2022-05-09, 02:29
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Ny uppdate .gallan borta lever värden som inte sjunker .
Läkarna börjar skruva på sig dom verkar inte riktigt veta varför .får dåligt med information

Har några egna hypoteser men dom är lång sökta . Försökt röra på mig mer och mer men hela kroppen är svag och trött . Jag har ett syntom till med som kommit nyligen men vet inte hur jag ska lägga fram det utan bli idiot förklarad. Får som störst i skallen när jag flyttar fokus eller fokuserar .jätte svårt beskriva .men el pulser eller ja nått sådant

Tar du fortfarande höga doser av Alvedon och ibuprofen? Dom kan ju påverka levern. El-pulserna du beskriver kan ha flera olika orsaker, exvis ångest eller något neurologiskt. Har de remitterat dig till en neurolog?
Citera
2022-05-09, 07:18
Medlem
Tar inget smärtstillande och inte pratar om pulserna i skallen . Känns lite sunt först ta bort gallan och sedan få konstiga lever värden och nu dom där pulserna
Citera
2022-05-09, 11:10
Medlem
Ångest, panikångest. Överanalysera inte
Citera
2022-05-09, 12:19
Medlem
Det var ju inte ångest. Det visade ju som sakt vara en gallblåsan som var infekterad och gallsten .och nu krångel efteråt med höga lever värden
Citera
2022-05-17, 17:29
Medlem
Uppdate igen nya lever prover

Vissa går ner andra upp .yrseln har fått ny karaktär och är svårt . Trött som bara den och inte hungrig

Läkaren vet inte varför värdena inte går ner. Känner mig svårt sjuk och trött
Citera
2022-05-17, 21:42
Medlem
Hoppas det blir bättre, måste säga intressanta symtom.

Vad fick dem att misstänka gallsten?
Citera
2022-05-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Hoppas det blir bättre, måste säga intressanta symtom.

Vad fick dem att misstänka gallsten?

Inget dom kollade inte det. Fram tills ambulans hämtade mig 11 april .knall gul och dö sjuk då tog akuten hand om mig dagen innan hade jouren skickat hem mig med smärtstillande 😭 . Med facit i hand skulle ett ultra ljud hittat stenarna direkt .
Inte frisk än fortfarande svårt yrsel döds trött och illamående . Det är nått mera som inte är rätt i kroppen men det verkar vara svårt hitta .
Citera
2022-05-18, 22:33
Bannlyst
Citat:
Inget dom kollade inte det. Fram tills ambulans hämtade mig 11 april .knall gul och dö sjuk då tog akuten hand om mig dagen innan hade jouren skickat hem mig med smärtstillande 😭 . Med facit i hand skulle ett ultra ljud hittat stenarna direkt .
Inte frisk än fortfarande svårt yrsel döds trött och illamående . Det är nått mera som inte är rätt i kroppen men det verkar vara svårt hitta .

När du var på akuten första gången och tog blodprov såg dom inte att det var något fel på din lever på ? Eller dom kanske inte tog såna blodprover?
Citera
2022-05-20, 15:13
Medlem
Jag var på akuten första gången när min doktor.se ringde åt mig .dom tog lever status direkt och såg direkt att det var åt helvete.
Den vårdcentral jag besökt ivrigt sedan tråd start tog enbart bilrubin i agusti . Så Jo akuten tog väl hand om mig

Edit .löst fel såg jag .gallsten misstänktes direkt av ambulans personalen jag var knall gul. Med facit i hand om du inte får vård och blir misstrodd av din vårdcentral åk till akuten i stället
Citera
2022-05-22, 22:21
Medlem
Uppdate igen . Börjar bli trött och svag igen jag kan inte helt beskriva hur det känns . Men det känns lite som livet sakta rinner ur mig . Jag försöker komma på hur jag ska förklara känslan i skallen . Men det känns lite som jag är alkohol påverkad och inte riktigt kan bry mig längre. Samtidigt lite som jag är hög och åker hit och dit . Det är då jävla dumt sägs men det verkar som min hjärna accepterar att döden närmar sig .
Läkarna vet bara att jag har förhöja lever värden och finner inga andra fel .

Jag tror jag accepterar läget och låter det vara. Läkarna har försökt men hittar inget fel . Jag är dock övertygad om att döden närmar sig . Hela kroppen skriker att nått är fel och under hela mitt liv har jag alltid varit frisk. Jag har aldrig heller överdrivit eller gjort mig till. Jag vet inte vad det är med mig eller läkarna. Men senast veckan har jag knappt kunnat vara vaken knappt kunnat äta och är super snurrig i skallen. Så kommer det inga mera uppdated tackar jag de är all hjälp i alla fall . Hoppas dom i alla fall vet vad det var med mig om jag dör
Citera
2022-05-23, 04:14
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Yrsel är kvar . Tror alla värden såg bra ut . Bajsar typ svart nu dock .vet inte om det beror på nått eller blåbärs soppa jag ätit mycket av
Med de besök du gjort borde de redan kontrollerat järnvärden och sett om de är off.
Men mycket av de du beskriver påminner mig om en tid då mina sakta krupit ned pga. blodläckage i tarmen, och det du beskriver låter som rätt kraftig blödning i tarmen (svart avföring) vilken "hejas på" med acetylsalicylsyra läkemedel, klipper in under något jag postade i en annan tråd.
---

Hade för några år sedan liknande, visade till slut att mitt järnvärde krupit ned från normala 130-140 till strax under 100, orkade inte något (yrsel ibland) andfådd/hjärtklappning för minsta lilla (normalbyggd).

Läkaren sa att hade det gått ned fort skulle man gett blod, men kroppen ställde in sig övertid till uselt hb.

Lång historia kort, om du har lågt järn och be dem också kolla lagrat järn som är reserven som också åker ned.
I mitt fall polyp som läckte så sakta i tarmen, enkel fix.

Fick infusion ferinject via drop (25-30 min/gång) vid 4 tillfällen hos distriktsköterska som plockade upp det till normalt på 4 veckor, orken åter i mitt fall.

Järntabletter 100mg är numera receptfria, men tar väldigt lång tid (månader) för att lyfta järnvärdet (hb) och som dessutom är tuffa för magen, och som man ska man tydligen inte få så lågt om det inte läcker blod.
Senast redigerad av arne99 2022-05-23 kl. 04:17.
Citera
2022-08-07, 17:23
Medlem
Läste att ibland är gluten(eller liknande)-intolerans svår att upptäcka och denna låggradiga och långvariga inflammation i kroppen kan skada andra organ, ofta ryker gallan först. Tittar jag på min bekantskapskrets stämmer detta väl. De som är glutenintoleranta har alla tagit bort problematisk galla.

Du kanske ska köra en elimineringsdiet? Det är tråkigt men kan samtidigt inte skada och bara leda till mer självinsikt.

För övrigt låter din nuvarande situation inte så olika min för några år sedan. Jag är man 45+, utmattning i bagaget. Jag fick mer eller mindre konstant huvudvärk. Det var en blandning av spänningshuvudvärk och migrän om vartannat. Detta höll i sig i flera år. Jag åt citodon och ipren i maxdos nästan varje dag. Sakta blev jag mer och mer utmattad. B12-brist upptäcktes, det hjälpte en det men utmattningen blev allt mer påtaglig. Jag orkade precis göra mitt jobb, deltid, och vara hemma och flämta av smärtor och utmattning.

Det visade sig vara svår testosteronbrist. När den behandlingen väl börjat ge effekt fick jag långt mer energi. Testosteron testar man lätt med ett blodprov, före kl 10 och på fastande mage.

Utmattningen jag hade för 15 år sedan känner jag av rätt ofta, stress är inget för mig och det senaste året har varit jättestressigt vilket lett till högt blodtryck och knas puls och sviktande energi.
Senast redigerad av blublang 2022-08-07 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in