2022-05-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Har läst recensionerna på Google, ser inget om flugor? Nånstans tycker jag att vi ska lämna det där stället utanför. Dom förtjänar inte att få skit bara för att anna snyltar där. Det är liksom någons levebröd. Låt oss fokusera på anna ist.
Jävligt dyra pizzor har de, inte prisvärda tycker jag. Anna med familj äter ju gratis så för henne spelar priset ingen roll.
Citera
2022-05-25, 22:00
Medlem
MadameDuBarys avatar
Den stora skvallertråden om Anna Book

Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Du missade 4 stjärnor på namnet i första raden.

Nej. Enligt domen är förnamnet fem bokstäver, S***n! Och om du googlar på hans namn plus Vad fick jag för dom finns han på youtube (7/4) , där han varnar alla för att hänga ut folk. Det kostade honom 157 000 kronor.
Senast redigerad av MadameDuBary 2022-05-25 kl. 22:12. Anledning: Lagt till en mening
Citera
2022-05-25, 22:29
Medlem
Gabriel Knights avatar
Varför hittar folk på att Anna har skrivit låten ABC och får några STIM pengar av den?

Det är ju lögn och hjälper vare sig henne eller tråden med den lögnen som har genomsyrat tråden hela dess livstid.

https://www.wikiwand.com/sv/ABC_(Anna_Book-l%C3%A5t)
TITTA HÄR NU VAD SOM STÅR OM LÅTEN ABC:
Citat:
ABC, skriven av Martin Contra, Björn Frisén och Keith Almgren, är en skolrelaterad sång som Anna Book framförde i den svenska Melodifestivalen 1986, där bidraget slutade på femte plats.

Läs ordentligt, hon har inte skrivit en rad i den låten.

Låten och albumet Killsnack brukar någon ibland hänvisa till och även där påstås att hon har skrivit texter mm. Om ni kollar i länken nedan så ser ni att det är falskt.

https://www.discogs.com/release/5331...Book-Killsnack

Låten Killsnack är skriven av Ola Ström och Per Dunsö och resten av låtarna är bla covers av Eurythmics och Oklahoma som är översatta av svenska låtskrivare och musiker.
Inse att hon inte har mycket STIM pengar att hämta från sin musikkarriär.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-05-25 kl. 22:34.
Citera
2022-05-25, 22:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför hittar folk på att Anna har skrivit låten ABC och får några STIM pengar av den?

Det är ju lögn och hjälper vare sig henne eller tråden med den lögnen som har genomsyrat tråden hela dess livstid.

https://www.wikiwand.com/sv/ABC_(Anna_Book-l%C3%A5t)
TITTA HÄR NU VAD SOM STÅR OM LÅTEN ABC:

Läs ordentligt, hon har inte skrivit en rad i den låten.

Låten och albumet Killsnack brukar någon ibland hänvisa till och även där påstås att hon har skrivit texter mm. Om ni kollar i länken nedan så ser ni att det är falskt.

https://www.discogs.com/release/5331...Book-Killsnack

Låten Killsnack är skriven av Ola Ström och Per Dunsö och resten av låtarna är bla covers av Eurythmics och Oklahoma som är översatta av svenska låtskrivare och musiker.
Inse att hon inte har mycket STIM pengar att hämta från sin musikkarriär.

Det är användaren Gigantiskt Supertroll som sprider dessa och andra lögner i tråden.

Det finns också en irriterande fluga som surrar en massa lögner i tråden.
Senast redigerad av trottwell 2022-05-25 kl. 22:53.
Citera
2022-05-25, 23:41
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är användaren Gigantiskt Supertroll som sprider dessa och andra lögner i tråden.

Det finns också en irriterande fluga som surrar en massa lögner i tråden.
Nej mongo, har aldrig påstått att hon skrivit dom. Däremot så får hon royalties varje gång de spelar hennes låtar pga det är hon som framfört dom.

Jag säger som det är, har ingen aningen om vad hon skrivit eller inte. Inte min musik. Men självklart får hon minst ett par insättningar varje år för allt som hon sjungit in som spelas på radio, tv och så vidare.

Dåligt exempel jag tar nu men är sant Elvis Presley var medskrivare i en enda låt under sin hela karriär men är fortfarande en av de mest inkomstbringande artister fortfarande 45 år efter sin död. Tror inte hans inkomster kommer ifrån endast love me tender.
Citera
2022-05-26, 00:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nej mongo, har aldrig påstått att hon skrivit dom. Däremot så får hon royalties varje gång de spelar hennes låtar pga det är hon som framfört dom.

Jag säger som det är, har ingen aningen om vad hon skrivit eller inte. Inte min musik. Men självklart får hon minst ett par insättningar varje år för allt som hon sjungit in som spelas på radio, tv och så vidare.

Dåligt exempel jag tar nu men är sant Elvis Presley var medskrivare i en enda låt under sin hela karriär men är fortfarande en av de mest inkomstbringande artister fortfarande 45 år efter sin död. Tror inte hans inkomster kommer ifrån endast love me tender.

Så står det inte på STIM:s hemsida. Den som sjunger får inget verkar det som, däremot upphovspersonerna och skivbolaget som står registrerat på verket skriver de. Men jag kan ju ha missat något.

http://mussec.se/sa-mycket-pengar-fa...-musik-spelas/
Citat:
Ersättningen delas mellan upphovspersoner

Beloppen i listan ovan delas mellan de upphovspersoner och eventuella skivbolag som finns registrerade på det spelade verket.
Hur ersättningen delas är det du som rapporterar till STIM. För varje låt ni skriver gör man en så kallad verkanmälan där man anger samtliga låtskrivare och vilka procentandelar varje person ska ha.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-05-26 kl. 00:48.
Citera
2022-05-26, 01:33
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:

Royalties ges ENBART till upphovsmakare. Inga royalties till de som framför verken.
Så nej, hon får inga pengar alls. Jag vet att du trollar, men du kan inte vrida till det så Book har någon speciell inkomst från sin karriär.

Och Elvis är ett jättedåligt exempel. Det är hela hans etstate och verksamhet, merch etc som drar in pengar.
Citera
2022-05-26, 01:46
Medlem
Jag tycker det är otroligt att denna personen är på tapeten efter så många år. Varför då? Hon har gjort ABC, men inte mer. Hennes person är inte intressant och hon har inget mer att bidraga med. Är hon fet eller ej? Har hon bantat under åren? Har hon gjort någonting som man tycker är otroligt bra ? Fast det är bara vad jag tycker. Andra tycker kanske hon tillför någonting, inte vet jag.
Citera
2022-05-26, 02:10
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordlöv
Jag tycker det är otroligt att denna personen är på tapeten efter så många år. Varför då? Hon har gjort ABC, men inte mer. Hennes person är inte intressant och hon har inget mer att bidraga med. Är hon fet eller ej? Har hon bantat under åren? Har hon gjort någonting som man tycker är otroligt bra ? Fast det är bara vad jag tycker. Andra tycker kanske hon tillför någonting, inte vet jag.

Hon är en levande fallstudie av mänsklighetens förfall pga lögner och svek vilket gör henne intressant ur ett vetenskapligt perspektiv mitt i hennes tragik. Andra ser henne enbart som en clown i livets teater.
På hennes gravsten kommmer det stå: Acta est fabula, plaudite! (Skådespelet/dramat är över/slut, applådera!)
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-05-26 kl. 02:18.
Citera
2022-05-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordlöv

Anna bidrar inte till mycket.. Till samhället. Som skatt osv.
Men till skvallertråden här bidrar hon med många höga skratt.
Citera
2022-05-26, 03:09
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Royalties ges ENBART till upphovsmakare. Inga royalties till de som framför verken.
Så nej, hon får inga pengar alls. Jag vet att du trollar, men du kan inte vrida till det så Book har någon speciell inkomst från sin karriär.

Och Elvis är ett jättedåligt exempel. Det är hela hans etstate och verksamhet, merch etc som drar in pengar.
Så du menar Elvis inte fått nån royalty av sin skivförsäljning trots han ej var medskrivare?
Inte för det rör Anna, men klart hon får ersättning varje gång hennes låtar spelas.
Citera
2022-05-26, 03:43
Medlem
Citat:
Så du menar Elvis inte fått nån royalty av sin skivförsäljning trots han ej var medskrivare?
Inte för det rör Anna, men klart hon får ersättning varje gång hennes låtar spelas.

Du får mig att sakna tidningen En ding ding värld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in