2022-05-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStone
Har inte använt kortet på sisådär en månad.

Får då ett mail från Revolut där de frågar varför?

Detta ska dessa satfittor på Revolut fullständigt skita i!

Märkligt. Använder mitt främst utomlands så mellan mars 2020 och augusti 2021 använde jag det inte alls. Men kan inte minnas att de skickade nåt sånt.
Citera
2022-06-02, 18:51
Medlem
cerns avatar
Nu tjatar Revolut om att jag måste uppdatera mina iD-Handlingar som har "löpt ut"

Vad fan handlar detta om? Det här känns bara som ett sätt för dom att kunna inhämta uppgifter så det kan meddela skatteverket

Jävla trött jag börjar bli på dom nu.. Innan så var jag tvungen att byta kort av någon anledning.

Vilka länder kan man vara bosatt i där man inte är tvingad till att uppge vad jag betalar i skatt till Revolut?
Citera
2022-06-03, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStone
Har inte använt kortet på sisådär en månad.

Får då ett mail från Revolut där de frågar varför?

Detta ska dessa satfittor på Revolut fullständigt skita i!
Det fick jag också under pandemin. Nu har jag använt det igen några gånger men det var 1,5 månad sedan sist. De kanske inte fattar det där med att ladda på vid behov och använda utomlands främst. Jag tror aldrig jag svarade på det där eftersom jag liksom inte höll med om att jag ”slutat” använda det. Det låg i plånboken och fanns nog en del pengar på det, jag befann mig bara helt enkelt inte utomlands.
Citera
2022-06-08, 17:26
Medlem
Jag försöker göra en överföring från revolut till mitt swedbank nu flertalet gånger men misslyckas.
Jag gjorde en banköverföring från mitt vanliga konto till revolut i euro och det kom fram, men oavsett om jag försöker med euro eller SEK när jag ska flytta från revolut till swedbank funkar det ej.

Är det någon här som har erfarenhet varför det nekas hela tiden?
Ska jag bara skriva in kontonummer eller både konto och clearing?
Skriver jag in båda får jag en lucka över med utrymme att skriva in en siffra till, behöver den fyllas på något sätt?

Deras kundtjänst är ju inget att hänga i granen och jag kan inte bara klicka på en knapp för att skapa en "tillbaka"- överföring till kontot jag har lyckats sätta in pengar ifrån.....
Citera
2022-06-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillhorla
Skriver jag in båda får jag en lucka över med utrymme att skriva in en siffra till, behöver den fyllas på något sätt?

Du ska använda ditt IBAN kontonummer, inget annat.
Citera
2022-06-08, 20:01
Medlem
Citat:
Jag försöker göra en överföring från revolut till mitt swedbank nu flertalet gånger men misslyckas.
Jag gjorde en banköverföring från mitt vanliga konto till revolut i euro och det kom fram, men oavsett om jag försöker med euro eller SEK när jag ska flytta från revolut till swedbank funkar det ej.

Är det någon här som har erfarenhet varför det nekas hela tiden?

Deras kundtjänst är ju inget att hänga i granen och jag kan inte bara klicka på en knapp för att skapa en "tillbaka"- överföring till kontot jag har lyckats sätta in pengar ifrån.....

Jag kom ihåg att på swedbank skulle man skippa en siffra i clearing nr. De först fyra av fem. Använd denna guiden så att det haranterat blir rätt. https://www.swedbank.se/privat/betal...n-och-bic.html
Citera
2022-06-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Du ska använda ditt IBAN kontonummer, inget annat.

Måste skriva in kontonummer, annars kan jag inte komma vidare…
Citera
2022-06-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag kom ihåg att på swedbank skulle man skippa en siffra i clearing nr. De först fyra av fem. Använd denna guiden så att det haranterat blir rätt. https://www.swedbank.se/privat/betal...n-och-bic.html
Har testat nästan alla möjliga kombinationer och uppbyggnader, men inte den ännu. Testar.
De jag har att säg positivt om revolut dock är att när det väl blir nekat så är ju pengarna tillbaka på kontot väldigt snabbt i alla fall.
Citera
2022-06-09, 07:07
Medlem
Försöker växla SEK till Danska DKK i appen men ser bara Sek till Euro, kan inte välja DKK men har lagt till dkk under konton. Varför syns bara euro kontot men inte dkk?
Citera
2022-06-28, 15:21
Medlem
Skulle någon kunna förklara hur det fungerar med överföring till mitt SEB konto från Revolut och kan man sätta in typ 30000 i månaden och ha det som lönekonto och om det går att betala sina räkningar?
Citera
2022-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
Måste skriva in kontonummer, annars kan jag inte komma vidare…

Det kanske har löst sig redan? Annars, googla ´ Iban swedbank´. Där finns en ruta med instruktion hur du formaterar ditt kontonummer till Iban-format.
Citera
2022-07-02, 21:22
Medlem
Om man använder tex Skandias kreditkort och toppar upp kontot via Apple pay, kommer det räknas som ett vanligt köp eller räknas det som ett kontantuttag som det blir ränta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in