2022-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Eftersom Ebbas gelikar här inne hänvisar till att Esbjörn är glasklar då återkommer jag till kompletteringen av polisanmälan, för där skriver Esbjörn alldeles själv att han blivit lurad av Ebba.

Märkligt att en så dement människa kan komma ihåg det NU när hans ombud inte lyckades lägga fram någon form av bevisning för att så var fallet inför förhandlingarna i tingsrätten
2022-05-19, 22:11
Medlem
Citat:
Eftersom Ebbas gelikar här inne hänvisar till att Esbjörn är glasklar då återkommer jag till kompletteringen av polisanmälan, för där skriver Esbjörn alldeles själv att han blivit lurad av Ebba.
Om den ena parten i en affär lämnar in en polisanmälan och där skriver att han har blivit lurad så har jag svårt att tro båda parter isf är nöjda!
(Men i Ebba Busch med gelikars värld kanske det är ett normalt läge, vad vet jag om dem.)
Jag sålde en bil en gång, en Volvo Amazon kombi. Crémevit. Jag ångrar mig som fan, känner mig lite lurad för att köparen tjatade. Kan jag bara hämta den eller ska jag skriva ett brev först?
2022-05-19, 22:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror verkligen inte Esbjörn vill bo i Tailand. Gamla dememta gubbar brukar sällan vara förtjusta i förändringar.

Dessutom har han själv sagt att pengarna inte spelar någon roll, utan att det får kosta vad det vill att få tillbaka huset. Men som vanligt är du ju ganska selektiv vilka av Esbjörn uttalande du tolkar som sanning.
Ok?
Var det därför han ville ha lite mer penga så kunde han släppa huset?
Men vad vet du du får väl först bli torr bakom öronen innan du vet hur ALLA gamla tycker.
Nä han ville pressa ut mer men hans jurist förstod inte bättre
2022-05-19, 22:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag tror verkligen inte Esbjörn vill bo i Tailand. Gamla dememta gubbar brukar sällan vara förtjusta i förändringar.

Dessutom har han själv sagt att pengarna inte spelar någon roll, utan att det får kosta vad det vill att få tillbaka huset. Men som vanligt är du ju ganska selektiv vilka av Esbjörn uttalande du tolkar som sanning.

Men om ”pengarna inte spelar någon roll, utan att det får kosta vad det vill att få tillbaka huset” varför hävde han då inte försäljningen, betalade vad det kostat köparen och höll denne helt skadeslös enligt lagen?
2022-05-19, 22:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Man kan se det i ögonen på folk. Det är givetvis inget sätt att diagnostisera. För det krävs andra mätverktyg. Men om du känner någon som jobbar länge inom demensvård så fråga så får du se.

Nej, man kan inte se det i ögonen på folk. Korrelationen är obefintlig. Om du råkar ha en grupp på tusen blåögda enarmade människor, innebär det inte att du kan dra slutsatsen utifrån den gruppen att alla enarmade är blåögda eller att alla blåögda är enarmade.

Citat:
Dock har ingen lyckas pressa fram ett uns av bevis på att någon i Esbjörn omgivning vill honom orätt.

För mig är det orätt att Esbjörns omgivning agerar mot Esbjörns vilja. Att anlita en självutnämnd jurist som bor och verkar långt bort, inte har en vit verksamhet, som saknar adekvat kunskap och som hela tiden har agerat mot allt sunt förnuft, ekonomi, etik, moral och vettig juridik på hur man får tillbaka fastigheten i Esbjörns ägo.

Hade de verkligen velat att Esbjörn skulle få tillbaka sommarstugan, hade de sett till att vara diplomatiska och tagit ett samtal med Ebba bakom lyckta dörrar istället för skitkampanjen i media. De hade naturligtvis erbjudit att stå för Ebbas alla kostnader. Det är oväsentligt hur affären kom till. Kan man inte bevisa att den gick orätt till, så sitter man i skiten och då är det bara att bita i det sura äpplet. Minimera förlusterna.

Att eskalera en liten, relativt betydelselös tvist till något stort där storpolitiken lägger sig i och det blir tydliga ringhörnor som tvingar folk till strid, det är så dum taktik att klockorna stannar. Hade det varit sista utvägen hade det väl på något sätt varit okay, men Esbjörnsidan försökte inte ens.

Citat:
För förutom att du gissar att Majkgård har en armé av ohedliga advokater, vänner, journalister, domare, poliser och kanske till och med en ohedlig gud fadern själv, att tillgå. Så finns det inget som talar för det. Och i mina ögon är det ologiskt att människor riskerar både yrkestitel och heder för att gå Majkgårds ärende.

Binninge är ohederlig. Han lever på svarta pengar, han tog ett uppdrag så långt bort att han inte kunde ta sig till klienten, än mindre besitter han de nödvändiga kunskaperna om juridiken som behövdes och han valde lögner i media som vapen. Han försökte tvinga ett annat ombud att ta över, utan att ombudet hade accepterat uppdraget.

Sture är också han ohederlig. Förfalskade bevis.
2022-05-19, 22:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Om pengarna inte spelade någon roll, varför gav han då inte det moraliskt korrekta erbjudandet att stå för alla Ebbas utgifter? Att erbjuda en eventuell symbolisk summa, utöver återbetald handpenning är pinsamt dåligt. Speciellt efter att ha tagit affären till offentligheten och smutskastat Ebba med massa lögner och överdrifter.
2022-05-19, 22:59
Medlem
trngws avatar
Då kommer här lite ny information. Ny fakta. Sanning. Som än en gång avslöjar lögnarna i tråden.

Att Esbjörn är en fegis är ju ingen nyhet.

Att pedofilen, kåkfararen, den grova våldsbrottslingen, kvinnomisshandlaren, bedragaren och charlataten, Johann Binninge, också är en fegis, är ju ingen nyhet.

Att trollen WerryDum, Mr7 och Pilotyega också är fegisar, är inte heller någon nyhet.

De sprider alla lögner och falska anklagelser omkring sig, men vågar aldrig stå för något de säger eller visa några belägg för sina påståenden.

Samma sak visade det sig vara med deras falska anklagelser mot Ebba och att hon blivit polisanmäld. Anklagelserna mot Ebba är falska, att det skulle ha lämnats in en polisanmälan mot Ebba är lögn. Polisens avdelning för särskilda utredningar, där anmälningar mot henne hamnar, har ingen sådan anmälan.

Nu har fegisarna sagt att det finns ett ärende-nummer som slutar på 1-22, om man då lägger ihop den information man har, så kan polisen göra vissa slagningar, och tänka sig.

Det finns en polisanmälan vars diarienummer sluter på dessa siffror, och som stämmer in på viss övrig känd fakta. Men inte hos avdelningen för särskilda utredningar. Det finns nämligen ingen anmälan mot Ebba.

MEN, den anmälan som ändå finns, bevisar då också lögnen. För den anmälan har ingen angiven misstänkt, och den lades också ner i ungefär samma ögonblick som den kom in.

Det är alltså nu ytterligare bara ett bevis på högen av bevis om hur trollen ljuger.

Ärendenumret som stämmer in på delar av den information som trollen givit i tråden är 5000-K491391-22

Men den anmälan är inte riktad mot Ebba. Trollen ljög ännu en gång. Och anmälan lades som sagt ner direkt. En ren okynnesanmälan, och anmälaren var en riktigt fegis som inte vågade peka ut någon misstänkt, den saken ljög istället trollen här i tråden ihop en historia om. Hade Ebba angivits som gärningsman i anmälan, hade det bums blivit en falsk angivelse. Något som kludden säkert lärt sig här i tråden, illiterat som pedofilen är när det kommer till juridik.

Och det är klart som fan att media inte skriver ett ord om detta. Så som kludden, klanten, kladdaren, pedofilen, Johann Binninge hade hoppats på. Vad skulle media skrivit? Att en äldre herre som för snart två år sedan sålde sitt hus, har skickat in en anmälan om att någon inte låter honom komma in i huset han sålde för två år sedan för hämta "sina" grejer. Om media, utan att anmälan pekar ut någon misstänkt, själva skulle ha pekat ut Ebba, så som trollen här i tråden gjorde och trodde skulle ske, ja då kan ni lugnt räkna med att en och annan ansvarig utgivare åkt dit rejält på förtal. Kludden, pedofilen, Johann Binninge har sjunkit långt under till och med Expressens bottennivå, det vill inte säga lite. Undrar vad Expressens chefredaktör hade att säga till Brännvinsström när han kom dragandes med den artikeln

Att pedofilen Binninge och lögnaren Esbjörn är grava rättshaverister har bara fått ännu en bekräftelse. Det är det enda resultatet av ännu en okynnesanmälan.
2022-05-19, 22:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hur mycket är det möjligt att förneka innan det till och med blir löjeväckande för förnekaren?

Det spelar ingen roll att Esbjörn ni är diagnostiserad med demens. Och inte för att jag eller någon annan vill att han ska ha det, utan för att han har det.

Trotts detta går det jättebra att förneka det. Även om era desorienterade inlägg, där ni bekräftar varandra tillslut verkar logiska för er, så är de inte det för någon annan.

Man kan nästan tro att många av er lever ett liv där ni inte är vana att bli ifrågasatta. Där ni är vana vid att bara ni har tillräckligt med auktoritet i rösten så tror folk det ni säger fast det är strunt.

Men så är det inte på Flashback, för att få trovärdighet här behöver resonera trovärdigt. Det gör sällan ni.

För lyssna själva.
Majkgård försöker med alla medel tillförskansat sig Esbjörn hus. Detta trotts att det enligt er är näst intill värdelös. Till sin hjälp i huskupen lyckad Majkgård övertyga ett brögäng människor att ställa upp på sin sida. Om detta är för att de älskar Majkgård eller för att de hatar Ebba varierara efter hur det passar sig.

Ebba har inte gjort något som helst fel i denna affär. Att det finns ett flertal punkter man kan lyfta fram som exempel är det uteslutet att Ebba brustit. Huset är bara Ebbas och hon sjunger lovsång av glädje över sitt lyckade husköp. Detta trotts att lagfarten forfarande är vilande.

Och så här bara pågår det, ingen förklaring är för vidlyftig för att använda när det gäller att försvara
Ebba.

Han är inte diagnosterad med demens vad vi kan se. Om du har tillgång till dylika uppgifter, kan du gärna få dela med dig av dessa. Att Esbjörn har en diagnosterad lindrig kognitiv funktionsnedsättning är inte samma sak som demens. Lika lite som påståendet att han har glasögon, så därför är han i princip blind.
2022-05-19, 23:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han är inte diagnosterad med demens vad vi kan se. Om du har tillgång till dylika uppgifter, kan du gärna få dela med dig av dessa. Att Esbjörn har en diagnosterad lindrig kognitiv funktionsnedsättning är inte samma sak som demens. Lika lite som påståendet att han har glasögon, så därför är han i princip blind.

Helt riktigt som du skriver. Esbjörns diagnos Lindrig kognitiv funktionsnedsättning, slår fast att han INTE lider av demens. Det har redan bevisats i tråden. Många gånger.
2022-05-19, 23:28
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kommer här lite ny information. Ny fakta. Sanning. Som än en gång avslöjar lögnarna i tråden.

Att Esbjörn är en fegis är ju ingen nyhet.

Att pedofilen, kåkfararen, den grova våldsbrottslingen, kvinnomisshandlaren, bedragaren och charlataten, Johann Binninge, också är en fegis, är ju ingen nyhet.

Att trollen WerryDum, Mr7 och Pilotyega också är fegisar, är inte heller någon nyhet.

De sprider alla lögner och falska anklagelser omkring sig, men vågar aldrig stå för något de säger eller visa några belägg för sina påståenden.

Samma sak visade det sig vara med deras falska anklagelser mot Ebba och att hon blivit polisanmäld. Anklagelserna mot Ebba är falska, att det skulle ha lämnats in en polisanmälan mot Ebba är lögn. Polisens avdelning för särskilda utredningar, där anmälningar mot henne hamnar, har ingen sådan anmälan.

Nu har fegisarna sagt att det finns ett ärende-nummer som slutar på 1-22, om man då lägger ihop den information man har, så kan polisen göra vissa slagningar, och tänka sig.

Det finns en polisanmälan vars diarienummer sluter på dessa siffror, och som stämmer in på viss övrig känd fakta. Men inte hos avdelningen för särskilda utredningar. Det finns nämligen ingen anmälan mot Ebba.

MEN, den anmälan som ändå finns, bevisar då också lögnen. För den anmälan har ingen angiven misstänkt, och den lades också ner i ungefär samma ögonblick som den kom in.

Det är alltså nu ytterligare bara ett bevis på högen av bevis om hur trollen ljuger.

Ärendenumret som stämmer in på delar av den information som trollen givit i tråden är 5000-K491391-22

Men den anmälan är inte riktad mot Ebba. Trollen ljög ännu en gång. Och anmälan lades som sagt ner direkt. En ren okynnesanmälan, och anmälaren var en riktigt fegis som inte vågade peka ut någon misstänkt, den saken ljög istället trollen här i tråden ihop en historia om. Hade Ebba angivits som gärningsman i anmälan, hade det bums blivit en falsk angivelse. Något som kludden säkert lärt sig här i tråden, illiterat som pedofilen är när det kommer till juridik.

Och det är klart som fan att media inte skriver ett ord om detta. Så som kludden, klanten, kladdaren, pedofilen, Johann Binninge hade hoppats på. Vad skulle media skrivit? Att en äldre herre som för snart två år sedan sålde sitt hus, har skickat in en anmälan om att någon inte låter honom komma in i huset han sålde för två år sedan för hämta "sina" grejer. Om media, utan att anmälan pekar ut någon misstänkt, själva skulle ha pekat ut Ebba, så som trollen här i tråden gjorde och trodde skulle ske, ja då kan ni lugnt räkna med att en och annan ansvarig utgivare åkt dit rejält på förtal. Kludden, pedofilen, Johann Binninge har sjunkit långt under till och med Expressens bottennivå, det vill inte säga lite. Undrar vad Expressens chefredaktör hade att säga till Brännvinsström när han kom dragandes med den artikeln

Att pedofilen Binninge och lögnaren Esbjörn är grava rättshaverister har bara fått ännu en bekräftelse. Det är det enda resultatet av ännu en okynnesanmälan.

Men då min gode man.
Fanns det något bifogat (enligt trollen det sekretessbelagda avtalet) som man då kan få ut?
En nedlagd anmälan är ju en diarieförd allmän handling, om jag inte helt missminner mig!
2022-05-19, 23:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
OK, jag försöker en gång till, så skall vi se om du fattar. Visst är det så att Ebba kan ha juridiken på sin sida; jag har aldrig påstått något annat. Vad jag diskuterar är vad det är som är klokt, och faktiskt etiskt. I en god affär skall båda parter vara nöjda. Så är det inte här. Man skall vidare inte göra affärer med säljare som kanske inte vet vad det är de vill. Det är exempelvis inte lämpligt att tjata på en hussäljare att han skall sälja.

Jo, så var det här. Esbjörn gick hem till Ebba för att sälja sitt hus, hon behövde inte tjata. Han gick till henne frivilligt. Han visste vad han ville och han ville sälja. Ebba köpte av en säljare som visste vad han ville och som ville sälja, och som sålde, frivilligt. Det har han till och med berättat i domtol. Och han var alldeles utmärkt nöjd med att ha sålt huset till Ebba. Båda parter var nöjda. Fattar du?

Citat:
Ebba har misslyckats med att genomföra en snygg husaffär. Hon därtill fått betala böter för grovt förtal. Hon har därmed visat på dåligt omdömme, och är inte lämplig för den postition som hon innehar.

Fel! Ebba har inte misslyckats med att genomföra en snygg husaffär. Hon har utfört affären på ett utomordentligt snyggt sätt. Mycket snyggare än gemene man normalt gör. Och oändligt mycket snyggare än Esbjörn.

Esbjörn däremot, har misslyckats kapitalt med att genomföra en snygg husaffär. Han har burit sig åt som ett bortskämt barn, som en bedragare, och som den tjuriga rättshaverist till gubbtjuv som han visat sig vara. Fattar du?

Citat:
Till sist ett råd i all välmening. Jag gissar att du är en ung man utan särskillt mycket livserfarenhet? Din argumentation blir inte starkare av sprida förolämpningar omrking dig. Det understryker tvärt om din osäkerhet, som ju tydligt lyser igenom. Gör istället som jag. Var artig och saklig!

Till sist ett råd i all välmening. Jag gissar att du är en ung man utan särskilt mycket livserfarenhet? Din argumentation blir inte starkare av att sprida förolämpningar omkring dig, som att omskriva andra som utan livserfarenhet..... Det understryker tvärt om din osäkerhet, som tydligt lyser igenom. Gör istället som jag. Var artig och saklig! Fattar du?
Senast redigerad av trngw 2022-05-19 kl. 23:42.
2022-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Gode IDIOT trngw!

Då fanns det ju en anmälan och ingen har ljugit, sen om den las ner eller inte har väl heller ingen överhuvudtaget skrivit något om.

Ps. Rätt suspekt hur man isf med endast 3 siffror av 13-14 siffror/bokstäver, varav de sista -22 lär betyda 2022, ändå löser vilken anmälan det gäller, oerhört märkligt i mina ögon. När dessutom Saida för länge sedan gått hädan, blir det än märkligare. Ds.

Det finns ingen anmälan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in