2021-03-23, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Nja, du menar hans otaliga företagskonton? Pengarna kommer ju inte in som lön på hans privata bankkonto. Tror inte ens han tog ut lön som President. Han avböjde väl det.

Men bara Mar-a-Lago vet vi ju att det drar in ca 230 miljoner per år. Bloomberg rapporterar att "Mar-a-Lago, where he has been living since leaving the White House in January, earned $22.9 million in 2020." Då ska vi ha i minne att Bloomberg gör allt för att smutskasta Trump. Sonen Eric Trump tycker att Bloombergs rapport är löjeväckande:

Man ska alltså inte lita på bloomberg för att de är fake news. Men ändå Lita på dem lite grann därför att de skriver smickrande om Donald Trumps förmögenhet.
Citera
2021-03-23, 21:02
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Man ska alltså inte lita på bloomberg för att de är fake news. Men ändå Lita på dem lite grann därför att de skriver smickrande om Donald Trumps förmögenhet.

Uppgifterna kommer ju från någon som inte vill blåsa upp Trump så de är ju absolut ej överdrivna. Så då menar jag att vi kan lita på dem i underkant. De kan ju säkerligen vara högre men det vet vi ingenting om.
Citera
2021-03-23, 22:10
Bannlyst
Citat:
Uppgifterna kommer ju från någon som inte vill blåsa upp Trump så de är ju absolut ej överdrivna. Så då menar jag att vi kan lita på dem i underkant. De kan ju säkerligen vara högre men det vet vi ingenting om.

*ler*
Jag håller inte riktigt med din argumentation. För min del kan källan bara vara trovärdig eller icke trovärdig. Den saknar alltså reflexitivtet. Att bedöma källor efter implicit bias "kan inte vara trovärdig eftersom de ogillar Trump" är då ett dåligt sätt att bedöma en källas trovärdighet.
Med vänlig hälsning
Trevlig kväll.
Citera
2021-03-23, 22:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har inte mycket med politik och göra, utan det har med ändlösa lögner att göra och att det var den DIREKTA anledninge.
Men förstå man ska låtsas om att det inte var anledningen till att socialmedier stängde av trumpen.
Det är trots allt trumpen som godkänt regler i sin registrering, och varningar till trumpen saknades inte.
Och trumpen hade hybrisen att han var livegen och att reglerna han själv godkänt inte gällde trumpen.

Men populister som generaliserar och inte förstår de gör, de kommer aldrig någonsin förstå och enbart för de exkluderar information för nå dit med socialamedier.

Plattformar som stängde av Trump var vänsterliberala. De ville vinna ett val och sedan få fritt spelrum.
Citera
2021-03-23, 22:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Plattformar som stängde av Trump var vänsterliberala. De ville vinna ett val och sedan få fritt spelrum.
Nope, och om du inte tror mig, så läs reglerna de har till du fattar, och varvningarna fick trumpen att han bröt mot reglerna.
Så inte heller där finns en ursäkt, då trumpen GODKÄNT dessa regler vid REGISTRERING.

Det enda du berättar är att du och trumpen inte förstår regler ni själva godkänt.

Denna social plattform ser jag bara som att trumpen ska myntslå och pga hans lån förfaller.
Samtidigt som fansen inbillar sig att det är för dom, nope!
Citera
2021-03-23, 22:58
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Så inte heller där finns en ursäkt, då trumpen GODKÄNT dessa regler vid REGISTRERING.

Det enda du berättar är att du och trumpen inte förstår regler ni själva godkänt.
!
Vilka regler har han godkänt?
När och var har Twitter förhandlat med presidenten om lov för sin publicering och när gav han ett godkännande till att han ska själv bli bannad? Och vad är det för registrering som social medier måste göra på presidentnivå?
Citera
2021-03-23, 23:00
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
*ler*
Jag håller inte riktigt med din argumentation. För min del kan källan bara vara trovärdig eller icke trovärdig. Den saknar alltså reflexitivtet. Att bedöma källor efter implicit bias "kan inte vara trovärdig eftersom de ogillar Trump" är då ett dåligt sätt att bedöma en källas trovärdighet.
Med vänlig hälsning
Trevlig kväll.

Eller så använder du bara vanligt förnuft så förstår du vad jag menar.
Citera
2021-03-23, 23:07
Medlem
Citat:
Bloomberg säger (Bloomberg hatar Trump) att hans förmögenhet minskat under Presidentperioden från ca 30 miljarder sek till ca 23 miljarder sek. Av dessa 23 miljarder består merparten, ca 17 miljarder av fastigheter som är belånade för ca 2.5 miljarder.

"The former president has more than $256 million in commercial real estate debt, though his properties are still valued in total at about $1.7 billion, according to Bloomberg."

Bara Mar-a-Lago har intäkter på ca 230 miljoner per år. Räknar vi lågt så borde han minst ha ett totalt kassaflöde på sina fastigheter på ca 5%. Dvs ca 850 miljoner per år, medräknat Mar-a-Lago.

Stabila intäkter med låg belåningsgrad och fastigheter på bästa addresser i New York och runt om i landet.

Det känns som att han tjänar ungefär 1 miljard per år, minst. Samt fastigheter som dubblar sitt värde vart 10:e år. I det som kan spåras. Sedan vet man aldrig om han har dolda äganden utomlands. Tex Ryssland. Gubben och hans familj går det inge nöd på. Isf. köper han bara fler fastigheter. Tror dock han passar sig lite för att belåna sina fastigheter för mycket då han höll på att stryka med på -80 talet finanskris. Nu vill han nog investera med sitt namn som eget kapital.

Enligt Bloomberg går han alltså back 1,75miljarder per år(7miljarder i minskad förmögenhet på 4 år).
Nästan alla hans tillgångar är upplåsta i fastigheter som han med största sannolikhet i dagsläget skulle ha svårt att avyttra.
Varför "borde" han ha ett kassaflöde på +5% från sina fastigheter? menar du att det inte är möjligt att gå back på dessa?
Vi vet ju från hans taxreturns, att han haft så stora förluster att han i princip har nolltaxerat åren innan han blev president och sedan dess har intäkterna enligt honom själv minskat betydligt.

Med största sannolikhet går han alltså inte plus någon miljard per år utan mer troligt att han går med förlust.
Vilken belåningsgrad han har vet vi inte, Bloomberg uppskattar bara till minst 256miljoner dollar men det är ju en ren gissning.
Personligen skulle jag gissa på väldigt mycket högre belåningsgrad eftersom han har över 400miljoner dollar i personliga lån enbart till Deutsche bank. Personliga lån är ju vad man tar i panik när man inte längre kan få lån via sina företag.
Citera
2021-03-23, 23:20
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Med tanke på hur oerhört lite åsiktsskillnader det finns i den högerfalang som inte kan bete sig på modererade forum så lär det här inte bli någon större succé. Om man inte är ute efter att sitta och skriva hur mycket man är överens med alla andra deltagare om. Inte skitspännande.

Haha du gör ett tappert försök till att försköna censur genom att skriva modererade forum.
Vill du sitta på forum som bara tillåter en sidas åsikter så kan du ju stanna kvar där.
Citera
2021-03-24, 00:09
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Är redan förklarat vad jag menade med myntslå.
Och du berättade också att en översättning ifrån Engelska aldrig kan ske, då ordet inte existerar enligt SAOL.

Tråden handlar om trumpens sociala medier och det syftet jag ser som det mest logisk att det sker och pga de lån som håller på att förfalla.

Länka vad?
Jag har förklarat ordet betyder med trumpens medier och syftet.

Jag köper att ni aldrig hört ordet myntslå, dock har jag förtydligat det.
Du eller ingen annan har ens en ursäkt att låtsas om att det inte skett.
Och det roliga och komiska är att man säger ett ord inte finns, och sen försöker påstå att ordet är översatt till svenska.
Det faller på sin egen orimlighet då du och helge säger ordet inte ens finns.

Spelar dock ingen roll då det är förklarat.
Här på Flashback så ska man kunna visa sina källor om de efterfrågas. Kan man inte styrka sina påståenden så ska man inte skriva om dem heller. Det finns undantag tex om jag såg ett rån på stan och kan beskriva flyktfordonet.
Annars så gäller de akademiska reglerna, bevisbördan ligger på den som kommer påståendet.
Citera
2021-03-24, 00:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Här på Flashback så ska man kunna visa sina källor om de efterfrågas. Kan man inte styrka sina påståenden så ska man inte skriva om dem heller. Det finns undantag tex om jag såg ett rån på stan och kan beskriva flyktfordonet.
Annars så gäller de akademiska reglerna, bevisbördan ligger på den som kommer påståendet.
Jag vet inte ens vad du fantiserar om längre, min förklaring vad jag menade med myntlså med trumpens social medier är redan förklarat att det betyder att man utnyttjar sin ställning i att starta social media.

Behövs inget källa när jag har förklarat vad jag menar med ordet, och att du låtsas ändra inget där.

Och om du ska beskriva flyktfordonet och någon säger "jag förstår inte, då jag inte känner ordet eller kan hitta det." och sen förklarar ordet.
Då förklarar man, och sen råder det inga funderingar vad det betyder med trumpens social medier.
Men såklart låtsas man..., så kan man hoppas nått...

Finner det logiskt det är så och pga de lån som förfaller och att trumpen verkar ha likviditetsproblem som löses med lån.
Vi får se mer senare i frågan, dock är ordet myntslå förklarat och vad som jag menade med det i sammanhanget med trumpen och han social medier som de närmast sörjande kommer mer eller mindre vara de enda som är där.
Kan vara ett perfekt sätt och få bort trollen ifrån den vuxna diskussionen och att trumpen startar denna sociala median.

Kan inte ge källa till CNN, då ordet enligt helge inte finns, där faller det på sin orimlighet och ge källa.
Citera
2021-03-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Problemet med att de kryper längre ner i kaninhålet gör att de kommer att få en mer och mer aggressiv känsla för de människor som inte är som de är. De kommer fortsättningsvis att vilja hänga folk som är oönskade för deras del i lyktstolpar. Eller helt enkelt bara skjuta dem.
Instämmer, och det kommer att bli övertydligt när de startar egen social plattform. Liksom de interna bråken mellan Trump-fansen som säkerligen kommer att accelerera och utspelas på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in