Citat:
Ursprungligen postat av
Petitoo
Precis. Proffs. Sandler hette han nog. Blev någon slags ordförande där/utrikesminister tror jag i samlingsregeringen under kriget.
Jag försöker inte att vara för binär i tanken för en gångs skull men är till överhängande del emot NATO. Ännu mer för att det har blivit en sjukt odemokratisk sak hur vi går med nu så lättvindligt.
Det är väl rätt svårt att motivera ett medlemskap och att verka i NATO om majoriteten av befolkningen inte vill vara med i nån militärallians.Hoppas vi blir det mest obstinata och sjäkvgoda landet i NATO som snart blir föraktade för vår dryga attityd.
Så jävla beige att vi ska ge upp vår egen självständighet och istället köpa oss skydd.
Haha, ja — låt oss hoppas att Sverige blir det mest obstinata och självgoda landet i Nato som snart blir föraktade för vår dryga attityd! Det låter onekligen som Sverige det, så chanserna är goda att det blir så.
Vet inte om du minns det, men det citerade inlägget är alltså ett svar på ett av mina, i typ fredags. Blir lätt lite förvirrande när man inte hinner svara på några dagar och sedan tar upp tråden. Du förtjänar svar, tänker jag, eftersom ditt inlägg ger uttryck för en rimlig inställning.