2022-05-23, 20:31
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spektakletsplats
Det här kan vara det absolut dummaste jag läst. Kvinnor investerar ju för fan bättre och har mer hållbar avkastning(https://sebgroup.com/sv/press/nyhete...eringar-an-man)

Du skulle inte låtit hona pressa dig. Kvinnor har inga begrepp om ekonomi eller storheter.
Citera
2022-05-23, 21:02
Avstängd
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ja det kan mycket väl vara så. Det var trevligt med nollränta så länge det varade. Det är sant att inflationen slår hårdare just nu men frågan är hur högt Riksbanken kan gå för att få ner inflationen igen. Får vi styrränta på 4-5% kommer det bli väldigt tung för många bostadsägare.

Din tidigare blekfeta mesiga curlingfarsa Stefan gillar inte dig längre din dekadenta överbelånade dubbeltorsk. Han har lämnat dig och blivit en sträng och hård militärgeneral, nu är du orolig. "give me ten, your worthless maggot or you´re out!". Nu ska agnarna skiljas från vetet.
Citera
2022-05-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
samtidigt har unga inte sett något annat än uppgång. mina vänner på universitetet har pungat ut 1.5 mille frö 27 kvadrat ett par stycken. jag var inne på samma bana men insåg att efter att priserna gått upp med 42% senaste 3 åren i den här staden varav en stor del efter pandemin, har jag avvaktat lite. det känns skönt för min del, blir att avvakta ett tag till

för samma peng kan jag köpa en billigare villa där jag kommer från. förstår verkligen inte hur folk kan gå med på sånna priser när man får så lite för pengarna. helt absurt tycker jag

För att även med 3% ränta kostar det bara 2100/mån att låna 1,2 miljoner. (Med ränteavdrag)
Lägg till avgift på 2000kr så har du boende för 4100kr.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte räntar kommer bestå på någon högre nivå, ekonomin kommer bromsa in rejält.
Citera
2022-05-23, 21:11
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Din tidigare blekfeta mesiga curlingfarsa Stefan gillar inte dig längre din dekadenta överbelånade dubbeltorsk. Han har lämnat dig och blivit en sträng och hård militärgeneral, nu är du orolig. "give me ten, your worthless maggot or you´re out!". Nu ska agnarna skiljas från vetet.

Har Stefan blivit en hård general?
Med den begåvningsnivå han besitter är det tveksamt om han ens skulle bli uttagen till grundutbildningen.

Jag klarar mig gott utan Stefan och kan fortsätta älska med villiga thaikvinnor i min överbelånade bostadsrätt.
Citera
2022-05-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
För att även med 3% ränta kostar det bara 2100/mån att låna 1,2 miljoner. (Med ränteavdrag)
Lägg till avgift på 2000kr så har du boende för 4100kr.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte räntar kommer bestå på någon högre nivå, ekonomin kommer bromsa in rejält.

Det enda logiska är väl att räntorna hamnar på normal nivå när arbetslösheten ökat upp en hel del. Något annat bör inte bromsa upp inflationen?
Citera
2022-05-23, 22:18
Medlem
Kan rapportera om visningar med få besökare och budgivningar som inte kommer igång. Detta i en populär närförort till Stockholm. Tror det kommer att accelerera nedåt nu..
Citera
2022-05-24, 05:57
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Kan rapportera om visningar med få besökare och budgivningar som inte kommer igång. Detta i en populär närförort till Stockholm. Tror det kommer att accelerera nedåt nu..
Kan bara instämma. Var i kontakt med en mäklare som sade att det blivit ungefär 60% färre spekulanter senaste 6 veckorna vilket gör att bud är svårt att få till och i synnerhet en budgivning. Än så länge går dock de flesta för utgångspriset men om det fortsätter i denna takt kommer det börja bli än mer vanligt med underbud eller att utgångspriserna sänks.
Det kan även ses på Hemnet att fler objekt kommer upp än vad det försvinner, det tyder onekligen på att vissa börjat vilja bli av med sina boenden.
Citera
2022-05-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Massarbetslöshet? Brukar ju bara bli 12% arbetslöshet som det var på 90-tals krisen, den absoluta majoriteten av människor har kvar sina jobb, speciellt i offentlig sektor hehe. Redo med över 1 miljon likvid gå in, jag kommer gynnas av högre räntor och fallande priser. Alla andra ska betala sina räntor och amortera som har köpt dyrt!

Nyheter som de här är ju rena mumma. Stefan Ingves bryr sig bara om 2% målet, därför han sänkte till minusränta, nu kommer han dra upp till 4% styrränta för få ner inflationen till 2% om det är vad som krävs. Bostadspriserna/bubbla som brister skiter han i, likaså är Thedén en hårding med lite testo i lekamen.
https://www.expressen.se/dinapengar/...ga-i-flera-ar/

Bostadspriserna går ner för att pöbeln inte har råd att köpa (och låna). Du är pöbeln, herr offentlig sektor. Hade du haft 3-4 miljoner hade det varit en annan historia. En miljon kommer du inte långt med. Det finns ingen räkmacka till medelklassen, det är hårt jobb i ett riktigt jobb som gäller. Inte som parasit i offentlig sektor.
Citera
2022-05-24, 07:31
Medlem
Ohoj 10 åringen på SBAB är nu över 4%
Det var många härinne som sa att det var helt omöjligt bara för några månader sedan..
Citera
2022-05-24, 07:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Galet!!!
PPI-Producent prisindex har ökat med hela 33,5% sedan april förra året. Sjukaste jag sett.
Detta är Weimarrepublik siffror.
Detta kommet garanterat påverka svensk arbetsmarknad då Tyskland är en Sveriges viktigaste exportmarknader.
Räkna med rejält ökad arbetslöshet i Sverige inom 6-8 månader som.kommer påverka svenska bostadspriser rejält.

Kan förtydliga att jag syftar på Tysklands PPI-Producent prisindex: https://www.destatis.de/EN/Press/202...210_61241.html
Citera
2022-05-24, 07:40
Medlem
Oj radhus i Stockholmsförort som gick för 7,5 i mars säljs nu för 5.. fuck det här är värre än jag trodde
Citera
2022-05-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Oj radhus i Stockholmsförort som gick för 7,5 i mars säljs nu för 5.. fuck det här är värre än jag trodde

Skicka länken till radhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in