2022-05-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vill passa på att tipsa alla i tråden om Joe Rogans senaste pod.

Gästen är Lex Fridman. Han är en rysk-amerikansk forskare och datavetare vid Massachusetts Institute of Technology. Född 15 augusti 1986 i Moskva. Han håller även föreläsningar inom artificiell intelligens, djupinlärning och självkörande bilar vid MIT.

Lex har släkt och vänner i både Ryssland och Ukraina.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det inte kommer finnas många som Lex kvar i Ryssland inom en snar framtid. Intelligensflykten är verklig.
Kan du länka så att mitt ointelligenta väsen inte hittar fel?

Ryssland har drabbats av en brain drain de lux, jag är tveksam om de framöver överhuvudtaget har kunskap kvar att konstruera ett järnskott vagnshjul.
Det kommer att skita sig när de kommit fram till navet…. och för att inte säga ekergeometrin.
Citera
2022-05-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Aftonhoran skriver:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

USA planerar att skicka robotsystem med lång räckvidd till Ukraina.Det har inte gått obemärkt förbi i rysk statskontrollerad TV.
BBC-journalisten Francis Scarr skriver att programledaren Olga Skabejeva – känd som en av Kremls främsta propagandister – kommenterade uppgifterna under fredagen.Om Ukraina använder dessa vapen skulle det innebära att USA "passerar en röd linje", enligt Skabejeva. – Då har vi bevittnat ett försök att provocera fram ett väldigt tufft svar från Ryssland, säger hon i sändningen

Buhu, ryssen lipar som ett barn
de är så jävla konstiga i ryssland,, va fasiken har de för självkännedom,, de invaderar grannländer ta mig fan på löpande band,, sen om de möter de ringaste motstånd så knorrar de o klagar o gnäller, som den värsta bortskämda tonåringen,, va fan de kan väl i vart fall spela lite tuffa, så det finns möjlighet att känna lite respekt för dessa galningar,,,men nu : det är som en våldtäkts man som får en örfil efter sín våldtäkt, o då högljöt gnäller,,kommer faktiskt o tänka på Anders Eklund, när jag t änker på den ryska folksjälen...
Citera
2022-05-27, 18:58
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Kan du länka så att mitt ointelligenta väsen inte hittar fel?

Ryssland har drabbats av en brain drain de lux, jag är tveksam om de framöver överhuvudtaget har kunskap kvar att konstruera ett järnskott vagnshjul.
Det kommer att skita sig när de kommit fram till navet…. och för att inte säga ekergeometrin.
https://open.spotify.com/episode/7f7MM2aHEoRHie7i7MI7A2?si=449f1d6852b24cdc
Citera
2022-05-27, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad menar du med "tagit reson"? Är det "oresonligt" att motsätta sig den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och hens strävan att slakta dess befolkning?
Psykotisk? Dvärg?

Vill du ha ett utbyte får du allt höja standarden lite. Förstår att du ogillar Putin men det får man göra.
Citera
2022-05-27, 19:06
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
USA försöker locka till sig alla ryssar med spetskompetens med bra immigrationsvillkor. Ja, snart bara mongoler, muslimer o neonazister kvar i ryZZland.
USA har aldrig behövt använda större ansträngningar eller medel till att locka dem....på något konstigt sätt har den biten skött sig själv genom flykt från det stora perfekta moderlandet. Det som förvånar är att det fortfarande inte är förstått hos dem som tror man kan locka folk att stanna kvar med hjälp av en Kalash under hakan. Men, men....Ingen väntade sig att neandertalarna skulle utvecklas heller, så vi som sett lite sedan 50 talet är inte förvånade. resultatet är givet oavsett hur många fotbollsplaner de svältfödda på fronten intager
Citera
2022-05-27, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det gör det visst.

Det finns videofilmer och 8 vittnen från tidpunkten kring denna massaker. Samt bilder från andra tidpunkter, som hjälper till att bekräfta.

Det finns inga andra förklaringar än att det var ryska soldater som sköt de män som av just ryska soldater fördes mot avrättningsplatsen (vilket fastnade tydligt på film). 8 vittnen bekräftar att de hörde skott strax efter och en drönarfilm filmad dagen efter visar de döda männen.

Vilka annars skulle ha skjutit dem? Azov-soldater som teleporterades dit temporärt? Mars-invånare?
Jag tänker inte gå in på det mer än att säga att det var en urusel teaterföreställning Ukraina lyckades få till det. Man kan inte ha mycket erfarenheter av livet än mindre av den smutsiga krigföringen framförallt MI6 legat bakom i MÖ och nu i Ukraina om man går på sådant här och inte ser det orimliga i beskyllningarna. Så ser det helt enkelt inte ut efteråt. Kroppar ligger inte längs en lång väg på regelbundet avstånd från varandra. Vid första skottet flyr folk.

Britterna har alltid varit obeskrivligt obehagliga när det gäller sådant. Det har de varit även i sina kolonier sedan sekler tillbaka.

Och ja, det var de som stod för handledningen den här gången med.

Men som sagt du får fortsätta att tro på det. Och tro på en "psykopatisk dvärg" i Kreml.
Citera
2022-05-27, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
nej, baserat på vad? du bara kastar ur dig massa skit i form av egna åsikter
Har du läst något om dem på sistone?
Citera
2022-05-27, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om du "hört" detta från ryska källor så kan vi utgå ifrån att det är lögner eftersom ryssar alltid ljuger.

Nej. Det har de inte.

De enda som kan bekräftas vara nedskjutna är de som det finns fotobevis på. Hur många sådana foton har du sett?

Resten kan man bara gissa.
Men var är de numera?

Skulle ju vara en game changer som Javelin och Carl Gustav från Sverige.
Citera
2022-05-27, 19:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, det gör jag. Hur än imponerande den ryska armén är och hur än stora manövrar vi ser så är deras styrkor och träning i huvudsak av defensivt slag.
Varför anföll de Kiev med flera städer då?
Citera
2022-05-27, 19:14
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Psykotisk? Dvärg?

Vill du ha ett utbyte får du allt höja standarden lite. Förstår att du ogillar Putin men det får man göra.
Ja tack....höj standarden lite mr. Proletära yeeeeeeehaws blandat med önskemål om fred emellan kratrarna fungerade på 60-talet, dock ej idag, om det inte gäller mentala distorsioner i kollektivet då såklart. Psssssssst.....Tala inte om för alla andra om hur smart du är, samt, sätt inte vilkor på var du sätter gränser. Du är inte inkluderad i verklighetens gränser oavsett, så håll dig till att befria venezuela från sin ondo ok. Din vilja till resultat passar mycket bättre där
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Men var är de numera?

Skulle ju vara en game changer som Javelin och Carl Gustav från Sverige.

Javelin är från USA.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ryssarna gör nog bäst i att undvika att avancera mot Odessa då det riskerar att skapa konflikter med Moldavien och Rumänien, vilket Ukraina har försökt provocera fram genom attacken mot Transnistrien.
Det tror jag inte. Just nu kom det en flash. USA kommer inte att inleda en konflikt med Ryssland i Ukraina - och det här är viktigt - inte heller till sjöss enl. Pentagon.

Det betyder att UK och Litauen are on their own. Och jag betvivlar starkt att någon av dem kommer att lägga sig i Rysslands framtida förehavanden i Odessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in