2022-05-20, 10:43
Medlem
Bassplays avatar
Ja man kan ju hoppas.. fan va roligt att se alla vänsterapor gråta ut.
Citera
2022-05-20, 10:55
Medlem
Va f-n är det sant utryckte hon sig så.. Passar ordspråket "dummare än tåget" här.

Att tror det är poängen från turkiet i den här frågan, är svaret nej. Men i sak ser jag jag inget problem om turkiet skulle "sänka" den totalt värdelösa feministdyngan Sverige försöker pracka på andra länder.
Många länder ser hur det raserat Sverige men det kommer ta lång tid till innan många i vårat land fattar det och speciellt en sådan som Linde.
Citera
2022-05-20, 10:56
Medlem
Kärringar i ett nötskal. Jag är inte heller förtjust i Turkiet men det är ett land stort som Tyskland och det får man förhålla sig till.
Citera
2022-05-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Turkiet är kommer nog före Sverige, men jag tror att det finns gränser för hur långt Turkiet kan gå innan väst sätter stop. Att inte acceptera kvinnor i politik är en big NO-NO, långt över alla gränser.

Det har inget med kvinnor generellt att göra. Vill man som svensk tro det, slätar man över politiken och utfallen, från de specifika kvinnor det handlar om. För våra politiker som varit "naiva", "inte förstod vad som ska komma", måste det vara välkommet att en skitstövel till karl "tvingar" dem, när man ändrar på den feministiska politiken, utan att medge hur fel man haft, om Nato, försvarspolitiken och migration.

Turkiet markerar, och Erdogan får sagt det han vill säga, samtidigt som det kommer ge honom fördelar.

Jag gissar att Erdogan är lika orolig som oss för att Ryssland ska få för sig att expandera mot medelhavet, likt vi är när det gäller Östersjön vidare mot Atalanten. Det fanns en orsak när det begav sig, att Turkiet sökte sig till Nato och välkomnades av grannländerna.
Citera
2022-05-20, 11:01
Medlem
Ann Linde är väl i det närmsta en anti-diplomat.
Perfekt utnämning.
Citera
2022-05-20, 11:06
Medlem
Brutus01s avatar
Politik: utrikes --> Politik: inrikes
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2022-05-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har inget med kvinnor generellt att göra. Vill man som svensk tro det, slätar man över politiken och utfallen, från de specifika kvinnor det handlar om. För våra politiker som varit "naiva", "inte förstod vad som ska komma", måste det vara välkommet att en skitstövel till karl "tvingar" dem, när man ändrar på den feministiska politiken, utan att medge hur fel man haft, om Nato, försvarspolitiken och migration.

Turkiet markerar, och Erdogan får sagt det han vill säga, samtidigt som det kommer ge honom fördelar.

Jag gissar att Erdogan är lika orolig som oss för att Ryssland ska få för sig att expandera mot medelhavet, likt vi är när det gäller Östersjön vidare mot Atalanten. Det fanns en orsak när det begav sig, att Turkiet sökte sig till Nato och välkomnades av grannländerna.
Som tidigare påpekats i tråden så har Sverige EU veto. Jag tror att EU har större betydelse för Turkiet än vad NATO har för Sverige under de närmsta åren.
Citera
2022-05-20, 11:18
Medlem
...inte helt oväntat resonemang från turkarna...
Sveriges utrikes- och (numera) inrikespolitik är en konflikthärd, det blir problem, med idéer tagna från fyrtiotalismens "glada" LSD-dagar.

Man kan ju ägna en stilla (för)undran varför Carl Bildt (av alla) gått med på att Balkanisera Sverige?

Vi är många som varnat,...
Behöver man säga detta fler gånger?

...Men vad blir då priset för att gå med i NATO?
Kan Linde förhandla?
Senast redigerad av GeneralArmfeldt 2022-05-20 kl. 11:20.
Citera
2022-05-20, 11:26
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Turkiet har enligt dig en pajas till president. Men nu bestämmer han och det är bara så det är. Egentligen handlar det mer om att han talar om vad han tycker, än om vi kommer med i Nato, och han har faktiskt rätt i mycket. Sverige har ändrat synen på Nato, och nu blir det att lära sig umgås med andra länder på ett hövligt sätt.

Jag undrar om Erdogan hade haft något att komma med om vi haft en annan regering och annan utrikespolitik. Jag avskyr sossepolitik, där man missbrukar ord som feminism och humanism och lyckas reta upp folk i och utanför Sverige med dessa floskler utan innehåll.

Erdogan har Turkiets intressen och Turkiet har en viktig roll i Nato, med en viktig gräns mot Ryssland, och nu kan han ställa villkor. Sverige och Finland är lika viktiga i vår del av Europa som vakt mot haven.

Nato, och eftergifter kommer eftersom Sverige tvingas till det. Vi kan tacka Erdogan som visat vilken innehållslös utrikespolitik Sverige har haft, och att han hjälpte till att få slut på eländet. Det jag reagerat på är hur Sverige tagit sig rätt att förolämpa andra länder som har problem med olika grupper som skapar oro i länderna.

Nu när vi har kravaller i Sverige blir det ett kvitto på hur hur lite man kan påverka inre förhållanden i andra länder, när terrorister och kriminella härjar. Sverige har fått samma problem, efter import av kaosfolk. De politiker som varit "experter" på problem utomlands kan inte hantera de problem i Sverige som de kritiserade andra länder för.

Ja, Erdogan är laglig president i Turkiet och kan förhoppningsvis röstas bort nästa år. En lättnad för alla, speciellt de som måste leva med hans hemmasnickrade finanspolitik.

Så länge hans förhandlingsbud har med försvarsalliansen att göra är det helt OK.

Men när han t.ex. vill att väst skall fördöma ypg/ypj som tog på sig att stoppa IS så är det hans Sunnimuslimska religion som lyser igenom. Att Turkiet stödde IS är ingen hemlighet. Om nåt så var/är det en av de absolut brutalaste terrororganisationer som funnits.
Citera
2022-05-20, 11:28
Avslutad
Ja när ett muslimskt land med feminism
a la 600-talet möter feminism 3.0 eletronic boogalo så kommer det absolut krocka . Båda extremer i vissa saker , svårt att hitta någon gemensam plattform kanske .

eftersom den andra tråden slängdes postar jag mitt inlägg här då.
Citera
2022-05-20, 11:30
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Som tidigare påpekats i tråden så har Sverige EU veto. Jag tror att EU har större betydelse för Turkiet än vad NATO har för Sverige under de närmsta åren.

Du menar inte att Turkiet skall med i EU? Kommer inte att gå, de är för extrema. Om det är problem med Ungern så blir det tio gånger värre.
Citera
2022-05-20, 11:39
Medlem
Citat:
Turkiet har enligt dig en pajas till president. Men nu bestämmer han och det är bara så det är. Egentligen handlar det mer om att han talar om vad han tycker, än om vi kommer med i Nato, och han har faktiskt rätt i mycket. Sverige har ändrat synen på Nato, och nu blir det att lära sig umgås med andra länder på ett hövligt sätt.

Jag undrar om Erdogan hade haft något att komma med om vi haft en annan regering och annan utrikespolitik. Jag avskyr sossepolitik, där man missbrukar ord som feminism och humanism och lyckas reta upp folk i och utanför Sverige med dessa floskler utan innehåll.

Erdogan har Turkiets intressen och Turkiet har en viktig roll i Nato, med en viktig gräns mot Ryssland, och nu kan han ställa villkor. Sverige och Finland är lika viktiga i vår del av Europa som vakt mot haven.

Nato, och eftergifter kommer eftersom Sverige tvingas till det. Vi kan tacka Erdogan som visat vilken innehållslös utrikespolitik Sverige har haft, och att han hjälpte till att få slut på eländet. Det jag reagerat på är hur Sverige tagit sig rätt att förolämpa andra länder som har problem med olika grupper som skapar oro i länderna.

Nu när vi har kravaller i Sverige blir det ett kvitto på hur hur lite man kan påverka inre förhållanden i andra länder, när terrorister och kriminella härjar. Sverige har fått samma problem, efter import av kaosfolk. De politiker som varit "experter" på problem utomlands kan inte hantera de problem i Sverige som de kritiserade andra länder för.

Touché
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in