2022-05-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha, att du orkar. Om jag hade satsat i DWAC skulle jag sitta och vänta. Många rapporterar nu fler följare än på Twitter, den hyffsat populära twittraren Catturd har nu 500K följare på Truth, fler interaktioner, färre bots.

https://mobile.twitter.com/catturd2/...96815619420161

Ja det ger ju alla människor något att tjäna pengar på. Men kommer det hela verkligen att komma igång. Har väntat länge nu, så hoppas det går bra nu då. Har du någon idé om vad för diskussioner som kommer att vara populärast?

Vilka diskussioner tror du kommer att dominera nu när det tar fart?

Och hur kommer dessa diskussioner att förändra politiken i USA?
Citera
2022-05-20, 21:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ja det ger ju alla människor något att tjäna pengar på. Men kommer det hela verkligen att komma igång. Har väntat länge nu, så hoppas det går bra nu då. Har du någon idé om vad för diskussioner som kommer att vara populärast?

Vilka diskussioner tror du kommer att dominera nu när det tar fart?

Och hur kommer dessa diskussioner att förändra politiken i USA?

Istället för att jag skall spå vilka diskussioner som kommer dominera nu eller framåt kan vi konstatera att Truth Social är fritt från censur och att du därmed kan diskutera vad du vill.

Bara detta faktum att du kan prata om vad du vill är viktigt för att demokrati fortsatt skall få leva och utvecklas. Det vi ser på Twitter och Facebook är ju tvärtom drivna av att skapa ett totalitärt samhälle där enbart åsikter som godkänts av bolagens egenhyrda "fact checkers" får diskuteras, en helt galen och horribel framtid om du frågar mig och vad jag tror de flesta andra också. Vill nån ha censur ?

Försök tänka stort nu Granvall, dina barn och barnbarn. Tack.
Citera
2022-05-20, 22:09
Medlem
Citat:
Istället för att jag skall spå vilka diskussioner som kommer dominera nu eller framåt kan vi konstatera att Truth Social är fritt från censur och att du därmed kan diskutera vad du vill.

Utom sådant som är obekvämt för Trump och hans inre krets - då blir du tystad med en gång.
Citera
2022-05-21, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utom sådant som är obekvämt för Trump och hans inre krets - då blir du tystad med en gång.
Det finns säkert extrema biden anhängare som tystnar när han ramlar för trappan eller när hans sons knarkmissbruk hamnar på löpsedeln, men jag har nog aldrig sett så många arga unga vita män bli rabiata som när man kritiserar MAGA king Donnie.

Har det med politik att göra?
Nej.
Har det med verkligheten att göra?
Nej
är truth social en scam?
ja
Vet hans följare om det?
Ja men att medge detta är för svårt.

Tänkbar målgrupp för truth social är samma som för kuppförsöket den 6e januari 2021,och exakt samma målgrupp som hörsammar en bankrupt reality TV stjärna från new yorks varenda ord.
Denna målgrupp tror jag är vita obildade män i 20-50års åldern som lever i ofrivilligt celibat, en del är opiat missbrukare, de flesta av dem har en 7e klassares läsnivå.
Truth social i all ära men den egentliga dopaminkicken kommer från platser där normala människor diskuterar alldagliga saker. Own the libs blir viktigare än "ska vi avskaffa värnskatten?"

Vad hoppas de kunna få diskuterar på Truth som de menar är förbjudet på seriösa plattformar likt twitter?

Inte mycket annat än fascism.
Och en ventil för att få uttrycka sitt hat mot svarta, bruna, asiater, etc

Jag föreställer mig en tråd om CRT

De vet att de är arga på Biden för att han sprider CRT, men kan inte förklara vad den termen betyder
Jag föreställer mig en tråd om kriget i Ukraina

De vet att de håller på Ryssland i kriget mot Ukraina men kan inte peka ut varken Ukraina eller Ryssland på en karta.
De vet att merparten av västvärlden är progressiv så de gör allt för att ta makten och sedan avskaffa demokratin.

Och grand finale
Dagliga trådar om hur elaka svarta är och hur underbara vita är.
Det vet att enda de håller på att tappa sina privilegier och det skrämmer vissa här. Speciellt de som Trump kallar för "the great unwashed"

Ni får ta mig på orden nu när jag skriver att det är lönlöst att försöka övertyga mig om hur bra GOP är och hur dåliga demokraterna är

Mitt svar är detsamma..........
Ser fram emot att få uttrycka det i rätt kontext och delforum
Citera
2022-05-21, 09:09
Medlem
Citat:

Exempel. Såg du Elons senaste ?
Denna bör ställa dig frågor även fast det drabbar en "kandidat" du tycker om.
https://nypost.com/2022/05/20/elon-m...tweet-as-hoax/

Truth Social växer för varje dag.

Vad kommer att diskuteras där som inte görs på twitter eller på facebook?

När kommer kraschen?
Citera
2022-05-21, 12:11
Bannlyst
Citat:
Peppo du får ta in mycket information och därefter göra en egen bedömning.

Truth Social växer för varje dag.
Du har hittills visst upp telegram länkar, Twitter, och NyPost. Är dessa dina primära källor?

Hur ser det ut med strömmande medier? Finns det någon eller några på youtube, Rumble, osv som du tycker är riktigt trovärdiga?

Du skriver ochså att Truth Social växer varje dag. Trots att ledningen stuckit och aktien mer än halverats på 3 mån.
Verkar det inte mer rimligt att Truth Social läggs ner inom 1 år?
Senast redigerad av seppolundgren 2022-05-21 kl. 12:15.
Citera
2022-05-21, 13:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Du har hittills visst upp telegram länkar, Twitter, och NyPost. Är dessa dina primära källor?

Hur ser det ut med strömmande medier? Finns det någon eller några på youtube, Rumble, osv som du tycker är riktigt trovärdiga?

Du skriver ochså att Truth Social växer varje dag. Trots att ledningen stuckit och aktien mer än halverats på 3 mån.
Verkar det inte mer rimligt att Truth Social läggs ner inom 1 år?
Själv är jag upp 12,5% sedan investeringen. Gick in på 40,08 tack vare dig. En nätt förtjänst som går till semesterkassan.
Tack, seppo.
Citera
2022-05-21, 14:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Vad kommer att diskuteras där som inte görs på twitter eller på facebook?

När kommer kraschen?

Det har undgått dig helt att Twitter har +20% bots och hårdcensureras ? Allt fler förstår detta, alternativ växer fram.

Twitter är fake
Ta DNs Wolodarski som exempel. Han har 245.000 följare på Twitter. Ingen vet vilka dom är och vid en vanlig check så är 50% fake (sannolikt fler om man tittar noggrannt). Detta är Chefredaktören för Sveriges största dagstidning (nåja, en ren Sthlmsblaska). Är det detta samhälle du vill ha där man kan som Chefredaktör kan bygga en falsk fanskara och fria ordet om man kritiserar
kan stoppas, kritiken kan tas bort ?

Exempel på vad som diskuteras på TS nu i de forum där vi kan koppla till denna diskussion. Då interaktioner är dubbla jämfört Twitter diskuteras allt mellan himmel och jord.

Exempel på saker som inte får diskuteras på Twitter, eller Facebook/Instagram, och Youtube du blir först censurerad och därefter bannad:

1. Viruset kom från ett labb
2. Valet 2020 var riggat
3. Biden är ingen folkvald President
4. Bidens son är Pedofil
5. Pelosi, Kerrys och Bidens barn har alla haft tunga positioner i Ukrainska energibolag och tjänat miljoner
6. Ukraina har haft tiotalet lab drivna av amerikanska bolag/universitet likt Wuhan
7. Vaccinet är i princip verkningslöst
8. Big pharma tjänar enorma pengar på COVID
9. MSM är köpta och sprider agendabaserad information
10. Clinton och demokraterna hittade på Russia Hoax
11. Obama, Clinton och demokraterna spionerade på en folkvald President
Senast redigerad av Nixter 2022-05-21 kl. 14:14.
Citera
2022-05-21, 14:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ifall media ljuger om allt. Vem kan man då lita på? Vilka källor är mest trovärdiga?
Den median för dagen som stödjer deras löjliga påståenden, någon saklig eller opartisk media, såna är de livrädda för har det visat sig.
Citat:
Det har undgått dig helt att Twitter har +20% bots och hårdcensureras ? Allt fler förstår detta, alternativ växer fram.

Twitter är fake
Ta DNs Wolodarski som exempel. Han har 245.000 följare på Twitter. Ingen vet vilka dom är och vid en vanlig check så är 50% fake (sannolikt fler om man tittar noggrannt). Detta är Chefredaktören för Sveriges största dagstidning (nåja, en ren Sthlmsblaska). Är det detta samhälle du vill ha där man kan som Chefredaktör kan bygga en falsk fanskara och fria ordet om man kritiserar

Exempel på vad som diskuteras på TS nu i de forum där vi kan koppla till denna diskussion. Då interaktioner är dubbla jämfört Twitter diskuteras allt mellan himmel och jord.

Exempel på saker som inte får diskuteras på Twitter, eller Facebook/Instagram, och Youtube du blir först censurerad och därefter bannad:

2. Valet 2020 var riggat
4. Bidens son är Pedofil
5. Pelosi, Kerrys och Bidens barn har alla haft tunga positioner i Ukrainska energibolag och tjänat miljoner
6. Ukraina har haft tiotalet lab drivna av amerikanska bolag/universitet likt Wuhan
Dock får diskutera alla felen den gör, det är censurerat.
Och vad det ska ge oss att diskutera fantasier och kalla det yttrandefrihet, det är en klassisk fascism du berättar att du har.

Och du säger de ljuger om allt, inte så konstigt att du inbillar dig som aldrig har något rätt.
Citera
2022-05-21, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Den median för dagen som stödjer deras löjliga påståenden, någon saklig eller opartisk media, såna är de livrädda för har det visat sig.

Det är för att kunna påvisa det uppenbara i daytrading journalistik som jag ständigt ställer frågan
Citera
2022-05-21, 14:24
Bannlyst
Citat:

Twitter är fake

2. Valet 2020 var riggat
4. Bidens son är Pedofil

Hoppas du få diskutera sådant på truth social? Isåfall har vi en perfekt lösning.
twitter förblir censurerat men modererat
Truth social förblir fritt att diskutera vad som helst inkl konspirationsteorier.

På så sätt är vi i de bästa av två världar. Sanningen är dock att du hellre vill hänga på twitter och kunna få sprida som helst utan konsekvenser. Eller hur?
Citera
2022-05-21, 14:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är för att kunna påvisa det uppenbara i daytrading journalistik som jag ständigt ställer frågan
Det är deras agenda som är den viktigaste, och där ligger också svaret om de gillar en viss media eller inte.
Det ser man med all CNN källor de ger och just att det bara är agendan som är det viktiga, och då spelar det ingen roll om det medias nyheter är opartiska helt plötsligt och ett hat objekt.
Det är så extrem populister och fascister gör och därför de sällan säger något som sker i verkligheten.

Och detta med false social verkar trigga nixter att ljuga svårt, för de skäms när något går så dåligt som det nu gjort.
Komiken blir när nixter kommer och ropar om alla följare en användare har och samtidigt så besöker knappt någon site mer än i nån minut, och ett så överdrivet övertydligt boostat konton med följare.
Och vad berättar man med det?, jo, att False Social är ett fiasko upp tills nu, de har dock fortfarande chansen att få det lyfta, men det är en fiaskostart tveklöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in