2022-05-20, 13:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet: 2022-05-20

2022-05-13 Tjänsteanteckning: Samtal med Esbjörn Bolin.

2022-05-13
Åtgärdsbeslut
Skicka ab 1-2, 22-28 till Esbjörn Bolin för yttrande inom
10 dagar samt med följande fråga:
Tingsrätten uppfattar
det som att du inte heller samtycker till god man
, är detta korrekt uppfattat? /FRRE e.u ANFO

Dagboksbladet: 2022-05-20

https://delafil.se/7ca027cc8f9da26a/155B16A2-FB32-438C-AAA8-FFD8D86C1E6D.jpeg

https://delafil.se/64252ddaea564185/98F09A7D-8678-4E25-AF97-05C6605378ED.jpeg

Tack för dokumenten, extra spännande när ombud och klient inte är överens.
2022-05-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En polisanmälan kan ha bevisvärde som att man är emot en åtgärd man blivit utsatt för. En dokumentation, inget mer. Polisen gör inget i fall som detta. Om det är av bekvämlighet eller okunskap, resursbrist eller medveten handläggning, kan ju diskuteras.

Polisen lägger ner anmälningar från en privatperson i komplicerade fall av ekonomisk brottslighet. Man får sköta saken själv genom civilmål. Medan saken preskriberas och skyddar eventuell brottsling.
Inte i det här fallet. Den är ungefär lika värdefull som slumpmässig anmälan inlämnad av en korvkioskägare i Sveg mot en person som pissat i räksalladen på fyllan.
Det finns ingen hustvist och således inget som ska bevisas.
2022-05-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det stämmer det du skriver (om jag nu inte blivit lika dement som Esbjörn verkar vara).

Ebba nämns vid kompletterade anmälan vid namn och nr, men även att Ebbas mamma har stoppat Esbjörn från att få nyttja huset och att hämta sina saker, allt detta sker emot tidigare avtal.
Dock nämns ingen annan än Ebba vid namn och nr.

Imponerande då det inte finns en polisanmälan.
2022-05-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tingsrätten har nog uppfattat det korrekt, hoppas att även HD uppfattar att dokumentationen som Tersaeus skickat dit om detta inte har något meningsfullt att tillföra.

Jag undrar vem mer än Bolin som åsyftas med formuleringen ”du inte heller samtycker”? Det kan tolkas som att det finns någon mer som inte samtycker, kan det vara överförmyndarförvaltningen?

Jag tror inte att någon annan person åsyftas.
Jag tror det skall tolkas som "[Du samtycker enligt ditt brev inte till förvaltare.]Tingsrätten uppfattar det som att du inte heller samtycker till god man, är detta korrekt uppfattat"
2022-05-20, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ok det må hända att det är så ang rättspraxis, men vad för brott skulle hon vara dömd för?
Sen är jag förvånad att du för hela Sveriges talan, vilket du gärna får precisera lite närmre.

Ang hyra så var det något som kom fram långt senare av M-gård så initialt var det aldrig tal om att hyra, utan en sak som kom fram sent och alla i hela Sverige vet ju det.

Ebba Busch blev inte dömd utan fick ett strafföreläggande, fick betala skadestånd.
Strafföreläggande är att jämställa med dom.
Att V menar det i sitt inlägg är väl fullständigt självklart och att inte förstå det är endast en förvrängning av dej för att försköna Ebba Busch.
2022-05-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ebba nämns vid kompletterade anmälan vid namn och nr, men även att Ebbas mamma har stoppat Esbjörn från att få nyttja huset och att hämta sina saker, allt detta sker emot tidigare avtal.

Det här blir ju lite intressant i skenet av att Esbjörn påstod att han var i huset och plockade ihop sina saker när Expressen nådde honom efter att avslaget i SH kom.

Det är även rätt intressant att den här påstådda anmälan magiskt dök upp dagar efter att en länk till en bild på Ebbas instagram där hon bevisligen röjer ur skräp* som lämnats kvar av Esbjörn.
Någon här med livlig fantasi tyckte något såg ut som en tavla och fantiserade ihop att Ebba höll på och bränna Esbjörns ägodelar.

Man skulle nästan kunna tro att det är någon här i tråden som roat sig med att skicka in en anmälan....

* Det skräp som Esbjörn sålt till Ebba eftersom det var en del av avtalet. Han har haft nästan 2 år på sig att plocka med sig det han vill ha. Han hade faktiskt kunnat tömma huset helt och hållet om han velat spara allt.
2022-05-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ok det må hända att det är så ang rättspraxis, men vad för brott skulle hon vara dömd för?
Sen är jag förvånad att du för hela Sveriges talan, vilket du gärna får precisera lite närmre.

Ang hyra så var det något som kom fram långt senare av M-gård så initialt var det aldrig tal om att hyra, utan en sak som kom fram sent och alla i hela Sverige vet ju det.

Jag kan inte bemöta dig då vi diskuterar olika fall. Det fall du diskuterar är i La La Land, där det är helt andra sakomständigheter, än i det fallet jag diskuterar med den riktiga Ebba Busch i fokus. I La La land är politiker felfria, oavsett vad de gör, till och med när de går till attack mot åldringar och deras egendom i syfte att lösa privata livspussel.

Det fallet jag diskuterar handlar om en specifik politiker, Ebba Busch som är partiledare för de kristna. Hon är en politiker som initierat och driver en segdragen fastighetstvist med en ovillig säljare. Med en massa intressanta sidospår och fallgropar hon trillat i när hon ska djävlas genom illvilligt skvaller, och blir själv åtalad för grovt förtal. Ett kalas som kostade henne 280.000 kr i böter, skadestånd och ombudskostnader.
2022-05-20, 14:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför ljuger du för?
Varför hävdar du att trngw ska ha skrivit det finns en polisanmälan mot Busch?
Hen har inte skrivit det.
Läser du mina inlägg klart eller hugger du bara vilt? trngw skrev att det inte fanns en anmälan, men att den var nedlagd. I mina ögon rimmar det lite illa. Fast det fanns en anmälan Esbjörn gjort, men där fanns ingen utpekad gärningsman. Jag har läst den anmälan Esbjörn gjort. Ärendenummret stämmer, så det är ingen tvekan om att vi hänvisade till samma ärende. Och i den kompletteringen till anmälan så var Ebba utpekad.
Så av jag har lite svårt att förstå hur hen menar. Varför jag frågade.
2022-05-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Läser du mina inlägg klart eller hugger du bara vilt? trngw skrev att det inte fanns en anmälan, men att den var nedlagd. I mina ögon rimmar det lite illa. Fast det fanns en anmälan Esbjörn gjort, men där fanns ingen utpekad gärningsman. Jag har läst den anmälan Esbjörn gjort. Ärendenummret stämmer, så det är ingen tvekan om att vi hänvisade till samma ärende. Och i den kompletteringen till anmälan så var Ebba utpekad.

Till skillnad från dig så läser jag inlägg.
Varför ljuger du om trngw och om att det finns en polisanmälan?
2022-05-20, 14:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om Esbjörn Bolin har lämnat in avtalet med en anmälan så blir den en inkommen handling hos polisen, men jag förstår inte hur han skulle kunna lämna in den eftersom både han och Sture Tersaeus har klagat till domstolen på att han aldrig fick den.
Vi får verkligen hoppas att de fått ett avtal efter att framfört den kritiken då. Det vore ju olyckligt om ena parten inte får avtalet.

Citat:
Ok det må hända att det är så ang rättspraxis, men vad för brott skulle hon vara dömd för?.
Förtal, har du missat det? Hon förtalade motpartens juridiska ombud i en pågående rättslig tvist( för övrigt denna tvist). Finns en hel tråd om det. Kolla den!

Och jo, ett strafföreläggande är att likställa med en dom.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn ska även ha sagt till sin brorson att han sålde huset till Busch. Plus till polisen.
Det är väl incheckning för sig bara Ebba som sagt.
Citat:
Det stämmer det du skriver (om jag nu inte blivit lika dement som Esbjörn verkar vara).

Precis. Och eftersom trngw påstår sig ha läst den nedlagda anmälan som inte finns. Torde han läst samma sak som oss.

Feisty mama den där Helena Busch, hjärtlöst av henne att kasta ut Esbjörn från tomten.
2022-05-20, 14:20
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas att de fått ett avtal efter att framfört den kritiken då. Det vore ju olyckligt om ena parten inte får avtalet.

Förtal, har du missat det? Hon förtalade motpartens juridiska ombud i en pågående rättslig tvist( för övrigt denna tvist). Finns en hel tråd om det. Kolla den!

Och jo, ett strafföreläggande är att likställa med en dom.
Det är väl incheckning för sig bara Ebba som sagt.
Precis. Och eftersom trngw påstår sig ha läst den nedlagda anmälan som inte finns. Torde han läst samma sak som oss.

Feisty mama den där Helena Busch, hjärtlöst av henne att kasta ut Esbjörn från tomten.

Esbjörn brorson sa det till media.

Finns fortfarande ingen polisanmälan eller något som säger att Busch mamma ska slängt ut någon från tomten som Busch köpte.
2022-05-20, 14:22
Medlem
Citat:
Läge att du lägger upp den anmälan så att den blir tillgänglig för oss andra då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in