Om du ringer på någon som är tidigare kände hos polisen så bryr dom sig sällan.
Ringer du om någon okänd så dom får chans att åka ut och sätta dit någon skötsam och ostraffad så blir dom ordentligt sugna. I Sverige är det positivt att sätta dit folk och stämpla folk som kriminella knarkare och med lite tur kanske dom blir av med jobb och körkort också.
Känner flera som börjar sin karriär den vägen, från att vara knegare till att bli dömd som kriminell för att dom rökt på till helgen. Sen blir det att gå på bidrag, vissa börjar sälja droger då också, bidrag + försäjning så har dom mer pengar i kassan än när dom jobba.
Polisen och politiker ser det som en vinst för det hjälper att stötta upp statistiken, men för alla drabbade och för samhället blir det total förlust.
Det fungerar lika när dom stöter på knark av en slump, är det mindre mängd hos en pundare så skiter dom ofta i det för att slippa pappersarbetet.
Men om det ligger en gås eller en kokainsmulor hemma hos någon skötsam som blivit utsatt för brott så söker man igenom hela bostaden för att försöka hitta så mycket som möjligt. Sett FUPs där man stått och samlat in mikroskopiska rester efter linor för att försöka få ihop tillräckligt för att döma någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
RingInteSnuten
Nu bor jag inte i Sverige men i ett lika skitnödigt grannland. Skillnaden är dock att här är medicinskt cannabis lagligt och jag har det på recept.
Älskar när grannen ringer snuten för jag puffar på balkongen, eller ifall polisen försöker störa mig när jag sitter utomhus och röker.
Det är bara visa dokumenten jag har sen är snuten super nyfiken istället

Det är lagligt och finns på apoteket om man har recept i Sverige också, men det är bara ett fåtal läkare som skriver ut det och man måste väl ansöka hos läkemedelsverket.
https://www.lakemedelsvarlden.se/lic...kar-i-sverige/