2022-05-23, 18:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur vet du det?
Känner du många?

Ofta är det män med gott om pengar, då det kostar att semestra och resa.

Några socialt missanpassad eller fattiglappar känner inte jag iallafall, känner du några?

Man kan vara socialt missanpassad även om man har gott om pengar och kan resa.
Citera
2022-05-23, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men nu har ju flera av Gäddorna fruar/partner från Asien.
Tycker du att dessa kvinnor lever i en bra miljö?
Vad försöker du säga här? Vill du ge dumpen skulden för detta?
Citera
2022-05-23, 18:14
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur vet du det?
Känner du många?

Ofta är det män med gott om pengar, då det kostar att semestra och resa.

Några socialt missanpassad eller fattiglappar känner inte jag iallafall, känner du några?

Det är allmänt känt att det är så. Nej jag umgås inte med såna.
Citera
2022-05-23, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Det är väldigt ofta saker som är "allmänt kända" inte stämmer.
Citera
2022-05-23, 18:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad försöker du säga här? Vill du ge dumpen skulden för detta?
Dumpen?
Jag menar att kvinnor från Asien inte alltid har det så lätt att leva i en miljö med till exempel en sån här Gädda.
Citera
2022-05-23, 18:21
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Men jag har umgåtts med "sådana" i 24 år så jag har lite mer på fötterna.

Visst ibland träffar man på någon kuf men de är mest blyga och knappast några pedofiler.
Citera
2022-05-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan vara socialt missanpassad även om man har gott om pengar och kan resa.

Återigen, den senaste gäddans fru är högutbildad medelklass från Japan(kolla hennes Linkedin). Inte jämförbart med gatuflickor från fattiga länder. Hon hör knappast till den kategorin kvinnor som nu diskuterats. Att hon råkat gifta sig med ett äckel är nog mest en slump.
Citera
2022-05-23, 18:48
Medlem
Citat:
Tänkte slänga in en liten syrlig kommentar om ditt passande användarnamn, men jag avstår du du var så artig.

En liten komplettering till det är att det är viktigt att veta att "kan" enbart betyder att fängelse finns i straffskalan. Man behöver inte fundera på om det är tillräckligt allvarligt för att ge fängelse i den specifika situation man befinner sig i. Exempelvis skulle det aldrig någonsin förekomma att någon skulle få fängelse för att ha plankat i kollektivtrafiken, men fängelse finns i straffskalan, så därför kan kontrollanterna envarsgripa.

Det kan också vara bra att veta att det är väldigt få brott som inte har fängelse i straffskalan alls.

Med anledning av det givna exemplet kan man se att det finns en viss problematik med att själv ingripa mot någon som skickat en "pickdick" vilket väl var den ursprungliga frågan.

Brott i realtid, där man kan se att brottet begåtts som exempelvis en plankning, ett inbrott, en misshandel osv. Tror inte att det så ofta förekommer att man står bredvid någon som skickar en kukbild och ser handlingen fullbordas i realtid.

En kukbild som skickats kan teoretiskt blivit skickad av någon annan (även om chansen är liten) och det är ju just därför brottet bör utredas. Har någon annan haft tillgång till telefonen, chattsidan t ex.

Sen var det det där med nödvärn. Brottet bör ju vara synnerligen oomtvistat (realtid) för att man ska ta risken att bli utsatt för någon annans nödvärn.
Dels kan det ju sluta fysiskt illa men även uppstå sidoutredningar som växer sig större än det ursprungligt begångna brottet och med dess ev konsekvenser.
Citera
2022-05-23, 18:51
Medlem
Citat:
Tänkte slänga in en liten syrlig kommentar om ditt passande användarnamn, men jag avstår du du var så artig.

En liten komplettering till det är att det är viktigt att veta att "kan" enbart betyder att fängelse finns i straffskalan. Man behöver inte fundera på om det är tillräckligt allvarligt för att ge fängelse i den specifika situation man befinner sig i. Exempelvis skulle det aldrig någonsin förekomma att någon skulle få fängelse för att ha plankat i kollektivtrafiken, men fängelse finns i straffskalan, så därför kan kontrollanterna envarsgripa.

Det kan också vara bra att veta att det är väldigt få brott som inte har fängelse i straffskalan alls.
Man lär sig något nytt varje dag. Jag må vara både uppkäftig och arrogant, men har jag fel så står jag lika rakryggad och ber om ursäkt.
Tankarna går direkt till tex fortkörning... kanske leta lite bland eventuella exempel på när/om det tillämpats där?
Citera
2022-05-23, 19:42
Medlem
Nylongäddans fru kommer väl från en kultur där dyrkan av fantasifigurer i märkliga babykläder känns som mer normalt? Märkliga saker sker i den kulturen.

Kan han fått influenser som spårat ur från den kulturen?

Långsökt kanske. Men den här gäddan är riktigt vidrig. Polisen har tydligen hittat väskan.
Citera
2022-05-23, 19:46
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Kan nån vänlig själ messa info om glasgäddan och nylongäddan?
Citera
2022-05-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nylongäddans fru kommer väl från en kultur där dyrkan av fantasifigurer i märkliga babykläder känns som mer normalt? Märkliga saker sker i den kulturen.

Kan han fått influenser som spårat ur från den kulturen?

Långsökt kanske. Men den här gäddan är riktigt vidrig. Polisen har tydligen hittat väskan.

Istället för långsökt så är väl just det den absolut mest tänkbara förklaringen. I Japan finns kläder för alla människor o djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in