2022-05-18, 04:49
Medlem
Jag får summor på paypal ibland, kan man koppla Revolut till paypal så man kan shoppa online? Vill inte koppla mitt vanliga bankkonto. Krävs tydligen betalkort för att kunna shoppa på vissa ställen med paypal därför jag undrar.
Citera
2022-05-18, 04:57
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har bara positiva erfarenheter av Revolut. Det är bättre än min svenska bank.
Citera
2022-05-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
En sak med revolut som är bra: man kan skapa virtuella engångskort att handla med på nätet. Då slipper man vara rädd att handlarens kortregister läcker ut.

Kan man föra över pengar till ett virtuellt engångskort ifrån paypal och sedan använda kortet till att shoppa med?

Har massa pengar på ett paypal konto och vill inte blanda in min svenska bank i det hela. Vissa siter tar inte emot ifrån paypal konton utan konto låst till sig.
Citera
2022-05-18, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
'Vanliga' banker blir ju nyfiken om man frekvent får ett belopp överfört till sig från en annan privatperson.

Någon som vet ifall Revolut också kommer med jobbiga frågor om en privatperson skickar över ca 8 000 kr/mån (månad efter månad) till en annan privatperson?

Kan inte riktigt svara på din fråga men vad jag hört tillåter de överföringar på flera miljoner i månaden så de reagerar nog inte på några tusen.
Citera
2022-05-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesDickenssen
Kan man föra över pengar till ett virtuellt engångskort ifrån paypal och sedan använda kortet till att shoppa med?

Har massa pengar på ett paypal konto och vill inte blanda in min svenska bank i det hela. Vissa siter tar inte emot ifrån paypal konton utan konto låst till sig.

Kan man skicka banköverföring IBAN från paypal så kan du få in pengarna på det sättet.
Citera
2022-05-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Kan man skicka banköverföring IBAN från paypal så kan du få in pengarna på det sättet.

Ingen aning, men står att man kan koppla engångskort, eller prepaid kort typ, måste väl vara det?

Men hur fungerar engångskorten?
Citera
2022-05-19, 07:29
Medlem
Från PayPal betalar du in pengar på ditt IBAN konto hos Revolut, sen kan du använda engångskort att betala med. När kortet är använt en gång så makuleras det och ett nytt engångskort skapas.
Citera
2022-05-21, 22:19
Medlem
Fick ett meddelande från Revolut om att jag ska beställa ett nytt kort trots att fet nuvarande ska vara giltigt till mars 2022. Någon mer som fårt det ovh vet varför?

Tycker de har spammat mycket om olika avtalsförändringar den sista tiden... vad håller de på med?
Citera
2022-05-22, 16:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fick ett meddelande från Revolut om att jag ska beställa ett nytt kort trots att fet nuvarande ska vara giltigt till mars 2022. Någon mer som fårt det ovh vet varför?

Tycker de har spammat mycket om olika avtalsförändringar den sista tiden... vad håller de på med?
Menar du mars nästa år? Mitt skulle gå ut i November men blev också tvungen att beställa nytt kort ...är kanske en annan leverantör och säkerhet men gör mig inget för frakten var gratis och kom ganska fort.

Tror mest de nya avtalen är för betalande kunder eller om man växlar mycket på helgen m.m.
Citera
2022-05-22, 16:42
Medlem
Korten byts från VISA till Mastercard.
Citera
2022-05-22, 18:54
Medlem
Har inte använt kortet på sisådär en månad.

Får då ett mail från Revolut där de frågar varför?

Citat:
Xx, vi märkte att du inte har använt ditt kort på ett tag

Varför har du inte använt ditt kort på ett tag?
Om du har ett par minuter över ber vi dig berätta för oss genom att svara på ett par frågor.

Hej Xx!

Vi märkte att du slutade använda ditt kort. Det kan finnas flera anledningar till detta och vi hoppas att du vill berätta det för oss.

Om du har ett par minuter över ber vi dig att hjälpa oss genom att svara på ett par frågor. Din feedback hjälper oss att förbättra våra tjänster för dig och våra andra kunder.

Detta ska dessa satfittor på Revolut fullständigt skita i!
Citera
2022-05-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Menar du mars nästa år? Mitt skulle gå ut i November men blev också tvungen att beställa nytt kort ...är kanske en annan leverantör och säkerhet men gör mig inget för frakten var gratis och kom ganska fort.

Tror mest de nya avtalen är för betalande kunder eller om man växlar mycket på helgen m.m.

Förlåt, mars 2023 skulle det ju stått. Tyckte bara det var många avralsändringar på kort tid. Den misstänksamma skulle kunna tro att de "tröttar ut" folk med småändringar så att folk slutar läsa så de sen kan göra ändringar av betydelse som går under radarn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in