Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Men hur vet man det… man kan ju inte ångra något man inte gjort - följaktligen måste han ju först sälja för att kunna ångra sig.
Du briljerar ju inte med din logik precis…
Menar du att man ska införa provförsäljningar av fastigheter så folk får känna på hur det är att sälja och se om de ångrar sig? Hur länge ska ånger- och prövotiden gälla innan den riktiga affären får genomföras.
Som sagt du briljerar inte med annat än din dumhet.
OK, jag försöker en gång till, så skall vi se om du fattar. Visst är det så att Ebba kan ha juridiken på sin sida; jag har aldrig påstått något annat. Vad jag diskuterar är vad det är som är
klokt, och faktiskt
etiskt. I en god affär skall
båda parter vara nöjda. Så är det inte här. Man skall vidare inte göra affärer med säljare som kanske inte vet vad det är de vill. Det är exempelvis inte lämpligt att tjata på en hussäljare att han skall sälja.
Ebba har misslyckats med att genomföra en snygg husaffär. Hon därtill fått betala böter för grovt förtal. Hon har därmed visat på dåligt omdömme, och är inte lämplig för den postition som hon innehar.
Till sist ett råd i all välmening. Jag gissar att du är en ung man utan särskillt mycket livserfarenhet? Din argumentation blir inte starkare av sprida förolämpningar omrking dig. Det understryker tvärt om din osäkerhet, som ju tydligt lyser igenom. Gör istället som jag. Var artig och saklig!
(Se exempelvis på Regulas - vi är sällan överens, men kan utbyta åsikter iartiga och vänliga former!)