Citat:
Ursprungligen postat av
Sextioplus
Synd om turkarna som måste ha en sådan pajas till president. Han har kört landet i botten , inflation på 70 % vanligt folk svälter men det berör inte honom där han sitter i sitt palats för 3 600 000 000 kronor. Förstår att han stöttar Putin, samma skrot och korn.
Turkiet har enligt dig en pajas till president. Men nu bestämmer han och det är bara så det är. Egentligen handlar det mer om att han talar om vad han tycker, än om vi kommer med i Nato, och han har faktiskt rätt i mycket. Sverige har ändrat synen på Nato, och nu blir det att lära sig umgås med andra länder på ett hövligt sätt.
Jag undrar om Erdogan hade haft något att komma med om vi haft en annan regering och annan utrikespolitik. Jag avskyr sossepolitik, där man missbrukar ord som feminism och humanism och lyckas reta upp folk i och utanför Sverige med dessa floskler utan innehåll.
Erdogan har Turkiets intressen och Turkiet har en viktig roll i Nato, med en viktig gräns mot Ryssland, och nu kan han ställa villkor. Sverige och Finland är lika viktiga i vår del av Europa som vakt mot haven.
Nato, och eftergifter kommer eftersom Sverige tvingas till det. Vi kan tacka Erdogan som visat vilken innehållslös utrikespolitik Sverige har haft, och att han hjälpte till att få slut på eländet. Det jag reagerat på är hur Sverige tagit sig rätt att förolämpa andra länder som har problem med olika grupper som skapar oro i länderna.
Nu när vi har kravaller i Sverige blir det ett kvitto på hur hur lite man kan påverka inre förhållanden i andra länder, när terrorister och kriminella härjar. Sverige har fått samma problem, efter import av kaosfolk. De politiker som varit "experter" på problem utomlands kan inte hantera de problem i Sverige som de kritiserade andra länder för.