2022-05-22, 00:49
Medlem
AndersTengells avatar
Jag var där och Basshunter var inte hög, däremot gick han in i "trans" och njöt av musiken precis som många andra artister gör under spelning. Tycker inte heller det var något farligt tryck bland publiken, och även om det var det ser jag inte hur det kan vara Basshunters fel. Lundakarnevalen borde anmäla sig själva istället.
Citera
2022-05-22, 00:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freiderich
Igår startade Lundakarnevalen, ett stort studentevenemang som sker var fjärde år. Basshunter spelade igår (20/5-22).

https://www.lundagard.se/2022/05/21/...-polisanmalan/

Rubrik på artikel: "Efter incident med Basshunter – karnevalen kommer göra polisanmälan"

Karnevalens chef, generalen Emil Fredberg, vill i artikeln inte kommentera vad som hände.

Jag hade vänner som var på konserten som sa att det var så trångt att det ibland var svårt att ta luft. De berättade även att han var märkbart påverkad/hög. Som jag förstått verkar Basshunter ha otrolig hybris.

Själv var jag på området men det var så packat med folk att det var omöjligt att ens kunna se något från konserten.

Någon som vet mer om vad som hände? Hur har Basshunter betett sig på andra spelningar?

Hur i helvete kan en snubbe som hade en pissdålig one-hit-wonder för 20 år sen dra publik i dag? Går man på skiten får man skylla sig själv om giget suger. Det är lite som att gå på Dr. Bombay och förvänta sig nåt bra.
Citera
2022-05-22, 01:07
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ursäkta en okunnig. Vad är HMF?

Ursäkta nu, min tanke är inte att låta dryg är bara förvånad att man inte hört talas om denna lag som är rätt omdiskuterad (nu kan det förstås vara så att du endast inte förstod förkortningen). Enligt en hel del så är det en onödig lag (mig inkluderad) då vi redan har lagar som täcker vad denna ska lagföra. Om du är intresserad så finns det en hel uppsjö att läsa och lyssna om diskussioner om denna lag. Personligen ser jag inget syfte med denna lag mer än att den är en risk att försämre yttrandefriheten.

Vafan är Basshunter aktiv fortfarande, eller mer förvånande att han drar publik kanske. Jaja, smaken är som baken förstås. Han gör ju inte direkt ett bra jobb att hjälpa sin karriär dock.
Citera
2022-05-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Han kommer att sluta som Avicii om han inte får hjälp med sitt missbruk och sin mentala ohälsa.
man kan kan ju hoppas!
Citera
2022-05-22, 02:35
Medlem
Enl kompis som studerar i Lund och är med och arrangerar har Basshunter slagit en karnevalist på röven och dragit ladd i loungen. Några av hans polare hade tydligen också träffat Basshunter på en pub efter spelningen där han varit märkbart full och hög.

Var själv där men gick inte att komma fram till scenen för att se något pga extremt mycket folk då de sålde obegränsat antal biljetter. Arrangörer skrek i högtalare och bönade och bad folk att snälla flytta sig sakta bakåt för sin egen säkerhet. Till slut kom polis och skingrade folkmassan. Om något borde festivalen anmäla sig själv, jag är förvånad om ingen skadade sig där utifrån hur mycket folk och kaos det var.
Citera
2022-05-22, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur i helvete kan en snubbe som hade en pissdålig one-hit-wonder för 20 år sen dra publik i dag? Går man på skiten får man skylla sig själv om giget suger. Det är lite som att gå på Dr. Bombay och förvänta sig nåt bra.

När Basshunter började göra engelska låtar så blev han väldigt stor inom branschen. Han deltog även i Englands (tror jag) kändis BigBrother.
Citera
2022-05-22, 02:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
När Basshunter började göra engelska låtar så blev han väldigt stor inom branschen. Han deltog även i Englands (tror jag) kändis BigBrother.

Fast detta var ju i Sverige. Har inte hört nåt om honom på många år. Jag lyssnar i och för sig mest på typ Status Quo.
Citera
2022-05-22, 05:04
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast detta var ju i Sverige. Har inte hört nåt om honom på många år. Jag lyssnar i och för sig mest på typ Status Quo.
Jag trodde inte Basshunter var riktigt så populär i Lund. Men ändå, är det så konstigt att folk vill gå och se en artist de tyckte hade ett par bra låtar för 15 år sedan, särskilt om priset är 80 kr? Status Quos fick väl sin senaste hit innan Basshunter föddes, men du hade säkert ändå velat gå och se dem. (Personligen är jag inget stort fan av Basshunter, men jag kan förstå de som vill se honom.)
Citera
2022-05-22, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Jag vet vem han är, det är han som gjorde Båten Anna.
Boten Anna. Om du vet vad en bot är.
Citera
2022-05-22, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Typiskt svenne beteende som gör mig arg bara av att läsa för jag kan se svenne horan framför mig stå med ett bitchigt uttryck på ansiktet troendes att den har rätt att anmäla någon annan för den (kanske) är hög..???? Helt jävla otroligt i vilka situationer svennen känner att den har rätt att lägga näsan sin i blött. Idioter hela befolkningen och jag hatar er alla, samt skäms att jag är en av er.
Sköt erat egna och sluta vara besatt med att lägga er i andras liv, era äckliga narcissister. UGGGGHHHHHHHH.
Håller med den fetade texten!

Vad hände med sköt dig själv, skit i andra? Patetiska losers som inte har eget liv som ska kränka andras privatliv och stalka, förfölja andras liv, blanda sig i o.s.v. såsom de vore deras egna eller något. Det är sorgligt och ett loserbeteende.

Alltså dessutom super typ nästan alla svenska invånare, det är typ en av de tyngsta drogerna som finns så de borde inte yttra sig när någon är påverkad utav något (ofta mindre skadligt/beroendeframkallande) annat.
En vuxen människa ska ha rätten till sin egna kropp, vi kan inte ha ett facistsamhälle i Sverige!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-05-22 kl. 06:58.
Citera
2022-05-22, 07:36
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sen får vi komma ihåg att den fildelades friskt innan officiella releasen och det var mig veterligen inte småkidsen som stod för den distributionen..

Basshunter delade den frikostigt själv.
Citera
2022-05-22, 07:57
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Det ska tydligen handla om att han tafsat på några efter spelningen. Det ska ha skett i berusat tillstånd från både de tafsade och den tafsande.

Ironiskt nog skedde detta i socialhögskolans lokaler.

Såhär blir det när kommuniststudenter anordnar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in