2022-05-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag kan inte bemöta dig då vi diskuterar olika fall. Det fall du diskuterar är i La La Land, där det är helt andra sakomständigheter, än i det fallet jag diskuterar med den riktiga Ebba Busch i fokus. I La La land är politiker felfria, oavsett vad de gör, till och med när de går till attack mot åldringar och deras egendom i syfte att lösa privata livspussel.

Det fallet jag diskuterar handlar om en specifik politiker, Ebba Busch som är partiledare för de kristna. Hon är en politiker som initierat och driver en segdragen fastighetstvist med en ovillig säljare. Med en massa intressanta sidospår och fallgropar hon trillat i när hon ska djävlas genom illvilligt skvaller, och blir själv åtalad för grovt förtal. Ett kalas som kostade henne 280.000 kr i böter, skadestånd och ombudskostnader.

Fastighetsaffären är klar. Busch driver inget. Säljare och Busch skrev på en förlikning.
2022-05-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jag tror inte att någon annan person åsyftas.
Jag tror det skall tolkas som "[Du samtycker enligt ditt brev inte till förvaltare.]Tingsrätten uppfattar det som att du inte heller samtycker till god man, är detta korrekt uppfattat"
Så kan det absolut vara. Jag hoppas bara att HD noterar all dokumentation i målet och inte bara mejlet från läkaren. Det borde nästan vara trots av Tersaeus att skicka ett utlåtande från läkaren men undanhålla HD brevet från Esbjörn där han ber att få slippa både god man och förmyndare.
2022-05-20, 14:29
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det här blir ju lite intressant i skenet av att Esbjörn påstod att han var i huset och plockade ihop sina saker när Expressen nådde honom efter att avslaget i SH kom.
Esbjörn är dement förstår du, ibland stämmer inte det han säger.
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det är även rätt intressant att den här påstådda anmälan magiskt dök upp dagar efter att en länk till en bild på Ebbas instagram där hon bevisligen röjer ur skräp* som lämnats kvar av Esbjörn.
Någon här med livlig fantasi tyckte något såg ut som en tavla och fantiserade ihop att Ebba höll på och bränna Esbjörns ägodelar
Det du gör nu är att bekräfta att det är något kring den där tavlan.

Tavlan dök först upp på Ebbas Instagram, sedan i en polis anmälan och här har den varit uppe flera gånger. Har Ebba förnekat Esbjörn att ta en för honom betydelsefull tavla.

Fan var lågt.

Men du bekräftar alltså att det såg ut som Ebba röjde bland Esbjörns grejer.
2022-05-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vi får verkligen hoppas att de fått ett avtal efter att framfört den kritiken då. Det vore ju olyckligt om ena parten inte får avtalet.
Det är väl den kritiken han har framfört både mot sina advokater och mot Pernroth Lüllmaa. Jag har svårt att förstå hur han skulle ha kunnat lämna in ett sekretessavtal som hans advokater aldrig gav honom i någon polisanmälan.

För övrigt så tror jag inte att vare sig förlikningsavtalet eller sekretessavtalet längre gäller, Esbjörn Bolin har brutit avtalet.
2022-05-20, 14:37
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas att de fått ett avtal efter att framfört den kritiken då. Det vore ju olyckligt om ena parten inte får avtalet.
Det vore ju ytterst osannolikt att båda parter inte fått avtalet efter förlikningen. Esbjörn har troligen inte fått det personligen, däremot något av hans ombud. Då är det ju hans f d ombud han ska ge sig på, inte domstolen eller sin motpart. Om de nu varit så bedrägliga som han påstår borde ju Sture rikta in sig på dem istället för att slåss med väderkvarnar. Men det är klart, det är ju nog inte så populärt bland jurister att ge sig på andra jurister. Svinhugg kommer lätt igen, och Sture hade nog varit en munsbit för en störe firma.

Dispositionsavtalet förresten, det kan inte vara så att det gett avgränsad tillgång för Esbjörn att hämta visst lösöre?
2022-05-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tydligen är inte mamman att leka med, men iofs, att Ebba saknar vanlig moral kan inte enbart skyllas på Livets Ord, uppfostran lär minst lika mycket ligga bakom denna brist.
Om Esbjörn Bolin hämtar saker utan lov från ett hus som han sålt så får han nog vara glad om den nya ägaren bara snällt ber honom gå därifrån. Det rätta vore en polisanmälan för egenmäktighet eller stöld samt hemfridsbrott eller inbrott. Att hävda sin äganderätt är knappast en brist. Men vad vet väl du om sådant?
Senast redigerad av N.Armstark 2022-05-20 kl. 14:42.
2022-05-20, 14:41
Medlem
Citat:
Esbjörn är dement förstår du, ibland stämmer inte det han säger.
Det du gör nu är att bekräfta att det är något kring den där tavlan.

Tavlan dök först upp på Ebbas Instagram, sedan i en polis anmälan och här har den varit uppe flera gånger. Har Ebba förnekat Esbjörn att ta en för honom betydelsefull tavla.

Fan var lågt.

Men du bekräftar alltså att det såg ut som Ebba röjde bland Esbjörns grejer.
Har Esbjörn Bolin bett att få en tavla från huset? När gjorde han det? Jag är säker på att han hade fått ta den om han bett snällt, har han ens frågat?

Vad skrivet du om för polisanmälan, finns den i tråden?
2022-05-20, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Öhhhm….. vad dillar du om, vilken polisanmälan?

Denna polisanmälan, 5000-K491391-22 vilket trngw igårkväll hade vänligheten att lägga in hela ärendenr på här i tråden.

Eftersom det tydligen är fritt fram att få ut upplysningar av polisen så får väl du och även nighter825 vilken även förnekat denna anmälan in i absurdum ringa och kolla upp den då.
2022-05-20, 14:51
Medlem
Citat:
Det är inte helt ovanligt. Ibland förstår inte den demente själv vilket hjälp behov dem har.

Dock skulle jag gärna lyfta er selektiva tilltro till Esbjörns ord igen.

Skrev på huskontraktet- hög tilltro
Ångrade sig- låg tilltro

Skrev på om generalfullmakten- låg tilltro
Ångrat sig- hög tilltro.

Jag förstår inte rätt kriterierna för när hans ord är trovärdigt. Vill du förklara?
Vilket ärrandenummet presenterade trngw för oss då?
Be trngw att få titta på den polisanmäld han hänvisar till. Då kommer du att få läsa det jag läst. Jag har sagt Nej till att dela den ett flertal gånger. Men nu kan du tjata på trngw istället. Där kanske du har bättre lycka.

Du kan läsa inlägget trngw skrev och de inlägg efter om det.
Finns ingen polisanmälan.
2022-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Denna polisanmälan, 5000-K491391-22 vilket trngw igårkväll hade vänligheten att lägga in hela ärendenr på här i tråden.

Eftersom det tydligen är fritt fram att få ut upplysningar av polisen så får väl du och även nighter825 vilken även förnekat denna anmälan in i absurdum ringa och kolla upp den då.

trngw skrev flera inlägg om det inte fanns polisanmälan, som detta inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du presentera den anmälan? Nej, du kunde visst inte det.
För det finns ingen sådan anmälan.
Du ljuger, precis som du gjort hela tiden. Och nu är du avslöjad, dubbelt upp!

Du lider för övrigt av mycket mer än Esbjörn, men mytomaner, det är ni bägge två.
Senast redigerad av nighter825 2022-05-20 kl. 14:53. Anledning: Tillägg
2022-05-20, 14:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag tvivlar på att anmälan blir nedlagd så fort. Men en nedlagd anmälan är oxå en anmälan.

Om du läser anmälan (som trngw säger sig ha gjort), så vet du att den inte är riktad mot en okänd gärningsperson. Att en anmälan är riktad mot en okänd gärningsperson är ju dock väldigt vanligt. Men det är inte denna.

Jag, MisterSeven och trngw. Vet att det står:
Anmälan avser xxx eller xxx eller xxx av Ebba Busch xxxxxxxx-xxxx. Esbjörn må inte vara en fena på juridiska termer, och visst kanske mot hade varit en tydligare formulering. Men att tyda det som att det inte finns en utpekad gärningsperson vore tjänstefel.

Slutligen, du har rätt, jag vet ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22. Jag har och andra sidan inte hävdat att den skulle vara svår att plocka fram för någon med tillgång till polisens register.

Hoppas du får bilagorna. Fotot på dörren med fethänglås har jag sett. Men inte avtalet. Säg till om du får ut det. Då ska jag oxå hämta ut det. För det vore ju precis som du säger verkligen spännande att läsa vad en viss tidsbegränsad dispositionsrätt.

Spännande oxå om dokument som är hemliga blir offentliga om de hamnar som bilaga i en polisanmälan.

Ledsen MaryBum ingen namnges och ingen har anmälts.
2022-05-20, 14:56
Medlem
Citat:
Det är inte helt ovanligt. Ibland förstår inte den demente själv vilket hjälp behov dem har.

Dock skulle jag gärna lyfta er selektiva tilltro till Esbjörns ord igen.

Skrev på huskontraktet- hög tilltro
Ångrade sig- låg tilltro

Skrev på om generalfullmakten- låg tilltro
Ångrat sig- hög tilltro.

Jag förstår inte rätt kriterierna för när hans ord är trovärdigt. Vill du förklara?
Vilket ärrandenummet presenterade trngw för oss då?
Be trngw att få titta på den polisanmäld han hänvisar till. Då kommer du att få läsa det jag läst. Jag har sagt Nej till att dela den ett flertal gånger. Men nu kan du tjata på trngw istället. Där kanske du har bättre lycka.
Trngw har ingen polisanmälan mot Ebba.
Det skriver hen klart och tydligt i det här inlägget.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning fastställd 22-02-08
Det är DU som påstår att du har en polisanmälan mot Ebba och så länge du inte visar upp den, så räknar jag kallt med att det inte existerar någon polisanmälan mot Ebba inlämnad i maj i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in