2022-05-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Visst, det är olagligt att göra men det torde knappast kvala in under begreppet envarsingripande?

Svagbegåvningen lyser tyvärr igenom.

Först envarsingripande: Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar.

Brottet sexuellt ofredande: Straffet är böter eller fängelse i högst två år.

Är det något mer du undrar över?
Citera
2022-05-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Envarsingripande gäller väl brott med fängelse som straffram? Dickpic är ofredande vilket normalt ger dagsböter.

Det är sexuellt ofredande, med maximalt 2 år så det är fritt fram att haffa gäddkukar.
Citera
2022-05-22, 22:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Halvkass jämförelse, rånar du någon så har du ändå utsatt den personen för en läskig upplevelse oavsett om du får med dig pengar eller inte. Men jag förstår va du menar. Och det är väll precis det här dumpen försöker få fram. Det behövs en lagändring, att sexchatta med (vad gäddan tror) är ett barn ska vara olagligt. Sen om det är en fiskare från dumpen eller Lina 13 år spelar ingen roll, att söka efter barn i sexuellt syfte ska vara ett brott!

Ja, och att ta sej till en plats för att begå brott, som dessa Gäddor gör, borde också vara brottsligt.
Citera
2022-05-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Han har två barn som är halvasiater vad jag kunde se på hans profilbild.. gud vet vad de har varit med om.

Var det detta som var ”vulkanen”?

Jag vulkanen redan passerat, fast blev ingen vulkan som förväntat!!! Rätt säker på att det handlade om den pedofil som nu är häktad o som bodde i en väldigt offentlig persons lägenhet, en person som dessutom säger sig jobba mot sexuella övergrepp på barn. När dom insåg att dom båda va skrivna i samma lägenhet så flaggades det om en kommande vulkan…
Citera
2022-05-22, 22:17
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Först envarsingripande: Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar.

Brottet sexuellt ofredande: Straffet är böter eller fängelse i högst två år.

Är det något mer du undrar över?
Ja det jag undrar över är varför dumpen inte gör det i så fall? Kan det möjligen ha att göra med att man helt enkelt skiter i det eller för att det inte håller?
Skulle det vara på det viset är det ju självmål att inte lagföra gäddan/grisen.
Citera
2022-05-22, 22:17
Medlem
roastedgirls avatar
Jag är tjej och när jag var 14 år köpte jag en salutkanon i present till farsan. Det var en radannons i Gula tidningen. Numret gick till nån gubbe i Märsta så jag åkte dit med bussen och han visade mig kanonen, som jag minns var mycket tyngre än jag trodde. Och jag tänkte att den där blir jobbig att bära på.

Det var en ganska nedsläckt villa som låg lite ödsligt. Jag sa att jag ville köpa kanonen men då frågade gubben om jag ville se och känna på hans blanka stora kanon nere i gillestugan.
nää, sa jag. Jag måste hem.

Men gubben insisterade och ledde ner mig i gillestugan. Jag var säker på att hans största kanon var kuken och att han skulle våldta och mörda mig.
Men han tände upp och han hade massa mer kanoner, och en sjukt stor kanon som han sa var en Napoleonkanon skala ett till två. Det minns jag än idag. Jag blev så lättad av att se denna kanon där istället för att han skulle dra fram kuken.

Sen sa han att om jag gick med på att lyssna på en liten föreläsning om artilleri genom tiderna så skulle han skjutsa mig hem. Jag sa ok då. Då slapp jag bära kanonen tänkte jag.
Han sprang upp och hämtade saft och mariekex och så började han berätta om kanoner och om olika kanongjuterier i Sverige. Jag satt tyst men efter ett tag vågade jag smaka saften och kexen och det var inte förgiftat.
Sen skjutsade han mig hem och sa att jag borde gå med i hemvärnsungdom. Jag fick en folder, men gick aldrig med.

Och farsan blev glad dagen därpå för kanonen.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Ingenting egentligen. Förutom att jag hade tur. Man är oftast dumdrustig och lättledd som ung. Jag hade lika gärna kunna blivit mördad.
Senast redigerad av roastedgirl 2022-05-22 kl. 22:20.
Citera
2022-05-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Är du korkad eller bara okunnig? Straffet är böter eller fängelse i högst två år.
Tack för komplimangen. Precis, böter ELLER fängelse.
Brott där fängelse är minsta möjliga straff så kan envarsingripande användas.
Men som sagt - är ju antingen okunnig eller korkad, så vad vet jag...
Citera
2022-05-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag vulkanen redan passerat, fast blev ingen vulkan som förväntat!!! Rätt säker på att det handlade om den pedofil som nu är häktad o som bodde i en väldigt offentlig persons lägenhet, en person som dessutom säger sig jobba mot sexuella övergrepp på barn. När dom insåg att dom båda va skrivna i samma lägenhet så flaggades det om en kommande vulkan…
Hmmm, måste missat detta. Vilken gädda är det och vilken känd person?
Citera
2022-05-22, 22:59
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roastedgirl
Jag är tjej och när jag var 14 år köpte jag en salutkanon i present till farsan. Det var en radannons i Gula tidningen. Numret gick till nån gubbe i Märsta så jag åkte dit med bussen och han visade mig kanonen, som jag minns var mycket tyngre än jag trodde. Och jag tänkte att den där blir jobbig att bära på.

Det var en ganska nedsläckt villa som låg lite ödsligt. Jag sa att jag ville köpa kanonen men då frågade gubben om jag ville se och känna på hans blanka stora kanon nere i gillestugan.
nää, sa jag. Jag måste hem.

Men gubben insisterade och ledde ner mig i gillestugan. Jag var säker på att hans största kanon var kuken och att han skulle våldta och mörda mig.
Men han tände upp och han hade massa mer kanoner, och en sjukt stor kanon som han sa var en Napoleonkanon skala ett till två. Det minns jag än idag. Jag blev så lättad av att se denna kanon där istället för att han skulle dra fram kuken.

Sen sa han att om jag gick med på att lyssna på en liten föreläsning om artilleri genom tiderna så skulle han skjutsa mig hem. Jag sa ok då. Då slapp jag bära kanonen tänkte jag.
Han sprang upp och hämtade saft och mariekex och så började han berätta om kanoner och om olika kanongjuterier i Sverige. Jag satt tyst men efter ett tag vågade jag smaka saften och kexen och det var inte förgiftat.
Sen skjutsade han mig hem och sa att jag borde gå med i hemvärnsungdom. Jag fick en folder, men gick aldrig med.

Och farsan blev glad dagen därpå för kanonen.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Ingenting egentligen. Förutom att jag hade tur. Man är oftast dumdrustig och lättledd som ung. Jag hade lika gärna kunna blivit mördad.

Det var en fin historia.
Och snällt av honom att bjuda på Mariekex också, det hade han inte behövt.
Citera
2022-05-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tack för komplimangen. Precis, böter ELLER fängelse.
Brott där fängelse är minsta möjliga straff så kan envarsingripande användas.
Men som sagt - är ju antingen okunnig eller korkad, så vad vet jag...

Nej, det räcker med att fängelse finns i straffskalan för brottet. Däremot återstår det att bena ut om det kan påstås vara "på bar gärning" när man chattat med en person. Har man juridiskt hållbar grund för att påstå att man ens griper rätt person? Här skall tilläggas att ett felaktigt envarsgripande är olaga frihetsberövande så det gäller att manöverera i det juridiska träsket med precision.
Citera
2022-05-22, 23:10
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Hahahaha klockren avatar där!

Den gäddan är nog den mest komiska dumröven de dragit upp ur sumpträsken hittills!

Haha tack! Är mycket stolt över avataren faktiskt
Citera
2022-05-22, 23:15
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Oroa dig inte för dampen Sara hon klarar sig.
Varför är du så orolig?
Du vill väll helst att Sara ska sluta jaga äckel då du inte gillar dumpens metoder.
Så varför bryr du dig så mycket?

Lite som att du skulle hata hockey men ändå vara jävligt mån om att dom ska ha rätt skyddsutrustning.

Det kanske är svårt för dig att ta in att jag inte gillar deras metoder men samtidigt inte vill att någon av dom ska råka illa ut. Fundera på det ett par veckor så kanske poletten trillar ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in