2022-05-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det har undgått dig helt att Twitter har +20% bots och hårdcensureras ? Allt fler förstår detta, alternativ växer fram.

Twitter är fake
Ta DNs Wolodarski som exempel. Han har 245.000 följare på Twitter. Ingen vet vilka dom är och vid en vanlig check så är 50% fake (sannolikt fler om man tittar noggrannt). Detta är Chefredaktören för Sveriges största dagstidning (nåja, en ren Sthlmsblaska). Är det detta samhälle du vill ha där man kan som Chefredaktör kan bygga en falsk fanskara och fria ordet om man kritiserar
kan stoppas, kritiken kan tas bort ?

Exempel på vad som diskuteras på TS nu i de forum där vi kan koppla till denna diskussion. Då interaktioner är dubbla jämfört Twitter diskuteras allt mellan himmel och jord.

Exempel på saker som inte får diskuteras på Twitter, eller Facebook/Instagram, och Youtube du blir först censurerad och därefter bannad:

1. Viruset kom från ett labb
2. Valet 2020 var riggat
3. Biden är ingen folkvald President
4. Bidens son är Pedofil
5. Pelosi, Kerrys och Bidens barn har alla haft tunga positioner i Ukrainska energibolag och tjänat miljoner
6. Ukraina har haft tiotalet lab drivna av amerikanska bolag/universitet likt Wuhan
7. Vaccinet är i princip verkningslöst
8. Big pharma tjänar enorma pengar på COVID
9. MSM är köpta och sprider agendabaserad information
10. Clinton och demokraterna hittade på Russia Hoax
11. Obama, Clinton och demokraterna spionerade på en folkvald President

Men jag lär mig. Det är ju därför jag frågar. Har fortfarande svårt att de kan tillåta allt. En hel del kan vara olagligt att skriva på Social Truth också. Så att allt får skrivas om är nog inte riktigt. Håller du inte med mig om det?
Citera
2022-05-21, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är deras agenda som är den viktigaste, och där ligger också svaret om de gillar en viss media eller inte.
Det ser man med all CNN källor de ger och just att det bara är agendan som är det viktiga, och då spelar det ingen roll om det medias nyheter är opartiska helt plötsligt och ett hat objekt.
Det är så extrem populister och fascister gör och därför de sällan säger något som sker i verkligheten.

Och detta med false social verkar trigga nixter att ljuga svårt, för de skäms när något går så dåligt som det nu gjort.
Komiken blir när nixter kommer och ropar om alla följare en användare har och samtidigt så besöker knappt någon site mer än i nån minut, och ett så överdrivet övertydligt boostat konton med följare.
Och vad berättar man med det?, jo, att False Social är ett fiasko upp tills nu, de har dock fortfarande chansen att få det lyfta, men det är en fiaskostart tveklöst.
Truth social har aldrig varit målet.
Jag tror att målet har jag varit, rätten att få ljuga fritt på twitter och Facebook. Vad ger det dessa unga män att sitta på slutna forum och skrika libtard när ingen normal individ läser det?
Citera
2022-05-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Truth social har aldrig varit målet.
Jag tror att målet har jag varit, rätten att få ljuga fritt på twitter och Facebook. Vad ger det dessa unga män att sitta på slutna forum och skrika libtard när ingen normal individ läser det?

Ska bli intressant att se när de stänger av folk för att de har fel åsikt. Och inget fel i det. De får ju göra som de vill med sin plattform. Man är lite konstig om man tror att det här på något sätt skulle bli en yttrandefrihet för allt och alla. Men som sagt, det är roligt att de kör på.
Citera
2022-05-21, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ska bli intressant att se när de stänger av folk för att de har fel åsikt. Och inget fel i det. De får ju göra som de vill med sin plattform. Man är lite konstig om man tror att det här på något sätt skulle bli en yttrandefrihet för allt och alla. Men som sagt, det är roligt att de kör på.
Helt rätt.

Dessutom gäller Google och Apples plattform policy ovanför truth socials så jag är övertygad om att free speech inte är free i den rätta bemärkelsen.

Jag gör en till prediction här.
Det kommer att dyka upp olika membership nivåer på truth social.
Tex gold member. För 19.99usd I månaden get förtur till att få läsa Donalds meddelanden.

Silver
Och
free

De som tecknar upp sig för ett gratis konto på truth social kommer att bombarderas med spam meddelanden som
"dear patriot. I just checked our list of donors and I couldn't find your name on it. I'm about to show the list to my father and do you really want him to know that you haven't written a check yet?
don Jr

Det jag menar är att Truth Social är en fundraiser scam. Ämnat att råna folk i rostbältet på allt de äger. I tron att Donald Trump kämpar för dem.
Citera
2022-05-21, 17:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Men jag lär mig. Det är ju därför jag frågar. Har fortfarande svårt att de kan tillåta allt. En hel del kan vara olagligt att skriva på Social Truth också. Så att allt får skrivas om är nog inte riktigt. Håller du inte med mig om det?

Absolut. Truth Social är en plattform där en familj skall kunna vistas. I deras godkännande finns allehanda klausuler, språkbruk, nakenhet, etc. Här är Flashback alltså väsentligt öppnare. Skillnaden mot Twitter är ju att Truth Social inte har en agenda kring vad de vill att du skall tycka och tänka. Detta har Twitter.
Citera
2022-05-21, 17:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Truth Social har idag miljontals användare, man bjuder aktivt in alla sidor. Man stänger inte av någon för deras åsikt som på Twitter.

Rejäl skillnad mot Twitter redan nu. Ett brett spektra åsikter.

...Berättar du att du tror viruset kom från ett lab blir du avstängd på Twitter, även fast alla idag vet att sannolikheten till detta är stor.

Förra veckan publicerade man den hittills mest korrekta artikeln på NIH hemsida. Denna artikel får alltså ej få debatteras på Twitter överhuvudtaget

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34992908/
Citera
2022-05-21, 20:14
Bannlyst
Citat:
Truth Social har idag miljontals användare, man bjuder aktivt in alla sidor. Man stänger inte av någon för deras åsikt som på Twitter.

Var det inte en snubbe som reggade ett konto vid namn, Trumplost eller liknande som blev avstängd inom ett dygn utan post historik.
Det här var ett tag sedan men är det nån som minns exakta detaljer?
Citera
2022-05-21, 20:27
Bannlyst
Citat:

Riktiga män behöver inte låtsaskompisar.
Ifall din utsaga stämmer så är det då mer troligt eller mindre troligt att ration bots /riktiga användare på tr7th social är mycket högre?

Med tanke på att Truth Social bygger på mastodont open source kod och Twitter kör api

Samt för att Twitter har flera tusen anställda medan DWAC bara har timanställda och inga heltidsanställda
enligt deras filing.

Eller för att Truth Social som inte är lika modererat som trigger därför heller inte begränsar vad eller hur man får uttrycks sig på truth social.

Tankar?
Citera
2022-05-21, 21:41
Bannlyst
Citat:

Peppo köper okritiskt det man rabblar upp för dig, tror alla förstår att du förstår men du har en annan agenda.

Truth Social växer för varje dag.
Vad är det alla förstår att jag redan vet men att jag har en dold agenda om ?
Kan du ge ett exempel så vore jag tacksam
Citera
2022-05-22, 03:02
Medlem
Citat:
Absolut. Truth Social är en plattform där en familj skall kunna vistas. I deras godkännande finns allehanda klausuler, språkbruk, nakenhet, etc. Här är Flashback alltså väsentligt öppnare. Skillnaden mot Twitter är ju att Truth Social inte har en agenda kring vad de vill att du skall tycka och tänka. Detta har Twitter.

Jaha du menar så. Det vore ju intressant att se dem lyckas med detta på det sättet du beskriver. Hur mycket moderatorer har de på sajten då? För det krävs ju en del för att hitta felaktigt språkbruk, kanske sexprat som inte barn ska ta del av?

Självklart kommer ju barnsjukdomar att finnas. Det gäller bara för dem att snabbt styra upp det innan det blir kaos. När det är så många som ansluter så vill det till att ha lagt upp ett bra sätt att handskas med det.
Citera
2022-05-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Helt klart!
Var bara försiktig med att lämna ut personuppgifter när du gör kontot. Det lär vara konstanta hack-attacker mot plattformen. Speciellt sårbar är den i början innan cybersäkerheten kalibrerats på plattformen.

Det lär ju vara en ganska hög budget på plattformen, så kanske ej är ett så stort problem. Men kan ändå vara värt att tänka på.

Det här är ju en viktig sak. TS menar väl att man ska få vara anonym och man får använda ett nick för att diskutera olika saker. Men det hela är ju en krutdurk på flera sätt. En hel del är ju naiva och inser kanske inte att det kommer att hackas.

Sen så på tal om hackning så kommer ju det att provas på med att åstadkomma skada på sajten. Rimligtvis har de knutet till sig experter som kan lösa upp sådant här innan alltför stor skada har skett.
Citera
2022-05-22, 09:19
Medlem
Nixters avatar
Stort nöje att höra Peppo och andra vänstertypers raljerande kring Truth Socials ambition att vara tillåtande och att Twitter visst har rätt att styra det fria talet kasta ut alla som inte tycker som Twitter board, helt rätt, då de äger plattformen.

På Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in