Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Men jag lyfter istället frågan om när Esbjörns ord är trovärdigt och inte. Jag har nämligen fortfarande inte förstått sambandet. Så jag vädjar om hjälp att förstå en tredje gång.
Huskontraktet- trovärdigt
Ångrar huskontraktet - icke trovärdigt.
Generalfullmakten- icke trovärdigt.
Ångrar påskrift- trovärdigt.
För mig låter det som att om Esbjörns ord är trovärdigt eller inte bygger på vad som gynnar Ebba.
Jag undrar hur du tänker när du skriver
huskontrakt - icke trovärdigt
Ångrar - trovärdigt
Generalfullmakt - trovärdig
Om han nu var så in i helvete dement vid husaffären - hur i all sin dar kom då generalfullmakten till?
Den skrevs nämligen EFTER husaffären...
Och hur kan han ångra något han inte vet att han genomfört. Du hävdar ju att han trodde att han bara hyrde ut det. Varför ångar han inte att han hyrde ut det - utan just att han sålt det. Han hade ju, enligt honom själv inte sålt det - så det finns i hans värld inget att ångra...
Det går inte riktigt ihop va?
Det är ingen här som anser att generalfullmakten är icke trovärdig. Den finns i högsta grad.
Det folk ifrågasätter är SYFTET med den. Den tillkom som sagt precis efter husaffären - en händelse som ser ut som en tanke - detta trots att Esbjörn inte behövde någon "förmyndare".
Den tillkommer lite för lägligt för att man inte ska uppfatta det som ett sätt att "kapa" huskaffären och starta en process mot Ebba.