2022-05-21, 12:57
Medlem
Freiderichs avatar
Igår startade Lundakarnevalen, ett stort studentevenemang som sker var fjärde år. Basshunter spelade igår (20/5-22).

https://www.lundagard.se/2022/05/21/...-polisanmalan/

Rubrik på artikel: "Efter incident med Basshunter – karnevalen kommer göra polisanmälan"

Karnevalens chef, generalen Emil Fredberg, vill i artikeln inte kommentera vad som hände.

Jag hade vänner som var på konserten som sa att det var så trångt att det ibland var svårt att ta luft. De berättade även att han var märkbart påverkad/hög. Som jag förstått verkar Basshunter ha otrolig hybris.

Själv var jag på området men det var så packat med folk att det var omöjligt att ens kunna se något från konserten.

Någon som vet mer om vad som hände? Hur har Basshunter betett sig på andra spelningar?
Citera
2022-05-21, 13:01
Medlem
Freiderichs avatar
Annan artikel från lunds studenters tidning:

Rubrik: Basshunters konsert spårade ur – ”Det kändes farligt”
https://www.lundagard.se/2022/05/21/...andes-farligt/
Citera
2022-05-21, 13:02
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freiderich
Igår startade Lundakarnevalen, ett stort studentevenemang som sker var fjärde år. Basshunter spelade igår (20/5-22).

https://www.lundagard.se/2022/05/21/...-polisanmalan/

Rubrik på artikel: "Efter incident med Basshunter – karnevalen kommer göra polisanmälan"

Karnevalens chef, generalen Emil Fredberg, vill i artikeln inte kommentera vad som hände.

Jag hade vänner som var på konserten som sa att det var så trångt att det ibland var svårt att ta luft. De berättade även att han var märkbart påverkad/hög. Som jag förstått verkar Basshunter ha otrolig hybris.

Själv var jag på området men det var så packat med folk att det var omöjligt att ens kunna se något från konserten.

Någon som vet mer om vad som hände? Hur har Basshunter betett sig på andra spelningar?

Han gjorde bort sig grovt på en spelning i Göteborg för inte så länge sen.

Citat:
Jonas "Basshunter" Altberg genomför en spretig och vulgär spelning på Trädgår’n, där han hinner skrika ”Hey motherfucker” säkert fyrtio gånger. Att han är märkbart berusad gör inte kvällen bättre.

https://www.gp.se/kultur/musik/recen...r-n-1.60258735
Citera
2022-05-21, 13:04
Medlem
Freiderichs avatar
[quote=Cracksmoker|80316589]Han gjorde bort sig grovt på en spelning i Göteborg för inte så länge sen.

Allt åldras inte väl, särskilt inte gamla idoler. Basshunter är typexempel på detta tyvärr. Som en barnskådespelare som växer upp och skevar på något sätt.
Citera
2022-05-21, 14:17
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Kanske dags för en svensk version av Celebrity Rehab.

5an tänker i samma banor som dig
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...elebrity-rehab

bara för Basshunter att lägga en sen anmälan
Citera
2022-05-21, 14:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Eftersom man agerade så resolut att han fick lämna området (+ polisanmälan) kan det väl inte handla om annat än HMF...?
Citera
2022-05-21, 15:13
Medlem
KiLLCATs avatar
Efter att ha sett vad DotA har utvecklats till så skulle jag också börjat missbruka.

Polis säger såhär om kvällen:
Citat:
Kommunpolis Joakim Nyberg, som ansvarar för det övergripande säkerhetsarbetet i kommunen, är trots allt positivt inställd till gårdagen.

– På det totala perspektivet var det som en vanlig fredagskväll och det gäller också antalet polisanmälningar.
Senast redigerad av KiLLCAT 2022-05-21 kl. 15:17.
Citera
2022-05-21, 15:20
Medlem
Emellies avatar
Är det bara på grund av att han var påverkad?

Fick intrycket att det skulle röra sig om sexuellt ofredande eller nåt.
Citera
2022-05-21, 15:26
Medlem
John-Roccas avatar
Jag vet vem han är, det är han som gjorde Båten Anna, men det måste ha varit minst 15år sedan? Han gjorde säkert andra låtar men är det något någon minns idag? Eller har han fortsatt spela hela tiden?

Vi som hörde honom på radion på Båten Annas tid går väl inte och ställer oss i publiken idag? Kan det vara så att publiken idag består av kids som är typ jämngamla med låten? Nu har 00-talet blivit lite ironiskt inne? "Ska vi gå och lyssna på den där pinsamma gubben som sjunger den där låten som brukade spelas på knattediskot?

För övrig så gissar jag på någon kombination av Kokain, sexuellt övergrepp och hets mot folkgrupp. Och att det var det sistnämnda som var droppen som fick det att rinna över.
Citera
2022-05-21, 15:28
Medlem
John-Roccas avatar
Han kanske är mer än ett "one hit wonder"?
Citera
2022-05-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Eftersom man agerade så resolut att han fick lämna området (+ polisanmälan) kan det väl inte handla om annat än HMF...?
Ursäkta en okunnig. Vad är HMF?
Citera
2022-05-21, 15:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ursäkta en okunnig. Vad är HMF?
Hets mot folkgrupp, universums och historiens grövsta och grymmaste brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in