st kroppar tar 25 min, 3 st kroppar 25 minuter osv... Det är för värmestrålningen inte bränner en kropp i taget, den bränner 5 st kroppar samtidigt.

enligt skogsvatte att räkna så tar 5 st kroppar 25 minuter , då skull en kropp ta 5 minuter??? Var har han gått i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in