2022-05-24, 12:04
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Om nu namn inte får postas i tråden antar jag att sådan information ändå kan förmedlas genom PM. Min inbox är öppen för den nyfikne
Citera
2022-05-24, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Man lär sig något nytt varje dag. Jag må vara både uppkäftig och arrogant, men har jag fel så står jag lika rakryggad och ber om ursäkt.
Tankarna går direkt till tex fortkörning... kanske leta lite bland eventuella exempel på när/om det tillämpats där?
Fortkörning är ett sådant exempel ja. Det bjuder dessutom på andra svårigheter. Du ska veta att vederbörande har kört för fort, och det får inte vara några som helst tvivel om att det är rätt person du griper. Det kan vara rätt knivigt utan att köra för fort själv.
Citera
2022-05-24, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Med anledning av det givna exemplet kan man se att det finns en viss problematik med att själv ingripa mot någon som skickat en "pickdick" vilket väl var den ursprungliga frågan.

Brott i realtid, där man kan se att brottet begåtts som exempelvis en plankning, ett inbrott, en misshandel osv. Tror inte att det så ofta förekommer att man står bredvid någon som skickar en kukbild och ser handlingen fullbordas i realtid.

En kukbild som skickats kan teoretiskt blivit skickad av någon annan (även om chansen är liten) och det är ju just därför brottet bör utredas. Har någon annan haft tillgång till telefonen, chattsidan t ex.
Jepp, och i dumpens fall så blir det nog rätt svårt att få en fällande dom för detta då chattarna är i en sexuell kontext redan från början.

Citat:
Sen var det det där med nödvärn. Brottet bör ju vara synnerligen oomtvistat (realtid) för att man ska ta risken att bli utsatt för någon annans nödvärn.
Dels kan det ju sluta fysiskt illa men även uppstå sidoutredningar som växer sig större än det ursprungligt begångna brottet och med dess ev konsekvenser.
Vilken typ av nödvärn är det du menar här? Vem är det som utför nödvärn mot vem och varför?
Citera
2022-05-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Fortkörning är ett sådant exempel ja. Det bjuder dessutom på andra svårigheter. Du ska veta att vederbörande har kört för fort, och det får inte vara några som helst tvivel om att det är rätt person du griper. Det kan vara rätt knivigt utan att köra för fort själv.
Exakt... intressant lagstiftning det där.
Citera
2022-05-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roastedgirl
Jag är tjej och när jag var 14 år köpte jag en salutkanon i present till farsan. Det var en radannons i Gula tidningen. Numret gick till nån gubbe i Märsta så jag åkte dit med bussen och han visade mig kanonen, som jag minns var mycket tyngre än jag trodde. Och jag tänkte att den där blir jobbig att bära på.

Det var en ganska nedsläckt villa som låg lite ödsligt. Jag sa att jag ville köpa kanonen men då frågade gubben om jag ville se och känna på hans blanka stora kanon nere i gillestugan.
nää, sa jag. Jag måste hem.
....
Hehe ser framför mig din gubbe chattar med dumpen om sin kanon och försöker lura hem dem på saft och bullar för att titta och polera hans "kanon".
Citera
2022-05-24, 13:18
Medlem
Tack gode Gud för att det fanns en förklaring till Saras blåa klänning i skogen vid senaste konfrontationen. Kopplade inte först
Citera
2022-05-24, 13:38
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilken typ av nödvärn är det du menar här? Vem är det som utför nödvärn mot vem och varför?
Gissningsvis den konfronterandes nödvärn gentemot det pågående brottsliga angrepp (till exempel olaga frihetsberövande) som det kan vara fråga om i de fall rätt till envarsgripande inte föreligger men ändå inleds. Föreligger rätt till envarsgripande torde det i en del fall dessutom kunna bli diskussion om putativt nödvärn för den konfronterande, naturligtvis beroende på omständigheterna.

Diskussionen blir ju väldigt hypotetiskt och variationerna på hur ett försök att från Dumpens sida genomföra ett grundat eller ogrundat envarsgripande skulle kunna utspela sig är nästintill oändliga. Kontentan är dock att det -- utifrån hur Dumpens konfrontationer brukar utspela sig och vad de brukar grunda sig på -- med mycket hög sannolikhet vore en dålig idé att pröva sig på.
Citera
2022-05-24, 13:56
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Han maskade ju. Går inte att utläsa vad H*ns heter när man maskar med *-tecknet.

Precis. Helt omöjligt. För en analfabet.

Jag vill veta hur det gick med vänstermongot och fd militären, han med ”familjelekar” på önskelistan. Hans konversation är den kanske mest pinsamma av alla gäddors hitintills, även den mest självutlämnande. Stackars, stackars den familjen.

Någon borde veta något tycker jag.
Citera
2022-05-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Precis. Helt omöjligt. För en analfabet.

Jag vill veta hur det gick med vänstermongot och fd militären, han med ”familjelekar” på önskelistan. Hans konversation är den kanske mest pinsamma av alla gäddors hitintills, även den mest självutlämnande. Stackars, stackars den familjen.

Någon borde veta något tycker jag.

Du behöver inte vara tyken. Om man maskerar vokalen i namnet så vet man ju inte om gäddan heter Höns, Hens, Hins eller någon annan variant.

Jag vill också veta mer om vänstermongot. Hade varit intressant att veta hur avslöjandet togs emot i de autonoma kretsarna. Var det någon som gick på hans bluff om att han själv var ute och jagade pervon?
Citera
2022-05-24, 15:02
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Du behöver inte vara tyken. Om man maskerar vokalen i namnet så vet man ju inte om gäddan heter Höns, Hens, Hins eller någon annan variant.

Jag vill också veta mer om vänstermongot. Hade varit intressant att veta hur avslöjandet togs emot i de autonoma kretsarna. Var det någon som gick på hans bluff om att han själv var ute och jagade pervon?

Hur många med de namnen hittar du på Eniro?

Ja, bra fråga. Troligtvis ingen. Frågan är om han ljög om något i sin chatt, eller om de där familjelekarna verkligen inträffat förut. Numera har vissa partier maskats dessutom. När han får frågan om han har flickvän svarar idioten ”ja, tyvärr”.
Nåväl, hon lär ha dragit nu.

Nymuckad har man säkert inte alltför många val på arbetsmarknaden. Med ett record på Dumpen därtill är man nog persona ingrata t o m för Fas 3. Fy fan vilket mörker. Men vissa av gäddorna verkar vara av rätt segt virke.
Citera
2022-05-24, 15:05
Avslutad
Man kanske skulle ringa upp Sara och säga, lyssna nu. Jag ringer inte för att prata om dumpen, pedofiler eller uthängningar.
Jag ringer för att jag är i en livskris och behöver en kvinna att tala med. Var snäll att inte jiddra utan lyssna på vad jag har att säga.
Du som har en historia kanske kan förstå till skillnad mot en del andra. Jag fixar inte vanliga människor längre.
Jag är inte vem som helst utan heter John och jag är en miserabel man. Lyssna och ge mig råd. Undrar om det hade funkat.
Citera
2022-05-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Väskan är hittad.Av Polis.

Hur kommer det sig att Sara inte bekräftar att väskan är hittad? Dem vädjar om hjälp att hitta den?

File Encoded 08.53, 2022/05/24
https://play.acast.com/s/dumpenpodden/nylonmannen-gravseminarium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in