2022-05-16, 02:45
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOPO
Polishelikopter hela dagen sedan kl 11 runt Hökarängen med omnejd. Non-stop sedan 20 ikväll och fortfarande igång. Någon som har koll på vad fan som sker? Går ju för fan inte att sova.

Misstänkt intrång på el-stationen i Högdalen.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...jekt.RP_ODhbVP

Varför det varit väldigt mycket flygande med helikoptrar i övrigt under dagen vet jag inte men håller med om iakttagelsen.
Senast redigerad av Stockholmsjevel 2022-05-16 kl. 02:49.
Citera
2022-05-16, 03:01
Medlem
Dragonflashs avatar
Hörde en Syrén för första gången på 6 månader.
Citera
2022-05-19, 15:30
Medlem
Polisen har varit på rättspsykiatriska avdelningen i Falköping. Jag promenerade där i Falköping längs vägen nära sjukhuset och såg två polispatruller (piketbuss och en polisbil) åka ifrån rättspsyk-området.

Nån som vet eller hört nåt?
Citera
2022-05-19, 19:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Polisinsatser i Nacka nyss, eller pågående.

Polis ska ha fört ut ’20 muslimer’ ur källaren till en villa i Skogalund. Sedan har mat och vatten getts dem, också av polisen.

Samtidigt har helikoptern hovrat över orådet.

En däckverkstad i närbelägna Lillängen har stängts igen av polisen, oklart om händelserna är relaterade.
Citera
2022-05-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Polisinsatser i Nacka nyss, eller pågående.

Polis ska ha fört ut ’20 muslimer’ ur källaren till en villa i Skogalund. Sedan har mat och vatten getts dem, också av polisen.

Samtidigt har helikoptern hovrat över orådet.

En däckverkstad i närbelägna Lillängen har stängts igen av polisen, oklart om händelserna är relaterade.

Avslutad insats tror jag, polisen tog med 4-5 personer därifrån för ett tag sedan. Var en kvinna som skrek och grät och en kropp som bars ut på någon slags madrass, övertäckt men med en droppställning.
Flera polisbilar, brandkår och ambulans. Var även en ambulanshelikopter som hovrade ovanför platsen.
Citera
2022-05-19, 19:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Avslutad insats tror jag, polisen tog med 4-5 personer därifrån för ett tag sedan. Var en kvinna som skrek och grät och en kropp som bars ut på någon slags madrass, övertäckt men med en droppställning.
Flera polisbilar, brandkår och ambulans. Var även en ambulanshelikopter som hovrade ovanför platsen.

Var villan och däckfirman relaterade till varandra, vet du det?
Citera
2022-05-19, 20:01
Medlem
Citat:
Var villan och däckfirman relaterade till varandra, vet du det?

Jag kan inte se någon koppling mellan det, enda jag vet är att det är en kvinna(kanske har en man eller barn också) som hyr ut det där huset och att det bor ett gäng afrikaner där. Det är väl möjligt att någon av herrarna jobbar där. Det är iaf inget däckupplag på tomten.
Tror att de som hyr ut tar ganska bra hand om sin tomt åtminstone.
Citera
2022-05-19, 20:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag kan inte se någon koppling mellan det, enda jag vet är att det är en kvinna(kanske har en man eller barn också) som hyr ut det där huset och att det bor ett gäng afrikaner där. Det är väl möjligt att någon av herrarna jobbar där. Det är iaf inget däckupplag på tomten.
Tror att de som hyr ut tar ganska bra hand om sin tomt åtminstone.

Ok förstår.

Det är andrahandsuppgifter för mig, men att polisen skulle gett personerna mat och vatten låter också konstigt.
Citera
2022-05-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ok förstår.

Det är andrahandsuppgifter för mig, men att polisen skulle gett personerna mat och vatten låter också konstigt.

Jag sitter också mest på andrahandsuppgifter just nu ifrån folk som har gått förbi på gatan. Det satt tydligen 4-5 personer uppradade längs ena väggen utomhus men inget om mat eller dryck. Såg snarare ut som ett gripande. 5 poliser som stod i grupp bredvid de som satt på marken.
Citera
2022-05-19, 20:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag sitter också mest på andrahandsuppgifter just nu ifrån folk som har gått förbi på gatan. Det satt tydligen 4-5 personer uppradade längs ena väggen utomhus men inget om mat eller dryck. Såg snarare ut som ett gripande. 5 poliser som stod i grupp bredvid de som satt på marken.

Ja samma här, någon som gick förbi. Kan röra sig om överdrifter, feltolkningar eller helt korrekta uppgifter. Jag vet ej.
Citera
2022-05-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ja samma här, någon som gick förbi. Kan röra sig om överdrifter, feltolkningar eller helt korrekta uppgifter. Jag vet ej.

Nu är ägaren till huset på plats. Väldigt konstigt det hela för det är inga avspärrningar eller tekniker på plats.
Citera
2022-05-19, 20:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu är ägaren till huset på plats. Väldigt konstigt det hela för det är inga avspärrningar eller tekniker på plats.

Märklig historia detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in