Citat:
Ursprungligen postat av
Kelim
Förstår inte ekvationen varför Elsa provocerar mer än Sandra?
Bägge har glidit fram på ett bananskal men olika branscher. Är ni så lättpåverkade av era normer kring fin och fulkultur?
Sandra skulle aldrig vara där hon är utan sin mammas namn, pengar och status. Hennes bror har banat vägen för seriens plats i rampljuset, en bror som fö kom in på SVT tack vare just mamma Beijer.
Låt oss inse faktum. Utan sin mamma (unnar dock alla en sån förälder) hade sandra varit en vilsen alkis med lågt självförtroende. Elsa däremot har förvisso haft god fördel av sitt namn, men hennes stabila tillvaro idag är mycket tack vare hennes egna driv och starka känsla för sin familj, sitt barn, sitt jobb osv.
Sandra fick en lgh i stan nästan gratis och gjorde ett ordentligt mångmiljonklipp. Ingen blir kränkt. Elsa köper ett sommarhus i Gotland o alla blir upprörda och snackar miljöansvar. Vad är det med er? Mig veterligen så kostar Sandra vårt samhälle betydligt mer i termer av miljöförstörelse (alla resor), sina issues och sin nepotism än Elsa som ändå verkar klara sig galant själv utan mamma o pappa.
Ni dör lite när Elsa köper en bahnsen men har ingen koll på all billig fast fashion konsumtion sandra uppmuntrar?
En Elsa som tränar lite hetsigt är skam men Sandra som helt ogenererat bantar och tränar för att ”hålla mig snygg” (dessutom till mer lättpåverkad läsarkrets) väcker inget ifrågasättande av karaktär?
Vart var förresten alla kändisar på Sandras premiär? Såg inte en enda. Nästan så att Elsa hade fler på sitt bröllop.
Du har en poäng i att Sandras inflytelserika mamma brukar glömmas bort, men annars undrar jag lite hur du tänker kring några saker.
Hur påverkar Sandra mer till fast fashion än Elsa, som har flertalet samarbeten med Lindex, Hm och Kappahl, vissa av dessa bara senaste året? Visst är de nya saker som Sandra visar upp visserligen nya kläder, men utåt sett verkar hon ju behålla sina saker länge, både saker och kläder och inte köpa nytt hela tiden, vilket det verkar som Elsa gör.
Nu har väl flera lyft hur väldigt mycket Sandra verkar träna? Har själv missat den miljömässiga kritiken som Elsa fått kring sitt sommarhus, men Sandra får ju kritik, med all rätt, när hon flyger?
Hur kostar Sandras issues och nepotism samhället något? På vilket sätt är Sandra mer beroende av sina föräldrar än Elsa? Sandra har ju både eftergymnasial utbildning och har bott och jobbat utomlands i flera år, samtidigt som hon skrev sin första bok.
Haha ja jag tycker också Sandras premiär såg lite deppig ut på kändisfronten.