Citat:
Noterar att du direkt föll i min fälla för du saknar logiskt tänkande. När jag påstår att "kvinnor springer lika fort som män" så har du inga problem att hålla med. Fast det finns säkert 5-10% kvinnor som springer snabbare än män. Min fru är snabbare än jag, hon är yngre.Dessvärre var det inte det du påstod, du påstod detta:
Jag avvecklande detta påstående genom att förse dig med fakta som bevisar motsatsen.
Du har inte försett mig med någon information som bevisar ditt påstående.
Att en stor majoritet av alla storföretag startats av män vet jag redan, men återigen så är inte detta ett påstående jag avvecklar eller begär fakta utav.
Nej det tror jag inte, också är det irrelevant för diskussionen.
Mera halmgubbar alltså.
Jag har inte påstått att kvinnor "kan visst skapa Google eller en pizzeria", jag har påstått att både män och kvinnor kan skapa företag och att män inte är bättre biologiskt utrustade för att skapa företag.
Jag avvecklande detta påstående genom att förse dig med fakta som bevisar motsatsen.
Du har inte försett mig med någon information som bevisar ditt påstående.
Att en stor majoritet av alla storföretag startats av män vet jag redan, men återigen så är inte detta ett påstående jag avvecklar eller begär fakta utav.
Nej det tror jag inte, också är det irrelevant för diskussionen.
Mera halmgubbar alltså.
Jag har inte påstått att kvinnor "kan visst skapa Google eller en pizzeria", jag har påstått att både män och kvinnor kan skapa företag och att män inte är bättre biologiskt utrustade för att skapa företag.
När jag påstår att "män är bättre på att skapa företag än kvinnor" och kan visa att 95% av alla storföretag startats av män, då håller du inte med.
Det vi diskuterar är alltså ordet Alla? Jag tycker att "95% är "alla", du tycker att "100% är alla". Ditt påstående är helt absurt eftersom man inte ens kan säga att "alla människor har två ben", för det är bara 99.9% som har två ben.
95% av alla kända storföretag är startade av män. Det bevisar att män är gjorda för att starta företag. Kvinnor är bra på annat.