2020-02-21, 20:55
Medlem
PyjamasXLs avatar
Feminister hatar mig. Därför så hatar jag dem.
Citera
2020-02-21, 21:05
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Med feminism blir det ojämställt.

Ja, inom kommunala och statliga yrken bestämmer feministpacket över allt och alla. Kärringarna blir naturligt hatade, eftersom dom själva sprider hat omkring sig. Det finns ett talesätt: " What goes around, comes around".

Det feministerna gör mot männen, får dom i slutändan tillbaka. Andra kallar det för "Karma".
Citera
2020-02-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
1. Till att börja med, vad är mer exakt en feminist?
2. Sedan åtminstone misstror jag de flesta ister. Ideologier funkar bäst som fyrbåkar i ett mänskligt landskap.
3. Sen får jag intrycket att många feminister också knuffar för massinvandringen. Och den är dålig.
4. Sen gillar jag fair race. Jag är med på att kön inte skall ge någon fördel i kompetens-bekvämlighetsracet, men grejen är att många feminister tycks vara av akademisk- eller överklass och visar inget tecken på att vilja jämna ut åttatillfemslippet mellan klasserna. Jämlikhet, men mina ungar skall ha gräddfil... det roligaste var en adlig skulptris som i sitt sommarprogram gnällde på att manliga skulptörer hade vissa förmåner. Stackars liten...
Senast redigerad av Kokoluring 2020-02-21 kl. 21:45.
Citera
2020-02-22, 03:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det var inte riktat specifikt till dig heller. Det är tydligt att dessa attityder lever och frodas. Det är detta forumet ett tydligt bevis för. Det räcker för mig Sen skiter jag i Blondinbella.
Du får nog lära dig att ta dig ur den inbillade världen och in i den du kan visa är sann.
Du tolkar, som jag visat dig flera gånger, ibland som en kratta och din analys brister överallt. När den dessutom ligger i en papplåda fylld till brädden med inälvorna av alla slaktade societetsmonster från urminnes tider eller väldigt långt härifrån, måste även du förstå att det bara finns ett överge den eller medvetet skita ner dig i träck.
Du får helt enkelt acceptera att "alla attityder finns", du kan inte göra något åt dem mer än att påminna människor att det finns en bättre och mer framkomlig väg, och att du är beredd att hjälpa dem, om de vill hänga med.
Du får halka ner i mörkret om du absolut vill, eller så tar du min utsträckta hand och förbättrar vår värld på de fundamentala existentiella planen.

Det första vi behöver bli överens om är att vi har ett antal problem.
Fler än ett av dem är orsakat av feminismen.
Citera
2020-02-22, 05:38
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakujin
Skojar du eller? Dem vill med tvång trycka ut män ur positioner som är välförtjänta och skada samhället med sin "jämställdhet", samtidigt som 100% kvinnor inte är något problem.

Jag tror det är värre än så. Jag tror skadeglädje och sadism finns med i bilden. De vill jävlas.
Citera
2020-02-22, 09:47
Medlem
Citat:
Jag tycker mig ofta höra om problemet med mäns självmord och man jobbar med det från flera olika håll. Just feminismen jobbar ju mycket mot trånga könsroller där det förväntas av mannen att han ska vara hård och inte visa känslor. Anledningen till att fler män än kvinnor tar livet av sig beror till stor del på att vi inte söker hjälp i tid och att vi har färre nära vänner att luta oss mot när det blåser. Vi förväntas traditionellt sett att trycka ner problemen, lida i tystnad och inte gälla som kärringar.

Om problemet med mäns självmord ligger dig varmt om hjärtat så finns det många sätt du kan engagera dig på för att försöka hjälpa till att minska problemet. Hör av dig om du behöver förslag eller vill bolla idéer

Här har du en lista på några av de organisationer, ofta uttalat feministiska, som jobbar mot hedersrelaterat våld/förtryck. http://www.hedersfortryck.se/yrkesverksamma/andra-samhallsaktorer/

Nej, varken självmord eller hedersförtryck ligger mig särskilt varmt om hjärtat. Min poäng var att många feminister hycklar när de inte bryr sig om dessa saker samtidigt som de krigar när det gäller petitesser. Men visst, det finns så klart bra feminister som inte blundar för detta. Tack för påminnelsen och länken.
Citera
2020-02-22, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Nej, varken självmord eller hedersförtryck ligger mig särskilt varmt om hjärtat. Min poäng var att många feminister hycklar när de inte bryr sig om dessa saker samtidigt som de krigar när det gäller petitesser. Men visst, det finns så klart bra feminister som inte blundar för detta. Tack för påminnelsen och länken.

Det kan ju vara av samma anledning till att du inte gör det: att det finns frågor som ligger dessa individer varmare om hjärtat. Det år svårt för varje enskild person att engagera sig i alla fråfor samtidigt. Att däremot hävda att det inte finns en hel del feminister som behandlar dessa frågor är fel. Det stämmer inte.
Citera
2020-02-22, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du får nog lära dig att ta dig ur den inbillade världen och in i den du kan visa är sann.
Du tolkar, som jag visat dig flera gånger, ibland som en kratta och din analys brister överallt. När den dessutom ligger i en papplåda fylld till brädden med inälvorna av alla slaktade societetsmonster från urminnes tider eller väldigt långt härifrån, måste även du förstå att det bara finns ett överge den eller medvetet skita ner dig i träck.
Du får helt enkelt acceptera att "alla attityder finns", du kan inte göra något åt dem mer än att påminna människor att det finns en bättre och mer framkomlig väg, och att du är beredd att hjälpa dem, om de vill hänga med.
Du får halka ner i mörkret om du absolut vill, eller så tar du min utsträckta hand och förbättrar vår värld på de fundamentala existentiella planen.

Det första vi behöver bli överens om är att vi har ett antal problem.
Fler än ett av dem är orsakat av feminismen.

Är du dement eller låtsas du inte komma ihåg vad det är vi har suttit och bråkat om här i tråden? Jag är väl medveten om att alla attityder finns. Det är uppenbart eftersom att man kan kritisera allt och att man ser allt kritiseras från alla håll och kanter, dvs det jag har hävdat hela tiden och det du försökt bygga upp ett case om att det inte stämmer.
Citera
2020-02-22, 10:26
Medlem
Vad man kan säga så är feminister i Sverige bättre än i USA men feminister i Sverige är inte heller speciellt bra.

Vad feminister gör är att skapa hat mot män framförallt vita män.

Många feminister har dessa mål:

1. Den vita rasen ska dö ut.

2. kvinnor och män ska inte ha relationer utan alla kvinnor ska vara singel.

3. Kvinnor ska inte hjälpa män med något.

De sorgliga är att de håller på att lyckas framförallt i USA och UK.

1. Allt färre kvinnor har relationer med män.

2. Allt färre vita kvinnor får barn och detta sprids även till svarta och Latino.

3. Kvinnor har en allt mer hatisk attityd mot män.

4. Allt fler kvinnor tror de mår dåligt att vara i närheten av män.

Så att feminister inte vill någon illa är en lögn , de hatar som oftast män och de hatar också kvinnor som gillar män.

Det som feministerna älskar är att det kommer folk från andra kulturer och förstör den här västerländska kulturen. I förlängningen hatar de också kvinnor.
Citera
2020-02-22, 10:38
Medlem
Citat:

Det kan ju vara av samma anledning till att du inte gör det: att det finns frågor som ligger dessa individer varmare om hjärtat. Det år svårt för varje enskild person att engagera sig i alla fråfor samtidigt. Att däremot hävda att det inte finns en hel del feminister som behandlar dessa frågor är fel. Det stämmer inte.

Ja, det finns absolut bra feminister. Och folk får så klart välja vad de vill engagera sig. Jag har aldrig påstått något annat. Kanske uttryckte jag mig slarvigt. Det jag vill säga är:

Det finns påstådda feminister som snarare motarbetar framsteg för tjejer. Kommer på ett flertal exempel på rak arm. Exempelvis blev Kakabaveh utesluten ur Vänsterpartiet för påstådd rasism av människor som säkerligen anser sig vara feminister. Den verkliga anledningen var att hon var en sanningssägare och bedrev en kamp mot hedersförtryck, vilket inte passade de svenska medelklassfeministerna i V. Nalin Pekgul är en annan som inte haft det så lätt när hon sagt sanningen om sakernas tillstånd i svenska förorter.

Sedan har vi exempelvis den svenska "feministiska" regeringen som åker till Iran och drar på sig slöja i något slags försök att blidka en islamistisk regim. Detta ser jag som en spottloska i ansiktet på de kvinnor i Iran som med fara för sin egen säkerhet kämpar för att få klä sig som de vill. Och det finns fler exempel än så. Bland annat när svenska myndigheter, under den feministiska regeringen, väljer att inte tillämpa svensk lag i rädsla för att stöta sig med konservativa invandrare.

Hoppas vi är överens om ovanstående. Sanningen är att för många svenska "feminister" står sig kvinnors rättigheter slätt när det blir intressekonflikt med medeltida patriarkala värderingar från mellanöstern.
Senast redigerad av T-bot 2020-02-22 kl. 10:41.
Citera
2020-02-22, 12:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Ja, det finns absolut bra feminister. Och folk får så klart välja vad de vill engagera sig. Jag har aldrig påstått något annat. Kanske uttryckte jag mig slarvigt. Det jag vill säga är:

Det finns påstådda feminister som snarare motarbetar framsteg för tjejer. Kommer på ett flertal exempel på rak arm. Exempelvis blev Kakabaveh utesluten ur Vänsterpartiet för påstådd rasism av människor som säkerligen anser sig vara feminister. Den verkliga anledningen var att hon var en sanningssägare och bedrev en kamp mot hedersförtryck, vilket inte passade de svenska medelklassfeministerna i V. Nalin Pekgul är en annan som inte haft det så lätt när hon sagt sanningen om sakernas tillstånd i svenska förorter.

Sedan har vi exempelvis den svenska "feministiska" regeringen som åker till Iran och drar på sig slöja i något slags försök att blidka en islamistisk regim. Detta ser jag som en spottloska i ansiktet på de kvinnor i Iran som med fara för sin egen säkerhet kämpar för att få klä sig som de vill. Och det finns fler exempel än så. Bland annat när svenska myndigheter, under den feministiska regeringen, väljer att inte tillämpa svensk lag i rädsla för att stöta sig med konservativa invandrare.

Hoppas vi är överens om ovanstående. Sanningen är att för många svenska "feminister" står sig kvinnors rättigheter slätt när det blir intressekonflikt med medeltida patriarkala värderingar från mellanöstern.

Anledningen till att hon blev utesluten verkar vara lite mer komplicerad än så.

"– Vi har sedan länge varit i en ohållbar situation och nu förlorat hoppet om att det ska bli bättre. Det känns särskilt ledsamt eftersom Amineh är en person som gjort stora insatser för att driva frågan om hedersvåld..."

"Aron Etzler menar att Kakabaveh spridit falska nyheter, sjukskriver sig från riksdagsgruppens möten och att hon också uteblev vid den viktiga statsministeromröstningen tidigare. Hon betalar heller inte den partiskatt som alla V:s företrädare ska avge till partiet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/MRqvzm/vansterpartiet-utesluter-amineh-kakabaveh

Men skulle det vara så att hon blev utesluten pga att hon kritiserade hedersvåld så vore det givetvis fel. Pekgul kan jag inte så mycket om men samma sak gäller där. Jag snackar dock inte om vänsterpartiets partipolitik eller interna strider utan om feminismen som sådan.

"Feminism är ensamling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

Klart det finns debatt och olika synsätt mellan olika rörelser och ideologier om bästa sättet att driva allehanda frågor. Jag kan också hålla med om att det blir fel när svenska politiker klär sig i slöja i Iran. Jag förstår inte varför vi ska göra statsbesök i teokratiska samhällen öht. En helt annan sak än när någon tar på sig slöja för att visa solidaritet med de kvinnor som vill ha valet att bära slöja och som motsätter sig ett lagstadgat förbud.

Vet inte vilken lagstiftning du menar att man inte velat tillämpa i rädsla för att stöta sig med konservativa invandrare men här känns det oavsett som att vi har glidit ifrån ämnet lite. Bara för att vår regering kallar sig feministisk betyder inte att allt de gör är en fråga för/om feminism. Om Gudrun Schyman sparkar på en hund så betyder det inte att feminism handlar om djurplågeri. Förstår du hur jag menar?
Citera
2020-02-22, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad man kan säga så är feminister i Sverige bättre än i USA men feminister i Sverige är inte heller speciellt bra.

Vad feminister gör är att skapa hat mot män framförallt vita män.

Många feminister har dessa mål:

1. Den vita rasen ska dö ut.

2. kvinnor och män ska inte ha relationer utan alla kvinnor ska vara singel.

3. Kvinnor ska inte hjälpa män med något.

De sorgliga är att de håller på att lyckas framförallt i USA och UK.

1. Allt färre kvinnor har relationer med män.

2. Allt färre vita kvinnor får barn och detta sprids även till svarta och Latino.

3. Kvinnor har en allt mer hatisk attityd mot män.

4. Allt fler kvinnor tror de mår dåligt att vara i närheten av män.

Så att feminister inte vill någon illa är en lögn , de hatar som oftast män och de hatar också kvinnor som gillar män.

Det som feministerna älskar är att det kommer folk från andra kulturer och förstör den här västerländska kulturen. I förlängningen hatar de också kvinnor.

Humbug
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in