Citat:
Ursprungligen postat av
lillen-68
App app app sakta i backarna nu!
Det är en nedlagd men diarieförd allmän handling som finns kvar i 10år.
Säger väl sig självt att det inte är så svårt att hitta då anmälarens namn står med.
Vet du ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22?
Men en anmälan av Esbjörn Bolin mot okänd gärningsperson på annans fastighet fanns.
Inte där den då skulle funnits om utpekad person i era inlägg varit den anmälde.
Men hos farbror blå i Uppsala si där fanns de, jag har efterfrågat bilagorna ni sa bilagts som bevis!
Fick ju nu riktigt dnr, spänningen är oooooliiidlig vad denna ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” visar.
Jag tvivlar på att anmälan blir nedlagd så fort. Men en nedlagd anmälan är oxå en anmälan.
Om du läser anmälan (som trngw säger sig ha gjort), så vet du att den inte är riktad mot en okänd gärningsperson. Att en anmälan är riktad mot en okänd gärningsperson är ju dock väldigt vanligt. Men det är inte denna.
Jag, MisterSeven och trngw. Vet att det står:
Anmälan avser xxx eller xxx eller xxx av Ebba Busch xxxxxxxx-xxxx. Esbjörn må inte vara en fena på juridiska termer, och visst kanske mot hade varit en tydligare formulering. Men att tyda det som att det inte finns en utpekad gärningsperson vore tjänstefel.
Slutligen, du har rätt, jag vet ingenting om slagningar i databaser med asterisk på anmälningar maj 22. Jag har och andra sidan inte hävdat att den skulle vara svår att plocka fram för någon med tillgång till polisens register.
Hoppas du får bilagorna. Fotot på dörren med fethänglås har jag sett. Men inte avtalet. Säg till om du får ut det. Då ska jag oxå hämta ut det. För det vore ju precis som du säger verkligen spännande att läsa vad en viss tidsbegränsad dispositionsrätt.
Spännande oxå om dokument som är hemliga blir offentliga om de hamnar som bilaga i en polisanmälan.