2022-05-25, 12:09
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Dessvärre var det inte det du påstod, du påstod detta:

Jag avvecklande detta påstående genom att förse dig med fakta som bevisar motsatsen.
Du har inte försett mig med någon information som bevisar ditt påstående.

Att en stor majoritet av alla storföretag startats av män vet jag redan, men återigen så är inte detta ett påstående jag avvecklar eller begär fakta utav.

Nej det tror jag inte, också är det irrelevant för diskussionen.

Mera halmgubbar alltså.

Jag har inte påstått att kvinnor "kan visst skapa Google eller en pizzeria", jag har påstått att både män och kvinnor kan skapa företag och att män inte är bättre biologiskt utrustade för att skapa företag.
Noterar att du direkt föll i min fälla för du saknar logiskt tänkande. När jag påstår att "kvinnor springer lika fort som män" så har du inga problem att hålla med. Fast det finns säkert 5-10% kvinnor som springer snabbare än män. Min fru är snabbare än jag, hon är yngre.

När jag påstår att "män är bättre på att skapa företag än kvinnor" och kan visa att 95% av alla storföretag startats av män, då håller du inte med.

Det vi diskuterar är alltså ordet Alla? Jag tycker att "95% är "alla", du tycker att "100% är alla". Ditt påstående är helt absurt eftersom man inte ens kan säga att "alla människor har två ben", för det är bara 99.9% som har två ben.

95% av alla kända storföretag är startade av män. Det bevisar att män är gjorda för att starta företag. Kvinnor är bra på annat.
Citera
2022-05-25, 12:35
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Noterar att du direkt föll i min fälla för du saknar logiskt tänkande. När jag påstår att "kvinnor springer lika fort som män" så har du inga problem att hålla med. Fast det finns säkert 5-10% kvinnor som spriger snabbare än män.
Fortfarande irrelevant för argumenten att människan inte är skapad för att skapa företag eller att män är bättre biologiskt utrustade än kvinnor för att skapa företag.

Citat:
När jag påstår att "män är bättre på att skapa företag än kvinnor" och kan visa att 95% av alla storföretag startats av män, då håller du inte med?
Jag håller inte med i påståendet att män är bättre på att skapa företag än kvinnor. Jag håller delvis med i påståendet att 95% av alla storföretag startats av män, anledningen till att jag delvis håller med är för att jag inte vet den faktiska %-satsen, och väljer istället att skriva "majoriteten" utav alla storföretag, jag vet att det är en majoritet utav storföretagen som är skapade av män, men jag vet inte om det är 95%.

Citat:
Det vi diskuterar är alltså ordet Alla? Jag tycker att "95% är "alla", du tycker att "100% är alla". Ditt påstående är helt absurt eftersom man inte ens kan säga att "alla människor har två ben", för det är bara 99.9% som har två ben.
Då behöver dina matematiska färdigheter finslipas, varken 95% eller 99.9% korresponderar i detta anseende med ordet "alla", ordet alla korresponderar i detta anseende med 100%.

95% och 99.9 % är nästan alla, inte alla.

Citat:
95% av alla kända storföretag är startade av män. Det bevisar att män är gjorda för att starta företag. Kvinnor är bra på annat.
Ja det bevisar att män är gjorda för att starta företag som jag även har påstått, men det bevisar inte att människor inte är skapta för att skapa företag (som var Merapi's påstående), och det bevisar heller inte att män är bättre biologiskt utrustade än kvinnor för att skapa företag.
Citera
2022-05-25, 12:38
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Fortfarande irrelevant för argumenten att människan inte är skapad för att skapa företag eller att män är bättre biologiskt utrustade än kvinnor för att skapa företag.

Jag håller inte med i påståendet att män är bättre på att skapa företag än kvinnor. Jag håller delvis med i påståendet att 95% av alla storföretag startats av män, anledningen till att jag delvis håller med är för att jag inte vet den faktiska %-satsen, och väljer istället att skriva "majoriteten" utav alla storföretag, jag vet att det är en majoritet utav storföretagen som är skapade av män, men jag vet inte om det är 95%.

Då behöver dina matematiska färdigheter finslipas, varken 95% eller 99.9% korresponderar i detta anseende med ordet "alla", ordet alla korresponderar i detta anseende med 100%.

95% och 99.9 % är nästan alla, inte alla.

Ja det bevisar att män är gjorda för att starta företag som jag även har påstått, men det bevisar inte att människor inte är skapta för att skapa företag (som var Merapi's påstående), och det bevisar heller inte att män är bättre biologiskt utrustade än kvinnor för att skapa företag.
Halmgubbar är din stapelvara.

Noterar att du numera håller med mig att nästan alla stora företag startats av män. Du har inte förklarat varför det är så, så min förklaring att män är mest lämpade att starta företag är fortfarande bäst och den enda rimliga.

Här en kul tråd.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Den som orkar läsa allt (95%) kan se att det faktiskt inte finns något som kvinnor är bättre än män på. Om man med Bäst tänker sig en topp-100-lista i världen inom något område.
Senast redigerad av Barents 2022-05-25 kl. 12:41.
Citera
2022-05-25, 12:45
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Halmgubbar är din stapelvara.
Noterar att du numera håller med mig att nästan alla stora företag startats av män. Du har inte förklarat varför det är så, så min förklaring att män är mest lämpade att starta företag är fortfarande bäst och den enda rimliga.
Jag har förklarat det med en sannolikhet; att män väljer att starta företag i större utsträckning än kvinnor. Att nästan alla stora företag startats av män har jag aldrig förnekat och under vår diskussion alltid varit överens med dig om.

Citat:
Här en kul tråd.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Den som orkar läsa allt (95%) kan se att det faktiskt inte finns något som kvinnor är bättre än män på. Om man med Bäst tänker sig en topp-100-lista i världen.

Jag inte påstått att kvinnor är bättre än män på att skapa företag.
Senast redigerad av particulum1 2022-05-25 kl. 12:48.
Citera
2022-05-25, 12:54
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag har förklarat det med en sannolikhet; att män väljer att starta företag i större utsträckning än kvinnor. Att nästan alla stora företag startats av män har jag aldrig förnekat och under vår diskussion alltid varit överens med dig om.

Jag inte påstått att kvinnor är bättre än män på att skapa företag.
Om män "väljer" något t.ex att spela schack som kvinnor väljer att inte spela, och män därför blir bättre än kvinnor i schack, så är det samma sak som att män är mer lämpade att spela schack. Även valet ingår i "mest lämpad att". En person utan geist eller intresse är inte en lämpad person.

Notera att motsatsen skulle innebära att kvinnor visst kunde skapat google och facebook och tjänat 100 miljarder. De bara inte vill göra det. Det är inte sannolikt. Kvinnor gillar pengar lika mycket som män. De kan bara inte tjäna dem lika bra som män. Det är inget val, det är biologiska skillnader.
Citera
2022-05-25, 13:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Om män "väljer" något t.ex att spela schack som kvinnor väljer att inte spela, och män därför blir bättre än kvinnor i schack, så är det samma sak som att män är mer lämpade att spela schack. Även valet ingår i "mest lämpad att". En person utan geist eller intresse är inte en lämpad person.

Notera att motsatsen skulle innebära att kvinnor visst kunde skapat google och facebook och tjänat 100 miljarder. De bara inte vill göra det. Det är inte sannolikt. Kvinnor gillar pengar lika mycket som män. De kan bara inte tjäna dem lika bra som män. Det är inget val, det är biologiska skillnader.
Notera skillnaden mellan att skapa ett företag, driva ett företag och göra ett företag framgångsrikt.

Män kanske är bättre biologiskt utrustade för att driva ett företag och göra ett företag framgångsrikt, det är möjligt absolut men det vet jag inte och heller är det ingenting som jag varken påstår eller förnekar, och även om det skulle vara så, så finns det fortfarande kvinnor som både driver företag och driver företag framgångsrikt som jag har försett dig fakta för att belägga.

Men att skapa ett företag, är en såpass enkel och trivial handling att biologiska skillnader mellan män och kvinnor inte orsakar en fördel för män gentemot kvinnor att utföra den.
Citera
2022-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
Feminister uttrycker sig på ett sätt så att manligheten sätts på prov. Männen vet inte vilken fot de ska stå på i dagens samhälle. Hur männen än agerar verkar feministerna inte nöjda. Tar mannen initiativ är det nästintill övergrepp, tar han inte initiativ är han mesig, betalar han notan på restaurangen har han en baktanke och betalar han inte är han en snåljåp!
Citera
2022-05-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Varför hatar feminister män
Ja. Vad är det för fel på dagens generation kvinnor? Alltfler verkar ha svårt att träffa en partner. Ingen duger längre.
Citera
2022-05-25, 13:20
Medlem
Sven.Tveskaeggs avatar
Ärligt talat, de feminister jag har runt omkring mig är outhärdliga. Allt som de (ständigt) säger att män är - är egentligen bara beskrivningar av dem själva. Lägg därtill självupptagna, självgoda och självrättfärdigade.
Citera
2022-05-25, 13:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Notera skillnaden mellan att skapa ett företag, driva ett företag och göra ett företag framgångsrikt.

Män kanske är bättre biologiskt utrustade för att driva ett företag och göra ett företag framgångsrikt, det är möjligt absolut men det vet jag inte och heller är det ingenting som jag varken påstår eller förnekar, och även om det skulle vara så, så finns det fortfarande kvinnor som både driver företag och driver företag framgångsrikt som jag har försett dig fakta för att belägga.

Men att skapa ett företag, är en såpass enkel och trivial handling att biologiska skillnader mellan män och kvinnor inte orsakar en fördel för män gentemot kvinnor att utföra den.
Återigen väljer du att diskutera extremer. Jag skriver ju tydligt "skapa företag som blir stora". Vilken kvinna eller man som helst kan skapa en blomsteraffär. Det är ett företag men inte ett stort och lönsamt företag. Men google/alphabet kan bara män skapa.

Å andra sidan har du fortfarande inte svarat på varför alla (95%?) pizzerior är manliga. Den är lika lätt att starta som en blomsterbutik. Det är något med kvinnor och småföretagande som inte är jämlikt. Jag påstår att kvinnor inte kan eller vill starta en pizzeria, inget stoppar dem utom de själva.
Citera
2022-05-25, 13:50
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Återigen väljer du att diskutera extremer. Jag skriver ju tydligt "skapa företag som blir stora". Vilken kvinna eller man som helst kan skapa en blomsteraffär. Det är ett företag men inte ett stort och lönsamt företag. Men google/alphabet kan bara män skapa.

Å andra sidan har du fortfarande inte svarat på varför alla (95%?) pizzerior är manliga. Den är lika lätt att starta som en blomsterbutik. Det är något med kvinnor och småföretagande som inte är jämlikt. Jag påstår att kvinnor inte kan eller vill starta en pizzeria, inget stoppar dem utom de själva.

Jag vet inte varför det är så, jag kan bara argumentera om potentiellt sannolika orsaker till varför det är så.

Marknaden är mycket väletablerad och således mycket konkurrenskraftig, därav svårt och är ett irrationellt beslut att investera tid och kapital i att starta en pizzeria?

Kvinnor är inte intresserade utav att baka pizzor?
Citera
2022-05-25, 13:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Marknaden är mycket väletablerad och således mycket konkurrenskraftig, därav svårt och är ett irrationellt beslut att investera tid och kapital i att starta en pizzeria?

Kvinnor är inte intresserade utav att baka pizzor?
...och vilket som än är svaret av dessa två så visar det att män och kvinnor är olika och det är därför män hatar feminister. För de påstår att kvinnor och män kan göra samma saker. Men det är inte sant. Osanning gör mig och många andra män arga och det är mitt svar på TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in