Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Utom sådant som är obekvämt för Trump och hans inre krets - då blir du tystad med en gång.

Det finns säkert extrema biden anhängare som tystnar när han ramlar för trappan eller när hans sons knarkmissbruk hamnar på löpsedeln, men jag har nog aldrig sett så många arga unga vita män bli rabiata som när man kritiserar MAGA king Donnie.
Har det med politik att göra?
Nej.
Har det med verkligheten att göra?
Nej
är truth social en scam?
ja
Vet hans följare om det?
Ja men att medge detta är för svårt.
Tänkbar målgrupp för truth social är samma som för kuppförsöket den 6e januari 2021,och exakt samma målgrupp som hörsammar en bankrupt reality TV stjärna från new yorks varenda ord.
Denna målgrupp tror jag är vita obildade män i 20-50års åldern som lever i ofrivilligt celibat, en del är opiat missbrukare, de flesta av dem har en 7e klassares läsnivå.
Truth social i all ära men den egentliga dopaminkicken kommer från platser där normala människor diskuterar alldagliga saker. Own the libs blir viktigare än "ska vi avskaffa värnskatten?"
Vad hoppas de kunna få diskuterar på Truth som de menar är förbjudet på seriösa plattformar likt twitter?
Inte mycket annat än fascism.
Och en ventil för att få uttrycka sitt hat mot svarta, bruna, asiater, etc
Jag föreställer mig en tråd om CRT
De vet att de är arga på Biden för att han sprider CRT, men kan inte förklara vad den termen betyder
Jag föreställer mig en tråd om kriget i Ukraina
De vet att de håller på Ryssland i kriget mot Ukraina men kan inte peka ut varken Ukraina eller Ryssland på en karta.
De vet att merparten av västvärlden är progressiv så de gör allt för att ta makten och sedan avskaffa demokratin.
Och grand finale
Dagliga trådar om hur elaka svarta är och hur underbara vita är.
Det vet att enda de håller på att tappa sina privilegier och det skrämmer vissa här. Speciellt de som Trump kallar för "the great unwashed"
Ni får ta mig på orden nu när jag skriver att det är lönlöst att försöka övertyga mig om hur bra GOP är och hur dåliga demokraterna är
Mitt svar är detsamma..........
Ser fram emot att få uttrycka det i rätt kontext och delforum