Citat:
Har du själv inte uppfattat något som någon annan uppfattat på annat sätt.Givet de uppgifter vi har från SE så är det inte alls konstigt.
Återigen: GM hade "mörkblå täckjacka" enligt Lisbeth. SE hade en mörk rock.. och ett vittne kommer och pratar om "mörk rock".
Som svar på din fråga:
Vittnet uppfattade en mörk rock och Lisbeth uppfattade en mörkblå täckjacka på den de trodde vara GM. Rätt eller fel, men det är detta SE hört, enligt egna uppgifter och den tolkningen han då borde göra är väl att Lisbeth så klart borde veta bäst och att vittnet har fel... och kanske då misstagit honom som GM med sin mörka rock eftersom han hade en sådan.
Eller så har vittnet (Delsborn?) missuppfattat ....men det vet ju inte SE och inte vittnet själv heller. Det är SE's upplevelse och uppfattning vi talar om här.
Citat:
På grund av att han sprang efter poliserna en 3-4 minuter efter skotten ... Inte så troligt.
1.
"Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."
2.
"När SE kommer ner på Sveavägen står en person och beskriver klädseln, på den förmodade gärningsmannen, för en polisman. SE hör hur det är hans klädsel som beskrives. [...] Ingen reagerar dock för honom."
3.
"SE väntade på sin tur att tala och hörde att uppgiftslämnaren lämnade signalementet på SE [...] SE talade härefter om detta för polismannen."
4.
"Lite granna förvånad blir jag hur signalementet på som han lämnar stämmer överens med det jag själv har på mig. Jag tänker att, jaha det kan ju inte vara jag eftersom jag står en meter framför honom och han borde se hur jag ser ut, så jag tänker väl, det kan vara två personer med likvärdig utstyrsel."
Notabelt är att SE i intervjun med FR i Rapport den 6:e april hävdar att ambulansen kom EFTER att han återvänt från Tunnelgatan och EFTER att polisen hade börjat höra folk på platsen.
1.
"Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."
2.
"När SE kommer ner på Sveavägen står en person och beskriver klädseln, på den förmodade gärningsmannen, för en polisman. SE hör hur det är hans klädsel som beskrives. [...] Ingen reagerar dock för honom."
3.
"SE väntade på sin tur att tala och hörde att uppgiftslämnaren lämnade signalementet på SE [...] SE talade härefter om detta för polismannen."
4.
"Lite granna förvånad blir jag hur signalementet på som han lämnar stämmer överens med det jag själv har på mig. Jag tänker att, jaha det kan ju inte vara jag eftersom jag står en meter framför honom och han borde se hur jag ser ut, så jag tänker väl, det kan vara två personer med likvärdig utstyrsel."
Notabelt är att SE i intervjun med FR i Rapport den 6:e april hävdar att ambulansen kom EFTER att han återvänt från Tunnelgatan och EFTER att polisen hade börjat höra folk på platsen.
Ja, kan återigen inte anmärka på de punkter du tar upp. Det är precis vad som står i materialet.
Så vilka slutsatser kan man dra?
Varför kan inte SE uppfatta sig som "förväxlad"?
Sista meningen där. Vad vill du mena?
Vad vet vi egentligen? Kom ambulansen innan han återvände eller efter?
Gör som du gjorde ovan. Fram med uppgifterna som framkommit i uppslagen också.
(Stor eloge för att du citerar dessa)
Gällande att polisen "hörde folk" så vet vi att Winén/Söderström samt 1230 (Löhr främst) tog namnet på totalt 9 vittnen. De talade säkert med flera andra också.