Citat:
Ursprungligen postat av
nyblivetsocfall
Jag såg en Twittertråd för någon dag sen där en person berättade om hur hans väns liv raserades för att grannarna hade ringt polisen eftersom det luktat cannabis från hans lägenhet och polisen slog in dörren och grep honom
Det var sedan en del människor som hade liknande historier
men händer detta verkligen? För mig låter det helt befängt att polisen ens tar ett sådant "Hallå, min granne röker cannabis, det luktar från hans lägenhet"-samtal på allvar, än mindre att de slår in dörren.
vad har ni för erfarenhet av detta?
Beror på vart.
Sömnig stad i Norrland där snuten mest rullar tummarna och hela stadens befolkning är sossar/vänsternollor.
Absolut.
Valfri hyresrätt i "blatte...utsatt område".
Nja.
Dyra bostadsrätter, nja.
Men den ledande faktorn är om snuten jagar statistik, det är svenska 15åringar som röker på(snuten älskar att få in samtal om unga svenskar, då de får spänna musklerna, låtsas vara värda sina löner samt enkel statistik på "utfört polisarbete". En annan faktor är hur mkt som händer i området samt etnicitet på förövare. Oftast kommer blattingar undan lindrigare dels pga. blattar är koko oavsett ålder, dels för att svenska ungdomar är mesiga deluxe och pissar på sig om snuten kommer.
Allt som allt, är du yngre och svensk, bor i hyresrätt i lugnt område i stad med mindre kriminalitet så händer det helt klart.