2022-04-23, 17:51
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vad snackar du om? "Begränsad till könsorganens utseende"?

Vilka utfall är det du talar om, mer specifikt?

Feminism är också en frihetlig rörelse. En libertarian borde givetvis vara feminist. Det är auktoritära rörelser som motsätter sig feminismen.

Och givetvis en hel drös med totala yxskaft som inte förstår enkla koncept och ord som tex "paraplybegrepp".
Feminismen var en bra rörelse i början men har spårat ut fullständigt. MeToo var ett bra exempel på det. Feminister vill ha lika utfall och inte lika möjligheter vilket går emot det libertarianska. Dessutom byggs det numera på manshat. Mona Sahlin och Åsa Romaon är 2 bra exempel samt hela FI:s partiprogram.

Sen så har komiskt nog världens första feministiska regering med världens första feministiska utrikespolitik sett till så att varannan kvinna inte vågar gå ut när det är mörkt ute/känner sig otrygg. Så såg det inte ut för 20 år sedan.

Sen så förstår sig inte feministerna på biologiska skillnader då de blandar ihop likhet med jämlikhet.
Citera
2022-04-23, 17:55
Medlem
Citat:
Mänskligheten har definitivt inte slutat föröka sig.

Men ja: tillåt sambeskattning!
Korrekt, tillökningstakten minskar.

Long-term projections*indicate that the growth rate of the human population of this planet will continue to decline, and that by the end of the 21st century, it will reach*zero.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Population_decline

Det är väl några levnadsglada patriarkat som håller fanan högt ännu.
Citera
2022-04-23, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Korrekt, tillökningstakten minskar.

Long-term projections*indicate that the growth rate of the human population of this planet will continue to decline, and that by the end of the 21st century, it will reach*zero.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Population_decline

Det är väl några levnadsglada patriarkat som håller fanan högt ännu.

Jo, jag vet. I takt med att utbildningsnivån och levnadsstandarden ökar så minskar befolkningstillväxten. Bra så!

Du är, som sagt, fortfarande fri att leva ditt trad-liv, skaffa 9 ungar osv. Vi anda är fria att fatta andra val.
Citera
2022-04-23, 18:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Feminismen var en bra rörelse i början men har spårat ut fullständigt. MeToo var ett bra exempel på det. Feminister vill ha lika utfall och inte lika möjligheter vilket går emot det libertarianska. Dessutom byggs det numera på manshat. Mona Sahlin och Åsa Romaon är 2 bra exempel samt hela FI:s partiprogram.

Sen så har komiskt nog världens första feministiska regering med världens första feministiska utrikespolitik sett till så att varannan kvinna inte vågar gå ut när det är mörkt ute/känner sig otrygg. Så såg det inte ut för 20 år sedan.

Sen så förstår sig inte feministerna på biologiska skillnader då de blandar ihop likhet med jämlikhet.

Hur menar du att de inte ser skillnad på likhet och jämlikhet?
Citera
2022-04-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Feminister ignorerar inte biologiska skillnader, var har du fått det ifrån?
Bara ett exempel: Jämställdhetsparadoxen Feminister utgår ifrån att kön bara är en kroppslig skillnad som inte påverkar frivilliga val, intressen eller beteenden. Därför tror de att det är ojämställt när kvinnor t.ex. tjänar mindre för att de väljer att jobba med mindre välbetalda saker. Feminister försöker uppnå 50/50 inom alla yrken, men könen gillar generellt olika aktiviteter.
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Och varför är det så extremt viktigt med att kvinnor ska föda barn?
Det är inte viktigt om man är misantrop eller cyniker. Vill man att mänskligheten i allmänhet eller den egna kulturen i synnerhet ska dö ut så ska man göra som feminister.

Citat:
Jo, jag vet. I takt med att utbildningsnivån och levnadsstandarden ökar så minskar befolkningstillväxten. Bra så!

Du är, som sagt, fortfarande fri att leva ditt trad-liv, skaffa 9 ungar osv. Vi anda är fria att fatta andra val.
En person kan inte vända en civilisations förfall. Självklart ökar levnadsstandard och utbildningsnivå när folk struntar i att skapa nästa generation. Att fostra barn kostar tid och pengar.
Citera
2022-04-24, 09:04
Avstängd
Citat:

En person kan inte vända en civilisations förfall. Självklart ökar levnadsstandard och utbildningsnivå när folk struntar i att skapa nästa generation. Att fostra barn kostar tid och pengar.

Då får du använda den frihet du har åt att försöka övertyga andra om att det är bäst att skaffa 14 barn.

Jag delar nämligen inte din åsikt att civilisationen förfaller för att folk skaffar 2.5 barn istället för en hel jefla flock.

Hur mycket folk tycker du vi ska ha här på jorden? 700 miljarder? Är civilisationen säkrad då?
Senast redigerad av enhalvboj 2022-04-24 kl. 09:07.
Citera
2022-04-24, 09:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Vissa feminister vill folk illa, tyvärr.
Citera
2022-04-24, 09:16
Medlem
Citat:
Då får du använda den frihet du har roll att försöka övertyga andra om att det är bäst att skaffa 14 barn.

Jag delar nämligen inte din åsikt att civilisationen förfaller för att folk skaffar 2.5 barn istället för en hel jefla flock.

Hur mycket folk tycker du vi ska ha här på jorden? 700 miljarder? Är civilisationen säkrad då?
Vi svenskar snittar drygt 1 barn per kvinna. 2,5 vore en prestation och gärna runt en ålder då barnen blir friska och befruktning och förlossning går lätt. Typ innan 25. 14 barn per kvinna får du stå för. Jag talar om att kunna ersätta den nuvarande generationen utan "hjälp" av inavlade utlänningar.

Vi talar om utplåning av civilisationer och i rubriken menar ts att feminister "inte menar något illa".
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-04-24 kl. 09:18.
Citera
2022-04-24, 09:19
Medlem
Citat:
Vi svenskar snittar drygt 1 barn per kvinna. 2,5 vore en prestation och gärna runt en ålder då barnen blir friska och befruktning och förlossning går lätt. Typ innan 25. 14 barn per kvinna får du stå för. Jag talar om att kunna ersätta den nuvarande generationen utan "hjälp" av inavlade utlänningar.

Vi talar om utplåning av civilisationer och i rubriken menar ts att feminister "inte menar något illa".
Om du tror civilisationen dör ut för en kvinna föder bara 1 barn så vet jag inte vad jag ska säga...
Citera
2022-04-24, 09:22
Avstängd
Citat:

Nä fan heller att vi ska försöka avla ikapp Afrika. Bättre att öka levnadsstandarden i världen så att de istället skaffar färre barn. Det skulle också göra att färre vill dra från sina miserabla länder i jakt på bättre. Win-win där för både dig och mig.

Jag frågar igen: hur många människor tycker du vi ska vara på denna planeten? Vi är 7.9 miljarder idag.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-04-24 kl. 09:25.
Citera
2022-04-24, 09:23
Medlem
Citat:

Svenskar föder ca 1,8-1,9 barn per kvinna. Det är en utmärkt siffra, som leder till en långsam minskning, vilket är exakt vad världen behöver idag.

Att vi föder så pass många barn beror på just vår relativa höga jämställdhet.
tar du andra utvecklade länder men med låg jämställdhet, dvs fäder tar betydligt mindre ansvar för sina barn, så ser du betydligt lägre siffror. japan, Italien ex. ligger på ca 1 barn per kvinna.
Så vill du som man "ersätta dig själv", så bör du nog vackert göra din insats och agera feministiskt.
Senast redigerad av Merapi 2022-04-24 kl. 09:30.
Citera
2022-04-24, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Svenskar föder 1,8-1,9 barn per kvinna. Det är en utmärkt siffra, som leder till en långsam minskning, vilket är exakt vad världen behöver idag.
Nä, för denna långsamma minskning kommer ju göra att människan utplånas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in