2022-07-21, 14:03
Medlem
Jag använder PayPal då och då. Så om jag förstått rätt så kan jag ladda på mitt revolut-digitala-kort i den valutan som något kostar, t.ex. polsk zloty och sen betala på PayPal med zloty och så kan jag spara pengar eftersom det blir inte en kostnad för att jag går från SEK till zloty hos Paypal?

Hur testar man ens att revolut digatala gratiskort verkligen gör att man sparar pengar?

Edit:
Växlingskurs hos PayPal:
Citat:
PayPal's conversion rate: 1 SEK = 0,43124 PLN
Växlingskurs hos Revolut:
Citat:
Our current rate kr 1 = zł 0.4557

Verkar vara bättre växlingskurs hos revolut. Kommer pröva att använda revolut nästa gång det blir ett Paypal köp.

Edit 2: Så om jag skickar in 100 kr på mitt revolut kort. Kan jag växla det till zloty sen och ha liksom 45,57 zloty på kortet då? För det funkar ju inte annars att spara på växlingskursen?

P.s. Aldrig haft ett kort som jag själv kan välja valutan på innehavet. I Sverige är det ju alltid kronor man har på sitt kort.
Senast redigerad av Shadowk102 2022-07-21 kl. 14:36. Anledning: Lärt mig mer.
Citera
2022-07-22, 11:33
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Edit 2: Så om jag skickar in 100 kr på mitt revolut kort. Kan jag växla det till zloty sen och ha liksom 45,57 zloty på kortet då? För det funkar ju inte annars att spara på växlingskursen?

P.s. Aldrig haft ett kort som jag själv kan välja valutan på innehavet. I Sverige är det ju alltid kronor man har på sitt kort.
Precis men växla under vardag på dagtid för annars kan det bli sämre kurs eller avgift.
Citera
2022-07-22, 11:36
Medlem
Varför ska man ha revolut? Har svenska banker, myndigheter eller skatteverket insyn i revolut eller vad man gör med det?

Vilka är fördelarna egentligen?
Citera
2022-07-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Precis men växla under vardag på dagtid för annars kan det bli sämre kurs eller avgift.
Okej, tack för tipset.
Citera
2022-08-08, 12:08
Medlem
Jag vill bara informera om att jag fått 800 kr till ett svenskt nordea-konto från Revolut bara genom att bjuda in en "vän" så att denne registrerade sig. Stod i ett e-mail från Revolut att jag har typ över 2 veckor för att värva t.om. 5 vänner samt så stod erbjudandet i e-mailet. Så de verkar seriösa och har hållit vad de lovat.
Citera
2022-08-23, 05:05
Medlem
Det här säkert bekräftats tidigare men testade just själv att försöka få poäng för SAS Mastercard genom att sätta in pengar på Revolut. Något annat kreditkort som fungerar att samla poäng med?
Citera
2022-08-29, 20:17
Medlem
g-in-a-gis avatar
Tetade precis att ta ut 150 euro ur bankomat utomlands med 3 olika kort, PFC, Rocker och Revolut. Har alltid varit ett fan av Revolut så blev väldigt förvånad när Revolut visade sig vara nästan 100 kr dyrare än övriga. Jag hade redan växlat till Euro i appen.
Har Revolut tappat det? Kändes som det var överlägset för några år sedan när jag använde det senast.
Citera
2022-08-29, 22:18
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Tetade precis att ta ut 150 euro ur bankomat utomlands med 3 olika kort, PFC, Rocker och Revolut. Har alltid varit ett fan av Revolut så blev väldigt förvånad när Revolut visade sig vara nästan 100 kr dyrare än övriga. Jag hade redan växlat till Euro i appen.
Har Revolut tappat det? Kändes som det var överlägset för några år sedan när jag använde det senast.
Minns du om det var på en helg som uttaget gjordes? På helgen och kanske efter arbetstid så har revolut avgift samt är en del uttagsautomater som inte tillhör någon bank belagda med avgift t.ex euronet och money get kan ha upp till 5 euro /uttag oavsett kort.
Citera
2022-08-30, 06:53
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Minns du om det var på en helg som uttaget gjordes? På helgen och kanske efter arbetstid så har revolut avgift samt är en del uttagsautomater som inte tillhör någon bank belagda med avgift t.ex euronet och money get kan ha upp till 5 euro /uttag oavsett kort.
Det var vardag och efter arbetstid, jag tog ut samtidigt med alla 3 korten.
Citera
2022-08-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi

Något stämmer inte här…
Växlingsavgiften för Euro med Revolut är 1% på helgen. 100 kr av 150 Euro är cirka 6%…

Var det samma automat? Vad står det på kvittona? Valde du lokal valuta vid uttagen? Växlade du till Euro i Revolut precis innan uttaget?
Citera
2022-08-30, 08:32
Medlem
Citat:

Han hade ju redan växlat.
Citera
2022-08-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Något stämmer inte här…
Växlingsavgiften för Euro med Revolut är 1% på helgen. 100 kr av 150 Euro är cirka 6%…

Var det samma automat? Vad står det på kvittona? Valde du lokal valuta vid uttagen? Växlade du till Euro i Revolut precis innan uttaget?

Och hade Ts redan gjort uttag innan och nått gränsen på 2000kr/mån så de lade på 2% i avgift? Men fortfarande inga 100kr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in