2022-05-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Problemet är ju att ingen vill ha en gädda på sin arbetsplats. Kanske man skulle starta "Gäddans väg tillbaka" typ en fabrik där dom kan få sortera tändstickor etc?
Finns hela byar som är till salu till och från där kan dessa bo i ett självförsörjande samhälle odla, hålla djur för mat, mycket fysiskt arbete för att hålla byggnader och mark i gott skick.
Begränsad tillgång till internet och kontakt med samhället utan övervakning
Citera
2022-05-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det oklara tycker jag är hur länge man tänker sig att arbetsförbudet ska gälla.

Antag att en uthängd efter några månader får jobb på en oljeplattform. Ska då även denna arbetsgivare informeras? Eller är det bara den som råkar vara arbetsgivare när chattandet pågår som är signifikant?
Mycket intressant fråga. Tror dock dumpen slipper bekymra sig. Det löser garanterat ansvarsfulla medmänniskor.
Citera
2022-05-15, 13:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag vill ta gäddornas storhet till ett ytterligare steg. Visst måste varje gädda ha ett soundtrack?

Jag börjar med soundtrack #1 till gäddan nedan.

#1 Björn Rosenström - Lennart

Mannen som vill visa vad pedofiler gör med barn
Aka Lennart
https://dumpen.se/2021/11/25/mannen-som-ville-visa-vad-pedofiler-gor-med-barn-napp-igen/

Soundtrack
https://open.spotify.com/track/14dIzjiPTcuE5h9DL4Zb0X?si=qvvZxWzBRgaixK8Ktj8bVw&u tm_source=copy-link

Hoppas det finns folk som kan skapa ett härligt album inför sommarens utomhusfester med gäddrelaterade soundtracks. Låt fantasin flöda men numrera gärna låtarna som ovan

2. Gäddan Mr Nice Guy
Soundtrack: Alice Coopers "No more Mr Nice Guy".
(vet tyvärr inte hur man länkar)
Citera
2022-05-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns hela byar som är till salu till och från där kan dessa bo i ett självförsörjande samhälle odla, hålla djur för mat, mycket fysiskt arbete för att hålla byggnader och mark i gott skick.
Och Sara och Patrik som bestämmer vem som ska bo där?
Citera
2022-05-15, 13:20
Medlem
Mr13cs avatar
Är det någon som vet hur det har gått för Nu går det åt helvete pekka?
Lever han? eller hänger han i någon jävla takbalk någonstans?
Citera
2022-05-15, 13:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Det bästa förslaget hittills om vi tar bort djuren då jag misstänker att de kan behandlas på fel sätt.
Antingen får Gäddorna bli vegetarianer eller så kan man köra dit konservburkar lite då och då.
Citera
2022-05-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Du menar att jag ska dricka konstant och bli dumpling på heltid?

Nja Dumpen är väl ett nykter sällskap väl?
Citera
2022-05-15, 13:32
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
2. Gäddan Mr Nice Guy
Soundtrack: Alice Coopers "No more Mr Nice Guy".
(vet tyvärr inte hur man länkar)

Lennart låter som om han kastrerats innan puberteten.
Citera
2022-05-15, 13:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Och Sara och Patrik som bestämmer vem som ska bo där?
Ja, man måste kvalificera sej.
Citera
2022-05-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Här har du en ypperligt relevant och rafflande fundering. Då jag antar att Dumpen menar att det skyddar barn om gäddan är arbetslös på heltid så antar jag att- JA, Dumpen skall informera oljeplattformen om att gäddan skall entledigas från jobbet och på heltid hamna hemma framför skärmen. Det finns en menig att kräva avsked om gäddan jobbar med barn-och ungdom, men att en sexuellt störd person/sexmissbrukare i allmänhet på något vis skulle bli bättre/mindre farlig av att stötas ut helt och gå runt arbetslös resten av sitt liv utan tillsyn eller rutiner i avsaknad av normalisering och social träning har jag svårt att tro.

Tänker du någonsin efter eller skriver du bara ett inlägg?

Samtliga gäddor ägnar sin arbetstid åt att ragga barn. Dom kommer till pedofilmöten i arbetsgivarens fordon iklädda företagens kläder ofta med loggan synlig. Och ändå tycker du alltså att man inte behöver meddela arbetsgivaren vad dessa filurer håller på med?
Citera
2022-05-15, 13:39
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Nåja, det finns säkert de som lyckats behålla jobbet också, liksom några som fått partnerns förlåtelse, aldrig varit på psyk eller skrivits ut från psyk lite friskare än innan och polisanmälningar som samlar damm längst ned i någon hög i Knäckebyhult. Och så har väl rimligtvis något barn mått bra av dessa uthämtningar också, i det att slippa bli groomad på nätet eller att en förälder med pedofila tendenser nu inte ingår i hans eller hennes liv längre.

Bara för att ge en mera realistisk syn på Dumpens inflytande så här långt.

För övrigt har jag spått att media kommer slå hårt mot Dumpen när en viss gräns överskridits. Jag är inte lika säker längre. Dels är Sara en s k överlevare och dels är det mestadels vita män (=ej särskilt omhuldade oavsett vad de har för sig) som fastnar i nätet. Jag tror man hellre blundar för problemen Dumpens metoder ibland medför snarare än att bedriva vad som kunde vara journalistiskt rätt och riktigt.

Dessutom är den initiala chocken överspelad och normaliseringen av Dumpens metoder har infunnit sig.

Det kommer krävas utökat självmord för att media ska ta sig an den här kakan. Hoppas inte vi kommer dit!

Sara "jag suger hellre gubbkukar än städar" klarar sig alltid 🤠
Citera
2022-05-15, 13:44
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Kvantitet före kvalitet samt att konsekvenserna ser ut att vara ganska lika för alla uthängda. Det blir liksom inte roligare än så här... Scorecard så här långt:
Ett hundratal krossade män på försörjningsstöd
Ett hundratal krossade familjer
Ett par fall av grov misshandel
Ett självmord
Psyk runt om i landet har fått lite fler kunder
Polisen har fått ett stort antal ärenden som inte kan lagföras.

Hade varit grymt intressant att se en sammanställning vad det här kalasandet har kostat samhället totalt.

Vem tog livet av sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in