2022-05-22, 13:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ann Linde borde temporärt ersättas av en helt ny utrikesminister de kommande månaderna. Helst en man. Om jag vore i ledningen skulle jag se till att hon fick ta time-out med full lön flr hon har gjort och gör fortfarande mer skada än nytta nör det gäller vår relation med Turkiet i just detta känsliga och viktiga NATO-medlemskapsrelaterade fall.
Du menar en muslimsk man för att nöja Turkiet? Och vad säger Svenskarna Då? Turkiet är den udda fågeln, PKK hade slutat kriga när Turkiet började anfalla dem, så inget ska falla på dem.
Citera
2022-05-22, 13:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Problemet i Sverige är att vi är naiva och kramar snuskgubben Biden vars son spelade in selfieporr i urkaina medan crackpipan puffade och mutorna rullade in från urkainas Nazistyre.
Vi får ingen hjälp.
Likväl det finns inga nazister som kommunister i egentlig mening längre. Nazismen är en 40 talsprodukt som man kan försöka efterlikna, men i dagens kontext fungerar det inte, vilket gör att det inte går att verka- sprida i någon större mening.

Att påstå ett helt parlament är nazister helt konstigt vrickat.
Citera
2022-05-22, 13:52
Medlem
Om det är sant så kanske Turkiet är de enda som förstår nånting av feministisk utrikespolitik. Det är nog inte kärnfrågan ändå tror man kan utgå från att båda egentligen vill lösa det här bara att man har lite olika utgångspunkt.
Citera
2022-05-23, 06:39
Medlem
Den världsledande Svenska feminismen kommer att kriga till sista kvinna. Tänk på att Sveriges kvinnor har krigat i Sveriges könsmaktskrig i 50 år medan inga kvinnor i den övriga världen inte har en aning om vad ett könsmaktskrig är, allra minst i Turkiet. Linde är Sveriges Stepan Bandera.
Citera
2022-05-23, 09:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Precis. Proffs. Sandler hette han nog. Blev någon slags ordförande där/utrikesminister tror jag i samlingsregeringen under kriget.

Jag försöker inte att vara för binär i tanken för en gångs skull men är till överhängande del emot NATO. Ännu mer för att det har blivit en sjukt odemokratisk sak hur vi går med nu så lättvindligt.

Det är väl rätt svårt att motivera ett medlemskap och att verka i NATO om majoriteten av befolkningen inte vill vara med i nån militärallians.Hoppas vi blir det mest obstinata och sjäkvgoda landet i NATO som snart blir föraktade för vår dryga attityd.

Så jävla beige att vi ska ge upp vår egen självständighet och istället köpa oss skydd.
Haha, ja — låt oss hoppas att Sverige blir det mest obstinata och självgoda landet i Nato som snart blir föraktade för vår dryga attityd! Det låter onekligen som Sverige det, så chanserna är goda att det blir så.

Vet inte om du minns det, men det citerade inlägget är alltså ett svar på ett av mina, i typ fredags. Blir lätt lite förvirrande när man inte hinner svara på några dagar och sedan tar upp tråden. Du förtjänar svar, tänker jag, eftersom ditt inlägg ger uttryck för en rimlig inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in