2022-05-23, 12:32
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Godmorgon sängvetare.

Självklart ska vi inte diskutera vidare eftersom ditt inlägg saknar koppling till tråden och förklaringsmodeller till dina dissningar pendlar kring Noll. Medans jag bor i Lund och var på karnevalen i lördags och såg både tåget och basshunter, samt har sett alla tåg sedan 2010 till skillnad från dig. Sedan kan alla värdera ditt och mitt inlägg från detta enkla faktum.

Tips från en nybörjare, skriv inte om saker du inte har en susning om och helt utan faktalänkar som mina.

Du missförstår begreppen "susning" och "faktalänkar". Susning är just det jag har, jag anser inte att faktalänkar behövs för att grundläggande beskriva filmklippning, det jag säger framstår tydligt oavsett hur lättkränkt du är. Dina youtube-klipp är ett diskussionsunderlag, vilket jag ger mina synpunkter på. Fem subjektivt utvalda videoklipp kan inte anses vara faktalänkar, då de inte presenterar några faktum. Snarare kan de ses som partsinlagor.

Att du inte har haft annat för dig än att kolla på Lundastudenter i 12år påverkar varken dina eller mina inlägg, du har däremot rätt i att alla kan värdera våra inägg.
Senast redigerad av John-Rocca 2022-05-23 kl. 12:35.
Citera
2022-05-23, 12:34
Medlem
Wotans avatar
Basshunter? Det är verkligen intelligentian som pluggar i Lund nuförtiden...
Citera
2022-05-23, 12:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Du missförstår begreppen "susning" och "faktalänkar". Susning är just det jag har, jag anser inte att faktalänkar behövs för att grundläggande beskriva filmklippning, det jag säger framstår tydligt oavsett hur lättkränkt du är. Dina youtube-klipp är ett diskussionsunderlag, vilket jag ger mina synpunkter på. Fem subjektivt utvalda videoklipp kan inte anses vara faktalänkar, då de inte presenterar några faktum. Snarare kan de ses som partsinlagor.

Att du inte har haft annat för dig än att kolla på Lundastudenter i 12år påverkar varken dina eller mina inlägg här. Du har rätt i att alla här kan värdera dina och mina inlägg.
Men då vet vi att du inte kan någonting om ämnet, aldrig tidigare sett ett karnevalståg, men ändå skriver och skriver.

Ändå rätt kul att dina filmkunskaper kommer i vägen så att du inte klarar att se att årets tåg är en studentfest på flak, medans 2010 fortfarande innehöll påhittighet, byggen, politiskt intressanta vuxna åsikter osv. Dvs det var intelligentare och mer sevärt 2010 än 2022. Något som jag tror beror på att samhället och skolan förändrats till det sämre. Inte riktigt kul att försöka ha kul utan sprit bland poliser och kravallstaket.
Senast redigerad av Barents 2022-05-23 kl. 12:44.
Citera
2022-05-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowwalker
Det är en typisk Basshunter. Killen började tafsa på tjejer efter spelningen. De uppskattade inte det. Basshunter blev utkastad från backstage-området och efter det polisanmäld. Varken mer eller mindre. Att ingen lagt ut det innan beror nog på att åldern på Flashbackarna är lite äldre än publiken var…

Kan bekräfta detta, han tafsade grovt på en som jobbade back-stage som valde att anmäla
Citera
2022-05-23, 12:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Kan bekräfta detta, han tafsade grovt på en som jobbade back-stage som valde att anmäla
Det är naturligtvis otänkbart i dagens Sverige att röra någon på fyllan bland 5.000 studenter på en liten yta på natten, hon måste blivit oerhört skadad och kränkt. Så han kommer att åka dit, straff motsvarande femton knivhugg i ryggen. En våldtäkt hade gett samma straff som mord.

Jag blev lite förvånad när jag såg att han skulle uppträda, inte igår jag hörde det namnet. Var kanske ett tag sedan han var omsvärmad av 18-22-åringar.
Senast redigerad av Barents 2022-05-23 kl. 12:45.
Citera
2022-05-23, 14:28
Medlem
Basshunter har någon sjukdom som gör att han säger svordomar ibland
Citera
2022-05-23, 14:56
Medlem
Det är alltid ironiska artister med på Karnevalen. För några karnevaler sedan så var Baccara (Yes sir, I can boogie) där. Det var ju knappast för att publiken förväntades älska musiken, utan för att det är en kul grej. Problemet här kan ju varit att Mr Bot inte fattat att han var ett ironiskt inslag, utan trodde att det var som på en Finlandsbåt, att han var där för att folk ville höra honom.

Hela karnevalen var marinerad i woke, man får inte skämta om något alls längre, så det blir helt uddlöst. Tidigare slogs det vilt åt både höger och vänster, men nu såg det snarare ut som Fridays for future hade skrivit manus. Det är rimligt att anta att det har något med sexuella trakasserier att göra. Han har väl försökt hångla upp någon 19-årig hjälpreda i loge-tältet.
Citera
2022-05-23, 15:41
Medlem
Fyfaan för Lund. Har stått o väntat på tåget där över en timme en gång och maken till fula människor har jag inte sett någonstans innan. Det var färgglada luggar som var klippta efter kastruller, kläder som deras mammor hade skämts över. Fina tjejer som gjort sig jävligt fula av någon anledning. Ja helt jävla avtändande helt enkelt så denne basshunter har säkert kränkt en av dessa vänsterhjon.
Citera
2022-05-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Jag vet vem han är, det är han som gjorde Båten Anna, men det måste ha varit minst 15år sedan? Han gjorde säkert andra låtar men är det något någon minns idag? Eller har han fortsatt spela hela tiden?

Vi som hörde honom på radion på Båten Annas tid går väl inte och ställer oss i publiken idag? Kan det vara så att publiken idag består av kids som är typ jämngamla med låten? Nu har 00-talet blivit lite ironiskt inne? "Ska vi gå och lyssna på den där pinsamma gubben som sjunger den där låten som brukade spelas på knattediskot?

För övrig så gissar jag på någon kombination av Kokain, sexuellt övergrepp och hets mot folkgrupp. Och att det var det sistnämnda som var droppen som fick det att rinna över.
Snart 16 år sedan. Det var 2006
Citera
2022-05-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag blev lite förvånad när jag såg att han skulle uppträda, inte igår jag hörde det namnet. Var kanske ett tag sedan han var omsvärmad av 18-22-åringar.
Knappast, han har 22 spelningar i sommar och spelarna ju för jämnan verkar det som.
Citera
2022-05-23, 16:14
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Knappast, han har 22 spelningar i sommar och spelarna ju för jämnan verkar det som.
Fast går 18-22-åringarna dit, eller är det mest familjefäder och små barn. Jag har flera barn 13-25 år, några på festen i Lund, ingen av dem hade hört talas om basshunter.
Citera
2022-05-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Äh, typiskt studenter 2022, de är väldigt sänsliga...
Sen vem f-n kom på att ha huvuscenen på en liten terass framför det vita huset med minimalt utrymme och smala ingångar?? snillen nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in