2022-05-20, 16:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag kan inte bemöta dig då vi diskuterar olika fall. Det fall du diskuterar är i La La Land, där det är helt andra sakomständigheter, än i det fallet jag diskuterar med den riktiga Ebba Busch i fokus. I La La land är politiker felfria, oavsett vad de gör, till och med när de går till attack mot åldringar och deras egendom i syfte att lösa privata livspussel.

Det fallet jag diskuterar handlar om en specifik politiker, Ebba Busch som är partiledare för de kristna. Hon är en politiker som initierat och driver en segdragen fastighetstvist med en ovillig säljare. Med en massa intressanta sidospår och fallgropar hon trillat i när hon ska djävlas genom illvilligt skvaller, och blir själv åtalad för grovt förtal. Ett kalas som kostade henne 280.000 kr i böter, skadestånd och ombudskostnader.
Se där det var väl inte så svårt att slriva i stället för att skriva felaktiga saker, men om vi hela tiden ska överdriva så blir inget sakligt och precis som dina gelikar kommer era primaljärnor fram och kastar skit.
Men jag förstår att det är obehagligt att ha beröringsskräck till sanningen
2022-05-20, 16:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Esbjörn är dement förstår du, ibland stämmer inte det han säger.
Det du gör nu är att bekräfta att det är något kring den där tavlan.

Tavlan dök först upp på Ebbas Instagram, sedan i en polis anmälan och här har den varit uppe flera gånger. Har Ebba förnekat Esbjörn att ta en för honom betydelsefull tavla.

Fan var lågt.

Men du bekräftar alltså att det såg ut som Ebba röjde bland Esbjörns grejer.
Har du fortfarande inte förstått?
Den delen hon har i handen är en framskärm till en BMC och i andra handen är en lucka till flaket på en sådan bil , kan till och med vara samma bil.
Din tavla har "någon" troligen Matz hämtat och du fick ju ett bildbevis på detta av mig
https://imgur.com/a/66mle7I
Senast redigerad av braattha 2022-05-20 kl. 16:46.
2022-05-20, 16:52
Medlem
Merrybums avatar
Det sista jag skriver om saken.

En person har angett ett Ärendenummer, hen var först med att ange detta. Hen säger att det inte finns någon anmälan, men den är nerlagd. Vilket i mina öron rimmar illa. Jag står för att det att jag tycker det rimmar illa. Så säg inte att jag ljuger.

Jag har kategoriskt vägrat lämna ut anmälan. Men nu när ärendenumret finns i tråden har jag bekräftat att jag läst en anmälan med det numret.

Informationen om att det finns en anmälan med det numret kommer inte från mig. Jag säger bara att jag läst en den.

Där var det slutpratat om anmälans vara eller inte vara från min sida. Vill ni fortsätta ifrågasätta eller hävda att det inte finns en anmälan kommer ni att ignoreras.

Men jag lyfter istället frågan om när Esbjörns ord är trovärdigt och inte. Jag har nämligen fortfarande inte förstått sambandet. Så jag vädjar om hjälp att förstå en tredje gång.

Huskontraktet- trovärdigt
Ångrar huskontraktet - icke trovärdigt.
Generalfullmakten- icke trovärdigt.
Ångrar påskrift- trovärdigt.

För mig låter det som att om Esbjörns ord är trovärdigt eller inte bygger på vad som gynnar Ebba.
2022-05-20, 17:09
Avslutad
Detta vilket Merry skriver, dvs om hur ni Ebbas gelikar tolkar Esbjörns agerande är oerhört intressant:

- Huskontraktet - Trovärdigt.
- Ångrar huskontraktet - Icke trovärdigt.

- Generalfullmakten - Icke trovärdigt.
- Ångrar påskrift - Trovärdigt.

Att vända kappan efter vinden är nog rätt benämning på er Ebbas gelikar i denna tråd.
2022-05-20, 17:17
Medlem
Citat:

En person har angett ett Ärendenummer, hen var först med att ange detta. Hen säger att det inte finns någon anmälan, men den är nerlagd. Vilket i mina öron rimmar illa. Jag står för att det att jag tycker det rimmar illa. Så säg inte att jag ljuger.

Jag har kategoriskt vägrat lämna ut anmälan. Men nu när ärendenumret finns i tråden har jag bekräftat att jag läst en anmälan med det numret.

Informationen om att det finns en anmälan med det numret kommer inte från mig. Jag säger bara att jag läst en den.

Där var det slutpratat om anmälans vara eller inte vara från min sida. Vill ni fortsätta ifrågasätta eller hävda att det inte finns en anmälan kommer ni att ignoreras.

Men jag lyfter istället frågan om när Esbjörns ord är trovärdigt och inte. Jag har nämligen fortfarande inte förstått sambandet. Så jag vädjar om hjälp att förstå en tredje gång.

För mig låter det som att om Esbjörns ord är trovärdigt eller inte bygger på vad som gynnar Ebba.

Finns ingen polisanmälan.
2022-05-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Detta vilket Merry skriver, dvs om hur ni Ebbas gelikar tolkar Esbjörns agerande är oerhört intressant:

Att vända kappan efter vinden är nog rätt benämning på er Ebbas gelikar i denna tråd.

Visst kan han ångrat sig. Men han skrev på förlikningen. Sverige har lagar och regler.
Visst kan han skrivit på generalfullmakt men enligt dig så är han dement. Visste han vad han skrev på? Eller vad han tjatad på att skriva på?
2022-05-20, 17:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Att Esbjörn har ångrat att han sålde fastigheten har ingen förnekat på mycket länge. Åsikterna om varför han ångrat sig varierar dock. Esbjörn har själv uppgett att han ångrade sig dagen efter påskrift, han ångrade sig den 30 augusti, han ångrade sig den 3 september, han ångrade förlikningen, han ångrade stadfästelsen. Mycket ånger som i sig inte hänger ihop. Vilken av alla ångertillfällen är det rätta tillfället?

Generalfullmakten är samma sak där, det är väl ingen som säger att den inte är trovärdig? Det är syftet med den som är intressant. Den är lurigt skriven och faktiskt helt onödig i sammanhanget, så varför finns den?
2022-05-20, 17:36
Medlem
Citat:

Jag undrar hur du tänker när du skriver

huskontrakt - icke trovärdigt
Ångrar - trovärdigt
Generalfullmakt - trovärdig

Om han nu var så in i helvete dement vid husaffären - hur i all sin dar kom då generalfullmakten till?
Den skrevs nämligen EFTER husaffären...
Och hur kan han ångra något han inte vet att han genomfört. Du hävdar ju att han trodde att han bara hyrde ut det. Varför ångar han inte att han hyrde ut det - utan just att han sålt det. Han hade ju, enligt honom själv inte sålt det - så det finns i hans värld inget att ångra...
Det går inte riktigt ihop va?

Det är ingen här som anser att generalfullmakten är icke trovärdig. Den finns i högsta grad.
Det folk ifrågasätter är SYFTET med den. Den tillkom som sagt precis efter husaffären - en händelse som ser ut som en tanke - detta trots att Esbjörn inte behövde någon "förmyndare".
Den tillkommer lite för lägligt för att man inte ska uppfatta det som ett sätt att "kapa" huskaffären och starta en process mot Ebba.
2022-05-20, 17:39
Medlem
Citat:
Märkligt att alla vilka inte gillar hur denna affär har genomförts av Ebba Busch per automatik blir troll.
Sen får du tro vad du vill om polisanmälan, jag kan inte bry mej mindre om det och dej.
Ömsesidigt
2022-05-20, 17:48
Medlem
Citat:

En person, Pilotyega, har påstått att det finns en polisanmälan mot Ebba från maj 2022 avs egenmäktigt förfarande, hen har pm:at den till dig och du har läst den och hävdar att det är en polisan.älan mot Ebba.
En annan person, trngw, har rotat fram ärendenr, kollat m polisen, fått besked att namn på anmäld person saknas och att den därför lagts ned.
Jag förstår att du inte vill prata mer om saken, men lägg gärna ut den om du vill slippa att kallas lögnare.

BTW Vilket försäkringsbolag var det som godkände Binninge som ombud och i vilket/vilka mål?
2022-05-20, 17:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Visst kan han ångrat sig. Men han skrev på förlikningen. Sverige har lagar och regler.
Visst kan han skrivit på generalfullmakt men enligt dig så är han dement. Visste han vad han skrev på? Eller vad han tjatad på att skriva på?
Så du håller med om att Esbjörn ångrat sig. Det var skönt tycker jag. Det har ju varit en del tvistande om det i tråden.
2022-05-20, 18:06
Medlem
Citat:
Så du håller med om att Esbjörn ångrat sig. Det var skönt tycker jag. Det har ju varit en del tvistande om det i tråden.

Han skrev fortfarande på en förlikning.
Han var fortfarande den som skapa allt problem med inte göra det han lova.
Han var den som vägra förhandla i början.

Finns ingen polisanmälan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in