• 1
  • 2
2022-05-23, 05:06
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Jag såg en Twittertråd för någon dag sen där en person berättade om hur hans väns liv raserades för att grannarna hade ringt polisen eftersom det luktat cannabis från hans lägenhet och polisen slog in dörren och grep honom

Det var sedan en del människor som hade liknande historier

men händer detta verkligen? För mig låter det helt befängt att polisen ens tar ett sådant "Hallå, min granne röker cannabis, det luktar från hans lägenhet"-samtal på allvar, än mindre att de slår in dörren.

vad har ni för erfarenhet av detta?
Citera
2022-05-23, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Jag såg en Twittertråd för någon dag sen där en person berättade om hur hans väns liv raserades för att grannarna hade ringt polisen eftersom det luktat cannabis från hans lägenhet och polisen slog in dörren och grep honom

men händer detta verkligen? För mig låter det helt befängt att polisen ens tar ett sådant "Hallå, min granne röker cannabis, det luktar från hans lägenhet"-samtal på allvar, än mindre att de slår in dörren.

Beror på vart.

Sömnig stad i Norrland där snuten mest rullar tummarna och hela stadens befolkning är sossar/vänsternollor.

Absolut.

Valfri hyresrätt i "blatte...utsatt område".

Nja.

Dyra bostadsrätter, nja.

Men den ledande faktorn är om snuten jagar statistik, det är svenska 15åringar som röker på(snuten älskar att få in samtal om unga svenskar, då de får spänna musklerna, låtsas vara värda sina löner samt enkel statistik på "utfört polisarbete". En annan faktor är hur mkt som händer i området samt etnicitet på förövare. Oftast kommer blattingar undan lindrigare dels pga. blattar är koko oavsett ålder, dels för att svenska ungdomar är mesiga deluxe och pissar på sig om snuten kommer.

Allt som allt, är du yngre och svensk, bor i hyresrätt i lugnt område i stad med mindre kriminalitet så händer det helt klart.
Citera
2022-05-23, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall

Detta förekommer och har skett, och enligt mig är det otroligt hur orädda och slappa weed-rökare kan vara, uppsynen hos en en haschtomte och lukten gör att det lyser igenom kristallklart vad vederbörande pysslar med, med dom rödsprängda haschögonen verkar det komma en enorm lathet som gör att man gång på gång röker i sitt direkta närområde, till och med sin egna balkong, gärna likadant klädd och oförsiktigt flummandes så kommer snart haschtomtens uppsyna lysa som en nödraket.

I storstäder där länsman har annat och göra kommer dom såklart inte åka ut och leta efter weedlukt i flerbostadshusområden, å andra sidan ska man aldrig säga aldrig, snuthororna klarar inte av sitt jobb och blir som bekant utmanövrerade av 14 år gamla kaosblattar på E-scooter, så att gripa dödsknarkare är ett att få sett att ligga över 1% i uppklarning av brott
Citera
2022-05-23, 06:45
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Bråtts-statistiken, måste ha sitt för kunna förevisas i SVT:s Aktuellt och Rapport och motivera ännu mer utökade anslag och ännu lägre antagningskrav.

När annat inte kan klaras upp, så är nedslag på hemmapuffare Prio Numero Uno.

Att kavata civilare ifrån VD1 b-ordrar oss visa leg på Karlaplan när vi bara doftar bättre herrparfym och är risslade i svid, paletå och fedora, det säger allt.

Det är brått nu, med statistiken.
Citera
2022-05-23, 06:46
Medlem
borrizs avatar
En pinne är alltid en pinne, särskilt om man känner lukten i trappan.
Citera
2022-05-23, 06:50
Medlem
Kajahs avatar
Som ett skott. Här finns det oändliga resurser hos polisen. En snabb och smidig pinne i statistiken.
Citera
2022-05-23, 07:10
Medlem
StonedMonkeys avatar
Har ingen egen erfarenhet men har läst många förundersökningsprotokoll som börjar med "patrullen åkte ut då en granne rappoterat att det luktar cannabis från lägenheten", så om dom inte använder det som ursäkt är svaret ja.
Citera
2022-05-23, 07:28
Moderator
evilhoneys avatar
En lördagskväll när de har fullt upp med annat, knappast.
En lugn tisdag när de inte har något att göra, inte omöjligt.

Det kan också bero på vem grannen ringer om. Är det en(av polisen) känd person som de vill ha fast för något annat så kommer de skita i anmälan, såvida de inte väntar på en orsak att komma in i lägenheten.
Citera
2022-05-23, 08:15
Medlem
Lingon_s avatar
På plats snabbare än om du skulle rapportera in aktiv skottlossning med automateld.
Citera
2022-05-23, 09:08
Medlem
HBStoffels avatar
Det är som sagt lättapinnar.

42000st UP bara 2021.

92% av alla narkotikabrott är ringa.
Citera
2022-05-23, 09:14
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Själv ringt ett flertal gånger i Malmö när personen inte gått att resonera med. Polisen blir skitglad i min erfarenhet och kom väldigt fort. Lågt hängande frukt.
Citera
2022-05-23, 11:20
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Skulle man kunna rada upp alla dessa grannar för en ordnad arkebusering? Jag anser inte att de förtjänar att leva.
Det är bättre att rada upp de haschrökande arbvetsskygga individerna som begår småbrott och lever på soc.
--------------------
Jag har anmält en person som bor i min sons hus.
Sett individen ett flertal gånger. En dagdrivare som lever på soc, röker på och odlar hemma.
Polisen tackade och var där inom en vecka enligt min son.
Så det lönar sig att anmäla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in