Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
När jag köper aktier gör jag det med förväntningen att sälja den dyrare senare. Ditt resonemang haltar. Med ditt resonemang kan man endast investera i företag, räntepapper eller råvaror.
Alla bears som spår bitcoins undergång brukar dyka upp när kursen är låg och försvinna när den är hög. Du är en av dessa. Börjar bli lite tjatigt.
Kan du förklara mer hur bitcoin är en trisslott? Får någon random person direkt en stor utdelning medan 99% förlorar? Jämför realised price med nuvarande kurs så ser du att de flesta ligger plus på bitcoin.
Det haltar inte alls, ja du kan sälja på högre kurser och göra vinst. Hittar du ett bolag som du tror kommer göra bra med vinster i sina framtida rapporter så är det inte dumt alls. Du kan också behålla bolaget och ta del av utdelningarna/återköpen.
Bitcoin skapar inget värde av något slag, när du köper bitcoin och sen säljer har bara pengar växlat händer. Du spekulerar i princip på att det finns en idiot till efter dig villig att betala för en oanvändbar datakod. Och nej, jag har varit här i både bull och bear market.. Är roligare att reta er nu då korthuset kommer falla.. Nya tider med högre ränta.