2022-05-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det var för övrigt gränslöst, men generöst att lägga ut hela ärende nummer. Nu vet journalister vad de ska inga och fråga om.
Att skriva att det kommit in en polisanmälan mot en person är helt okey att skriva vet du. Även om den läggs ner. Tänk på trädfällningen.

Trädfällningen?
Den de gick ut i media och skrev om? Sen vänta i några veckor innan de gjorde en polisanmälan kom? Den som hade förundersökning med polisförhör?

Och du tror journalister inte har koll på hur man får reda på om en partiledare är polisanmäld? Och en som har en koppling med en husaffär som de skrivit om?
2022-05-20, 08:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Trädfällningen?
Den de gick ut i media och skrev om? Sen vänta i några veckor innan de gjorde en polisanmälan kom? Den som hade förundersökning med polisförhör?

Och du tror journalister inte har koll på hur man får reda på om en partiledare är polisanmäld? Och en som har en koppling med en husaffär som de skrivit om?
Jag är nästan säker på att det finns journalister som är intresserade av att skriva om att Ebba är polisanmäld igen. Även om den kommer skulle komma att läggas ner. Men det känns väl skönt att du inte måste be mig och MisterSeven om den längre. trngw har helt uppenbart tagit del av den. Så nu kan du tjata på henne istället.
2022-05-20, 08:34
Medlem
Citat:
Jag är nästan säker på att det finns journalister som är intresserade av att skriva om att Ebba är polisanmäld igen. Även om den kommer skulle komma att läggas ner. Men det känns väl skönt att du inte måste be mig och MisterSeven om den längre. trngw har helt uppenbart tagit del av den. Så nu kan du tjata på henne istället.

....... Du vet väl journalisterna kan ta reda på om en anmälan utan flashback?

trngw skrev att den inte fanns. Du kanske missa det, så jag citerar inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du presentera den anmälan? Nej, du kunde visst inte det.
För det finns ingen sådan anmälan.
Du ljuger, precis som du gjort hela tiden. Och nu är du avslöjad, dubbelt upp!

Du lider för övrigt av mycket mer än Esbjörn, men mytomaner, det är ni bägge två.

Så enligt trngw så finns det ingen anmälan.

Och ni har fortfarande inga bevis för en polisanmälan har gjorts. Fortfarande idiotiskt att hävda något och påstå ha bevis men sen vågar inte dela med sig av sitt bevis som kan ändras folk syn. Ganska fånigt.
Nu kanske du slutar bli kränkt att man frågar MisterSeven om bevis. Troligen inte.
2022-05-20, 08:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Vad jag förstår utifrån vad trngw skriver, så är det ingen anmälan mot Ebba det handlar om och du skriver till och med här att polisanmälan inte är gjord än ("Även om den kommer").

Du är en av få som påstår att du har sett anmälan och du drar stora växlar på den, så varför inte dela med dig? Det skulle göra dig lite mer trovärdig.
2022-05-20, 09:51
Medlem
Den famösa polisanmälan har seglat upp igen ser jag.
Här några inlägg om någon vill friska upp minnet.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning fastställd 22-02-08
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning fastställd 22-02-08
Senast redigerad av ksitpeks 2022-05-20 kl. 10:15.
2022-05-20, 10:46
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Kära Vän trngw.
Om du nu har hittat en ev polisanmälan vilken inte har någon utpekad brottsling, hur i helvete har du då lyckats hitta den du säger dej veta om genom att endast ha ett slut nr, dvs 1.
Sedan trots att du då inte ens vet vem som denna anmälan gäller så anklagar du Johann Binninge med ett vokabulär värre än Kapten Haddock i Tintin.

App app app sakta i backarna nu!
Det är en nedlagd men diarieförd allmän handling som finns kvar i 10år.
Säger väl sig självt att det inte är så svårt att hitta då anmälarens namn står med.
Vet du ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22?
Men en anmälan av Esbjörn Bolin mot okänd gärningsperson på annans fastighet fanns.
Inte där den då skulle funnits om utpekad person i era inlägg varit den anmälde.
Men hos farbror blå i Uppsala si där fanns de, jag har efterfrågat bilagorna ni sa bilagts som bevis!
Fick ju nu riktigt dnr, spänningen är oooooliiidlig vad denna ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” visar.
2022-05-20, 11:10
Medlem
Uppsala TR Ä 1747-22

Dagboksbladet: 2022-05-20

2022-05-13 Tjänsteanteckning: Samtal med Esbjörn Bolin.

2022-05-13
Åtgärdsbeslut
Skicka ab 1-2, 22-28 till Esbjörn Bolin för yttrande inom
10 dagar samt med följande fråga:
Tingsrätten uppfattar
det som att du inte heller samtycker till god man
, är detta korrekt uppfattat? /FRRE e.u ANFO

Dagboksbladet: 2022-05-20

https://delafil.se/7ca027cc8f9da26a/155B16A2-FB32-438C-AAA8-FFD8D86C1E6D.jpeg

https://delafil.se/64252ddaea564185/98F09A7D-8678-4E25-AF97-05C6605378ED.jpeg
2022-05-20, 11:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
App app app sakta i backarna nu!
Det är en nedlagd men diarieförd allmän handling som finns kvar i 10år.
Säger väl sig självt att det inte är så svårt att hitta då anmälarens namn står med.
Vet du ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22?
Men en anmälan av Esbjörn Bolin mot okänd gärningsperson på annans fastighet fanns.
Inte där den då skulle funnits om utpekad person i era inlägg varit den anmälde.
Men hos farbror blå i Uppsala si där fanns de, jag har efterfrågat bilagorna ni sa bilagts som bevis!
Fick ju nu riktigt dnr, spänningen är oooooliiidlig vad denna ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” visar.
Jag tvivlar på att anmälan blir nedlagd så fort. Men en nedlagd anmälan är oxå en anmälan.

Om du läser anmälan (som trngw säger sig ha gjort), så vet du att den inte är riktad mot en okänd gärningsperson. Att en anmälan är riktad mot en okänd gärningsperson är ju dock väldigt vanligt. Men det är inte denna.

Jag, MisterSeven och trngw. Vet att det står:
Anmälan avser xxx eller xxx eller xxx av Ebba Busch xxxxxxxx-xxxx. Esbjörn må inte vara en fena på juridiska termer, och visst kanske mot hade varit en tydligare formulering. Men att tyda det som att det inte finns en utpekad gärningsperson vore tjänstefel.

Slutligen, du har rätt, jag vet ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22. Jag har och andra sidan inte hävdat att den skulle vara svår att plocka fram för någon med tillgång till polisens register.

Hoppas du får bilagorna. Fotot på dörren med fethänglås har jag sett. Men inte avtalet. Säg till om du får ut det. Då ska jag oxå hämta ut det. För det vore ju precis som du säger verkligen spännande att läsa vad en viss tidsbegränsad dispositionsrätt.

Spännande oxå om dokument som är hemliga blir offentliga om de hamnar som bilaga i en polisanmälan.
2022-05-20, 11:25
Medlem
Dagboksblad HD Ö 1537-22

Dagboksblad : 2022-05-20 HD Ö 1537-22

https://delafil.se/f0c47daaba4f26a1/49E54A9B-6AFA-432A-9DAD-3D4A68536EB1.jpeg
2022-05-20, 11:29
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på att anmälan blir nedlagd så fort. Men en nedlagd anmälan är oxå en anmälan.

Om du läser anmälan (som trngw säger sig ha gjort), så vet du att den inte är riktad mot en okänd gärningsperson. Att en anmälan är riktad mot en okänd gärningsperson är ju dock väldigt vanligt. Men det är inte denna.

Jag, MisterSeven och trngw. Vet att det står:
Anmälan avser xxx eller xxx eller xxx av Ebba Busch xxxxxxxx-xxxx. Esbjörn må inte vara en fena på juridiska termer, och visst kanske mot hade varit en tydligare formulering. Men att tyda det som att det inte finns en utpekad gärningsperson vore tjänstefel.

Slutligen, du har rätt, jag vet ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22. Jag har och andra sidan inte hävdat att den skulle vara svår att plocka fram för någon med tillgång till polisens register.

Hoppas du får bilagorna. Fotot på dörren med fethänglås har jag sett. Men inte avtalet. Säg till om du får ut det. Då ska jag oxå hämta ut det. För det vore ju precis som du säger verkligen spännande att läsa vad en viss tidsbegränsad dispositionsrätt.

Spännande oxå om dokument som är hemliga blir offentliga om de hamnar som bilaga i en polisanmälan.
Hela Sveriges befolkning har tillgång till polisens register. Det finns till och med en e-tjänst för detta och enligt lag så är polisen skyldig att skyndsamt lämna ut det man begär, till och med om man gör det anonymt.

Har ett avtal inkommit tillsammans med anmälan så är det en inkommen handling och blir därmed också offentlig.

Det finns ingen annan än den som har tillgång till det hemliga avtalet som kan lämna in det till polisen, gör man det så har man medvetet då gjort den offentlig och får även ta konsekvenserna av detta.

Då har man brutit mot kravet på sekretess i avtalet, men polisen har ingen skyldighet att bidra till att behålla den sekretessen så länge det inte handlar om känsliga personuppgifter.
2022-05-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksblad : 2022-05-20 HD Ö 1537-22

https://delafil.se/f0c47daaba4f26a1/49E54A9B-6AFA-432A-9DAD-3D4A68536EB1.jpeg
Besöksanteckningar, det är alltså mejlkonversationen. Intyget är alltså inte inlämnat till HD.
2022-05-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det handlar om gränsdragningen mellan god tro och ond tro, och om det finns något mittemellan som nu benämns som "bristande moral".

Det började som ord mot ord, att det är uteslutet att en enskild medborgare i en svensk domstol, skulle kunna ha trovärdighet mot en partiledare för de kristna.

Nu vet vi att Ebba Busch som politiker inte är så trovärdig som rättspraxis utgår ifrån. Eftersom rättspraxis inte sätter tilltro till utsagor och vittnesmål från personer som dömts för brott.

I bevishänseende anges det i rättegångsbalken att man inte behöver föra i bevis, de omständigheter som är uppenbara. Under de år som gått, under tvistens gång har Ebba Buch favvo-ord, blivit ordet tydlig. Det blir ena grodan efter den andra som måste förtydligas, tolkas och dementeras, där olika grupper hör hennes hundvisslor efter tycke och smak, där olika budskap når fram till väljare på marginalen, medan kristdemokraternas kärnväljare bara tänker på riksdagsspärren.

Då måste frågan om hur en åldring med kognitiva svårigheter ska uppfatta ord från Ebba Busch när hela Sverige inte ka uppfatta henne rätt!!!

Vänskap, hembakta bullar, mycket uppmärksamhet, vänlighet och beröring, och ord som känns ljuva och lena under en ensamhet som förvärras under en Pandemi är vad en gammal man utsattes för. Jag är övertygad om att det handlade om ett hyreskontrakt, där Ebba Busch skulle hjälpa Esbjörn att ta hand om huset, men inte köpa fastigheterna.

Det är Esbjörns ilska över röjningen på tomten som styrker det. Hade han varit medveten om att fastigheterna var sålda hade han inte brytt sig. Men han reagerade som en ägare som inte sålt sina fastigheter.
Han hade väl gett sitt tillstånd till röjningen? Så sa han i varje fall till polisen. Men han är ju dömd för brott så du kanske inte har så stor tilltro till det han säger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in